Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
paweldudala

#361 Post autor: paweldudala »

Tak dokładnie - jest odcięty i zaizolowany. Chyba je połączę może będzie dobrze - dziś już późno.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#362 Post autor: Dziadek13 »

Można poczytać dlaczego ucięty jest kabelek TU i TU

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#363 Post autor: Harry200 »

Tak czy inaczej to odcięcie kabelka to jest tylko oszukiwanie komputera ale tylko w pewnych warunkach,dlatego check zapala się i gaśnie,trzeba zlutować przecięty przewód i usunąć powód zacinania się zaworu EGR..

paweldudala

#364 Post autor: paweldudala »

Wiec tak. Podjechałem do znajomego mechanika na komputer będąc przy okazji. Podpiął się i znalazł błąd P0070. Czyli to.
P0070 Temperatura powietrza otoczenia- duża wartość na wejściu B-16
P0070 Temperatura powietrza otoczenia- mała wartość na wejściu B-16
Błędu nie można skasować. Podmienił przepływomierz i nic nadal to samo. Wskazał palcem na map sensor. Znajduje się w kolektorze dolotowym zaraz przy opasce trzymającej rurę dolotową z interkulera i wygląda tak.
Obrazek
Czy może ktoś z Was to potwierdza ewentualnie wymieniał to ?
Niestety nie miał czegoś takiego na półce "na zamówienie" i nie mógł podmienić stąd moje pytanie.
Paweł.

boogoo

#365 Post autor: boogoo »

Ale najpierw zrób egr,bo ten map sensor współpracuje z egr-em i jedno wynika z drugiego....

paweldudala

#366 Post autor: paweldudala »

Jasne. W sumie to chyba wszystko jest tak skonstruowane, że jedno wynika z drugiego. Ale jasne w sobotę połączę przewody może coś się zmieni, no i wyczyszczę ten map.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#367 Post autor: Harry200 »

Zależy z którego rocznika masz Zafirkę,jeżeli masz pompę VP44 PSG 16 to za to wskazanie odpowiada czujnik temperatury zewnętrznej ten sam co na wyświetlaczu. Jeśli pojawia się błąd P0070 a wskazania na wyświetlaczu są poprawne, to najprawdopodobniej padnięty jest przekaźnik (numer GM: 13 104 109) - taki mały, czarny, w zafirze w skrzynce przekaznikow pod maską.

paweldudala

#368 Post autor: paweldudala »

Rok produkcji 2003. Coś mechanik również i wspominał o tym czujniku ( to ten w zderzaku tak ?)- i na forum wyczytałem jakieś zależności do tego błędu. Nie bardzo wiem o jaką pompę chodzi. Co do przekaźnika to nie pomyślałem ale też na tym forum wyczytałem. Naprawdę nie wiem po co tego aż tyle i tyle tych zależności. rano zerknę na ten przekaźnik - przynajmniej namierzę go. Podejrzewam, że on jest w sąsiedztwie tych przekaźników od wentylatorów.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#369 Post autor: Harry200 »

One są w różnych kolorach ,zresztą poszukaj przekaźnika z tym numerem co Ci podałem..

Slavobeer

#370 Post autor: Slavobeer »

Sorki, że wtrącam się w dyskusję, ale właśnie u mnie się zaczęło.... :cry:

Samochód stracił moc po przejechaniu 2 km, zapaliła się kontrolka z kluczykiem, auto nie ma mocy, ledwo się toczy. Skrzynię mam automatyczną więc na D powoli pełza. Ale reakcji na dodanie gazu prawie wogóle nie ma.

Czy to będzie EGR?
Czy ASO Opla jest w stanie na 100% zweryfikować usterkę?
Czy będą rzeźbili i szukali nie wiadomo czego?

Bardzo prosze o pomoc, może kogoś z Wrocławia? Gdzie się z tym udać?
Mój telefon 502-737-195.

Pozdrawiam

Sławek

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#371 Post autor: MieHor »

Objawy oczywiście wskazują na EGR, ale aby mieć większą wiedzę musisz podpiąć pod jakiś fejs diagnostyczny i odczytać błędy, łatwiej będzie pomóc

paweldudala

#372 Post autor: paweldudala »

Więc nie udało mi się poczekać do soboty. Przewód przy EGR połączyłem. Może nie wygląda to fachowo ale czasowo będzie tak jedyne co miałem pod ręką a i ciasno tam.

Obrazek

Oczywiście mechanik sugerował aby ten MAP przeczyścić więc musiałem zdjąć obudowę czy też przepustnicę i mało nie zemdlałem ujrzałem to
Obrazek

oraz to

Obrazek
chyba od nowości nie było czyszczone - czy to to normalne ?

Odpaliłem stary odkurzacz i pomału tak głęboko na ile mi się udało wyczyściłem kolektor
i przepustnicę oraz oczywiście MAP
Obrazek

Ale to wszystko musiało stawiać opór.

Przyznam się z tego wszystkiego zapomniałem o tym przekaźniku. Może te małe czyszczenie coś pomoże na pewno nie zaszkodzi.

Rano zobaczę czy coś się zmieniło może przypadkiem przestanie mrygać ta przeklęta kontrolka.

Michu68

#373 Post autor: Michu68 »

Witam serdecznie wszystkich użytkowników i właścicieli "zafirek" ( użytkuje zafirę 2.0 tdi )Do niedawna miałem podobny problemy jak opisano wyżej tj.problem z uruchomieniem ,nierówna praca silnika , brak mocy , biały dym z rury, .Pierwsze diagnozy były tragiczne - turbina -po rozebraniu i wyczyszczeniu wyskakuje błąd pompa wtryskowa , i ceny które ASO proponuje tragedia "lekiem na całe to zło" okazał się znajomy mechanik młody zdolny chłopak ( polecam wszystkim z Inowrocławia i okolic zakład przy ul.Czarneckiego) zabrał sie do roboty za EGR-a, kolektor, przepływomierz wszystko dokładnie wyczyścił wymienił przepływke i zafira odzyskała wigor i moc .Czytając te wszystkie posty doszedłem do wniosku że tylko komputer prawdę powie a dobry mechanik zrobi cała resztę

Slavobeer

#374 Post autor: Slavobeer »

Witam ponownie,
wieczorem w piątek samochód odpalił i normalnie dojechałem do domu z miejsca, w którym się zepsuł :D
Ale to tylko chwilowa radość, bo auto przez weekend jeździło normalnie i teraz czekam na ponowne pokazanie się usterki....
Nie podoba mi się to, że auta nie można być pewnym. Nigdy tak nie miałem w poprzednich samochodach...
Łudzę się na razie tym, że się to wszystko naprawi i auto będzie śmigało. Obym miął rację.

Jutro auto jedzie na diagnostykę do człowieka, który 15 lat pracował w ASO Opla we Wrocławiu. Zobaczymy co tam wykaże i jakim fachowcem okaże się ten człowiek....

Dam znać jak poszło.

Pozdrawiam

paweldudala

#375 Post autor: paweldudala »

U mnie jest OK. Po czyszczeniu i podłączeniu EGRa kontrolka już się nie świeci. Super.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”