aż z ciekawości zaglądnąłem do elektronicznego katalogu i nie ma takiej wersji w ZB. Dziwne. Pokazuje tylko tak jak u mnie, czyli imbus 6 na obydwie strony kolana.DD pisze:
Raczej nie było tu kombinacji, u mnie też tak jest: karbowane kolanko przykręcone jest do EGRa dwoma śrubami na imbus, a do przepustnicy śrubą z takim właśnie gwintowanym przedłużeniem oraz drugą śrubą 13-tką.
[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Witam,
Moja Zafirka śmiga Ok. Tak profilaktycznie czytając to formu zleciłem mechanikowi przeczyszczenie EGR-a, boost sensora i przepustnicy oraz wstawienie zaślepki. Zośka nadal chodzi dobrze ale pojawił się błąd 4005A, którego przed czyszczeniem nie było. Czy macie jakiś pomysł co się mogło stać? Czy może coś nie tak zrobili podczas czyszczenia, może to przez zaślepkę? Proszę o pomoc i radę co robić.
Pozdrawiam
marlow
Moja Zafirka śmiga Ok. Tak profilaktycznie czytając to formu zleciłem mechanikowi przeczyszczenie EGR-a, boost sensora i przepustnicy oraz wstawienie zaślepki. Zośka nadal chodzi dobrze ale pojawił się błąd 4005A, którego przed czyszczeniem nie było. Czy macie jakiś pomysł co się mogło stać? Czy może coś nie tak zrobili podczas czyszczenia, może to przez zaślepkę? Proszę o pomoc i radę co robić.
Pozdrawiam
marlow
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tak jak pisałem zabrałem się dziś do czyszczenia zaworu,według podanych wskazówek,takiego syfu w środku dawno nie widziałem, największy problem był odkręcić śruby ,męczyłem się prawie godzinę z jedną śrubą aż wziąłem do ręki młotek majzlik i dopiero puściło .dobra rada to podłożyć szmatę bo klucze , uszczelki latały po całym silniku,dobrze że nikogo ze mną nie był bo chyba udusił tak mnie to wkurzało z początku ,bo nie mogłem sobie poradzić z tymi śrubami.Przy takiej pracy powinna być Teściowa pod ręką oj odkuł bym się za wszystkie czasy.
kolega jednak nie doczytał wyraźnie mojego tutoriala , a dokładnie punkt 11:browar340 pisze:dobra rada to podłożyć szmatę bo klucze , uszczelki latały po całym silniku,dobrze że nikogo ze mną nie był bo chyba udusił
11. Przypominam o podkładaniu szmat pod rzeczy, które wykręcamy. Ja oczywiści nie podłożyłem i imbus spadł na osłonę silnika…..a potem podnoszenie auta i czołganie się pod auto….i strata 30 minut.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
No i mnie dzisiaj dopadł błąd P04005A, ledwo dojechałem do domu, oczywiście demolka zgodnie z poradą kaliope, z oporami i trudem udało się zdemontować EGR, przepustnicę i boost sensor, w tym miejscu niniejszym chciałbym serdecznie podziękować koledze tico0, który znalazł dla mnie czas i wszystko wyglancował swoim sprzętem i materiałami, jutro montaż wszystkiego, diagnostyka i jazda próbna, mam nadzieję że auto wróci do życia
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jestem już po złożeniu wszystkiego w całość, na razie tylko rozruch na postoju - na razie wszystko OK. Zrobię jeszcze diagnostykę i chociaż małą przejażdżkę.
kaliope,
- cewka na EGR była jak nówka - iglica chodziła w całym swoim zakresie poprawnie (taka też była ocena tico0)
- EGR jest z pierwszego montażu
- nie zdejmowałem osłony sterownika przepustnicy - była na całym obwodzie sucha, ale we wtyczce był olej, tico0 swoimi preparatami obie części wtyczki i gniazda oczyścił i przedmuchał sprężonym powietrzem, ja niestety podczas odpinania wtyczki pomimo odsunięcia tej żółtej spinki blokującej wyłamałem z jednej strony taki miniaturowy zatrzask, po połączeniu wtyczek dają się luźno rozłączyć, a to może na skutek drgań powodować samoczynne ich rozłączenie, a przez wyłączyć sterowanie przepustnicy, aby to uniemożliwić zastosowałem trzy opaski zaciskowe i jest git!
kaliope,
- cewka na EGR była jak nówka - iglica chodziła w całym swoim zakresie poprawnie (taka też była ocena tico0)
- EGR jest z pierwszego montażu
- nie zdejmowałem osłony sterownika przepustnicy - była na całym obwodzie sucha, ale we wtyczce był olej, tico0 swoimi preparatami obie części wtyczki i gniazda oczyścił i przedmuchał sprężonym powietrzem, ja niestety podczas odpinania wtyczki pomimo odsunięcia tej żółtej spinki blokującej wyłamałem z jednej strony taki miniaturowy zatrzask, po połączeniu wtyczek dają się luźno rozłączyć, a to może na skutek drgań powodować samoczynne ich rozłączenie, a przez wyłączyć sterowanie przepustnicy, aby to uniemożliwić zastosowałem trzy opaski zaciskowe i jest git!
browar340 pisze:Ostatnio po załączeniu klimy auto muli muszę dobrze przegazować aby ruszyć z miejsca - czy to zawór Egr do czyszczenia ?
Witam
Jak założysz zaślepkę Fiata to będzie ok.
Ja robiłem parę testów z egr-em i zaślepkami.
1.wyczyściłem dokładnie cały egr i założyłem zaślepkę Fiata,efekt to ładnie auto zbiera się od dolnych obrotów ale przy obrotach od ok 1700 zaczął pojawiać się dodatkowy hałas inni go nie słyszeli jak ich pytałem.
2.wyjąłem zaślepkę,charakterystyczny dźwięk znikł ale jak miałem włączoną klimę to potrafił zdechnąć.
3.wyczyściłem przepustnicę i boost sensor,założyłem zaślepkę.Auto z klimą rusza bez obaw że zdechnie i niema tego dźwięku.
Aha co ważnie w moim aucie nadal mam błąd egr,myślę że może trzeba wgrać nowy program od egr ale to dopiero jak padnie.