Wcześniej nie miałem z nim problemu.W zimie ładnie odpalał.Auto jest z 2007r, wiec akumulator nie jest jeszcze taki stary.kaliope pisze:no ale co z aku? nowy? padlina?
[B]Uszkodzony alternator
Mam ten sam rocznik auta i akumulator właśnie mi padł, tz. padł alternator nie dając wcześniej żadnych oznak nadchodzącej tragedii (przez ostatnie kilkanaście dni nie zaglądałem do test mode). Zgasiłem silnik a po kilkunastu minutach nie mogłem go już uruchomić, zero prądu. Po sprawdzeniu akumulatora przyrządem pod obciążeniem miał 3,5V, elektrolit czarny. Tak więc to że jest jeszcze nie taki stary nic nie znaczy!mario321 pisze:Auto jest z 2007r, wiec akumulator nie jest jeszcze taki stary.
A tak przy okazji może ma ktoś jakiś pomysł, alternator naprawiony-na stole ładowanie 14,5V, zamontowany do auta- ładowanie max.13,9V. Akumulator nowy!
Jaki miałeś przebieg na tym akumulatorze ??DaRek7 pisze:Mam ten sam rocznik auta i akumulator właśnie mi padł, tz. padł alternator nie dając wcześniej żadnych oznak nadchodzącej tragedii (przez ostatnie kilkanaście dni nie zaglądałem do test mode). Zgasiłem silnik a po kilkunastu minutach nie mogłem go już uruchomić, zero prądu. Po sprawdzeniu akumulatora przyrządem pod obciążeniem miał 3,5V, elektrolit czarny. Tak więc to że jest jeszcze nie taki stary nic nie znaczy!mario321 pisze:Auto jest z 2007r, wiec akumulator nie jest jeszcze taki stary.
A tak przy okazji może ma ktoś jakiś pomysł, alternator naprawiony-na stole ładowanie 14,5V, zamontowany do auta- ładowanie max.13,9V. Akumulator nowy!
Sam robiłeś tego alternatora ? czy może jakiś warsztat ?? Możesz kogoś polecić ??
Poszło na PWmario321 pisze:Sam robiłeś tego alternatora ? czy może jakiś warsztat ?? Możesz kogoś polecić ??
[ Dodano: Sro Cze 22, 2011 13:54 ]
W moim przypadku w test mode jest tak samo jak na mierniku, tylko za małotico0 pisze:To co masz w aucie to zwykły wskaźnik nie miernik - klasa dokładności tego to +/- 5do10% dopiero miernik o klasie 1.5-1% da miarodajny wynik pomiaru....
Ok, tylko ciekawi mnie dlaczego jest taka różnica pomiędzy pomiarem samego altka a zamontowanego w aucietico0 pisze:napięcie książkowe to do 14,4V a normalnie wacha się w granicach 13,8 a 14,6 V i tego się trzymajmy bez paniki..... ja u siebie mam 13,8 -13,9V
Zwłaszcza że wcześniej miałem "książkowe"?
I ja dołączyłem do klubu zepsutych alternatorów ...... .
Błąd P0621 02 diagnoza w warsztacie uszkodzony mostek prostowniczy - koszt 150zł podobno Bosch do tego wymienione zostały szczotki w regulatorze napięcia bo już były mocno utarte – 25zł komplecik... no i robocizna 50zł całość 225zł .
Oczywiście montaż i demontaż alternatora we własnym zakresie „poprzez górę” wg opisu z forum.... ale opis w książce sam naprawiam jest taki sam... . Zresztą wg tej samej książki to napięcie ładowania mierzymy poprawne przy 3000obr/min i jest to zakres od 13 do 14,5V . A jeśli chcemy sprawdzić stabilność regulacji to włączamy światła drogowe i powtarzamy pomiar przy 3000obr/min . Zmierzona wartość napięcia nie powinna przekraczać o więcej niż 0,4V wartości napięcia z poprzedniego pomiaru.
U mnie nie było żadnych zwiastunów uszkodzenia alternatora za równo przed uszkodzeniem jak i po naprawie napięcie ładowania wynosi 13,9 – 14 V. Przy teście w warsztacie bez żadnego obciążenia napięcie wynosiło 14,2 V.
Błąd P0621 02 diagnoza w warsztacie uszkodzony mostek prostowniczy - koszt 150zł podobno Bosch do tego wymienione zostały szczotki w regulatorze napięcia bo już były mocno utarte – 25zł komplecik... no i robocizna 50zł całość 225zł .
Oczywiście montaż i demontaż alternatora we własnym zakresie „poprzez górę” wg opisu z forum.... ale opis w książce sam naprawiam jest taki sam... . Zresztą wg tej samej książki to napięcie ładowania mierzymy poprawne przy 3000obr/min i jest to zakres od 13 do 14,5V . A jeśli chcemy sprawdzić stabilność regulacji to włączamy światła drogowe i powtarzamy pomiar przy 3000obr/min . Zmierzona wartość napięcia nie powinna przekraczać o więcej niż 0,4V wartości napięcia z poprzedniego pomiaru.
U mnie nie było żadnych zwiastunów uszkodzenia alternatora za równo przed uszkodzeniem jak i po naprawie napięcie ładowania wynosi 13,9 – 14 V. Przy teście w warsztacie bez żadnego obciążenia napięcie wynosiło 14,2 V.
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Koledzy, Najpierw zaczął wyć alarm sam, potem wjechałem do garażu i tu szok: po zapaleniu świeci się kontrolka z autko z kluczykiem i kontrola trakcji a po zapaleniu pedał gazu nie reaguje na przyciskanie , a po wyłączeniu autka pod maską tak jakby pompa dobijała i pstryka ,Po sprawdzeniu błędów metoda na pedał wyskoczyły :
112052
112252
213900
065070
50070
112052
112252
213900
065070
50070
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 High Input C-008
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 Low Input C-008
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 Range/Performance C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 High Input C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 Low Input C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 Range/Performance C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio C-008
P2139 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “D” /"F" Voltage Correlation
P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction
Kolego na 99.9% alternator szlag trafił
zapraszam do lektury:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... or&start=0
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 Low Input C-008
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 Range/Performance C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 High Input C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 Low Input C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 Range/Performance C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio C-008
P2139 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “D” /"F" Voltage Correlation
P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction
Kolego na 99.9% alternator szlag trafił
zapraszam do lektury:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... or&start=0
Ostatnio zmieniony 30 cze 2011, 21:20 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P0500 Vehicle Speed Sensor Malfunction
P0500 Sygnał prędkości pojazdu do prędkości silnika i masy wtrysku Nieprawdopodobny
P0500 Usterka sygnału prędkości pojazdu
P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction
P0650 Wskaźnik nieprawidłowego działania (MIL) Stopień załącz., Temp. za wysoka
P0650 Obwód sterujący lampki kontrolnej wadliwego działania (MIL), sygnał za wysoki
P0650 Otwarty obwód Lampki Ostrzegawczej (MIL)
P0650 Obwód sygnalizacji usterki (MIL) - niskie napięcie
P1120 Throttle Position (TP) Sensor 1 Circuit
P1120 Za wysokie napięcie na 1 czujniku pozycji pedału gazu
P1120 Za niskie napięcie na 1 czujniku pozycji pedału gazu
P1120 Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu
P1122 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage
P1122 Za wysokie napięcie na 2 czujniku pozycji pedału gazu
P1122 Za niskie napięcie na 2 czujniku pozycji pedału gazu
P1122 Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu
P2139 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "D"/"F" Voltage Correlation
P0500 Sygnał prędkości pojazdu do prędkości silnika i masy wtrysku Nieprawdopodobny
P0500 Usterka sygnału prędkości pojazdu
P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction
P0650 Wskaźnik nieprawidłowego działania (MIL) Stopień załącz., Temp. za wysoka
P0650 Obwód sterujący lampki kontrolnej wadliwego działania (MIL), sygnał za wysoki
P0650 Otwarty obwód Lampki Ostrzegawczej (MIL)
P0650 Obwód sygnalizacji usterki (MIL) - niskie napięcie
P1120 Throttle Position (TP) Sensor 1 Circuit
P1120 Za wysokie napięcie na 1 czujniku pozycji pedału gazu
P1120 Za niskie napięcie na 1 czujniku pozycji pedału gazu
P1120 Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu
P1122 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage
P1122 Za wysokie napięcie na 2 czujniku pozycji pedału gazu
P1122 Za niskie napięcie na 2 czujniku pozycji pedału gazu
P1122 Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu
P2139 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "D"/"F" Voltage Correlation
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Panowie wygląda to tak , po napisaniu tego postu znów udałem się do garażu i wkładam kluczyk kontrolki pięknie gasną autko zapala do strzału wszystko niby okej ale po chwili znów kontrolka zaświeca się kluczyk i kontrola trakcji.Tak chodzę po garażu myślę i tak sobie skojarzyłem że autko stało na mocnym deszczu , otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami tą przy akumulatorze i na górze troszkę wody,więc wyciągnąłem parę kostek a w środku lekko widać wodę i teraz nie wiem czy to , czy zbieg okoliczności.Jak to rozebrać albo jak wysuszyć .Cały czas jak podłącze akumulator to dobija pompę a jak wyciągnę kostkę to cisza .
[ Dodano: Czw Cze 30, 2011 22:49 ]
i znów pięknie zapalił ale tylko na chwile ?
[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 06:56 ]
Rano autko odpaliło ale został jeszcze dziwny objaw:
- pozostały tylko dwa błędy 112052,112252
- po zapaleniu zdarza się że obroty są wysokie, a później normalne
- po zgaszeniu cały czas chyba w przepustnicy strzela, tak jakby się nie wyłączało
[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 07:19 ]
Odkręciłem gumowy przewód , założyłem klemę i widać jak PRZEPUSTNICA cały czas działa otwiera się i zamyka i teraz co myślicie zwarcie na tej zalanej kostce i coś innego ?
[ Dodano: Czw Cze 30, 2011 22:49 ]
i znów pięknie zapalił ale tylko na chwile ?
[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 06:56 ]
Rano autko odpaliło ale został jeszcze dziwny objaw:
- pozostały tylko dwa błędy 112052,112252
- po zapaleniu zdarza się że obroty są wysokie, a później normalne
- po zgaszeniu cały czas chyba w przepustnicy strzela, tak jakby się nie wyłączało
[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 07:19 ]
Odkręciłem gumowy przewód , założyłem klemę i widać jak PRZEPUSTNICA cały czas działa otwiera się i zamyka i teraz co myślicie zwarcie na tej zalanej kostce i coś innego ?