[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
mario321

#331 Post autor: mario321 »

kaliope pisze:no ale co z aku? nowy? padlina?
Wcześniej nie miałem z nim problemu.W zimie ładnie odpalał.Auto jest z 2007r, wiec akumulator nie jest jeszcze taki stary.

DaRek7

#332 Post autor: DaRek7 »

mario321 pisze:Auto jest z 2007r, wiec akumulator nie jest jeszcze taki stary.
Mam ten sam rocznik auta i akumulator właśnie mi padł, tz. padł alternator nie dając wcześniej żadnych oznak nadchodzącej tragedii (przez ostatnie kilkanaście dni nie zaglądałem do test mode). Zgasiłem silnik a po kilkunastu minutach nie mogłem go już uruchomić, zero prądu. Po sprawdzeniu akumulatora przyrządem pod obciążeniem miał 3,5V, elektrolit czarny. Tak więc to że jest jeszcze nie taki stary nic nie znaczy!
A tak przy okazji może ma ktoś jakiś pomysł, alternator naprawiony-na stole ładowanie 14,5V, zamontowany do auta- ładowanie max.13,9V. Akumulator nowy! :?:

Anony Mous

#333 Post autor: Anony Mous »

U siebie po naprawie alternatora , ładowanie na stole jak u DaRek7, w granicach 14,5 V . Ale po zamontowaniu w TEST MODE to max 13,8 - 13,9. po zmierzeniu normalnym miernikiem napięcie jest do 1 V wyższe. Wygląda jakby opelek trochę zaniżał wartość ładowania. Nie wiem jak jest u Was?

tico0

#334 Post autor: tico0 »

pablomaxim pisze:Wygląda jakby opelek trochę zaniżał wartość ładowania.
To co masz w aucie to zwykły wskaźnik :!: nie miernik - klasa dokładności tego to +/- 5do10% dopiero miernik o klasie 1.5-1% da miarodajny wynik pomiaru....

mario321

#335 Post autor: mario321 »

DaRek7 pisze:
mario321 pisze:Auto jest z 2007r, wiec akumulator nie jest jeszcze taki stary.
Mam ten sam rocznik auta i akumulator właśnie mi padł, tz. padł alternator nie dając wcześniej żadnych oznak nadchodzącej tragedii (przez ostatnie kilkanaście dni nie zaglądałem do test mode). Zgasiłem silnik a po kilkunastu minutach nie mogłem go już uruchomić, zero prądu. Po sprawdzeniu akumulatora przyrządem pod obciążeniem miał 3,5V, elektrolit czarny. Tak więc to że jest jeszcze nie taki stary nic nie znaczy!
A tak przy okazji może ma ktoś jakiś pomysł, alternator naprawiony-na stole ładowanie 14,5V, zamontowany do auta- ładowanie max.13,9V. Akumulator nowy! :?:
Jaki miałeś przebieg na tym akumulatorze ??
Sam robiłeś tego alternatora ? czy może jakiś warsztat ?? Możesz kogoś polecić ??

DaRek7

#336 Post autor: DaRek7 »

mario321 pisze:Sam robiłeś tego alternatora ? czy może jakiś warsztat ?? Możesz kogoś polecić ??
Poszło na PW :piwo:

[ Dodano: Sro Cze 22, 2011 13:54 ]
tico0 pisze:To co masz w aucie to zwykły wskaźnik nie miernik - klasa dokładności tego to +/- 5do10% dopiero miernik o klasie 1.5-1% da miarodajny wynik pomiaru....
W moim przypadku w test mode jest tak samo jak na mierniku, tylko za mało :?:

tico0

#337 Post autor: tico0 »

Po raz kolejny napiszę że:
napięcie książkowe to do 14,4V a normalnie wacha się w granicach 13,8 a 14,6 V i tego się trzymajmy bez paniki..... ja u siebie mam 13,8 -13,9V auto od roku i żadnych problemów z tym związanych....

DaRek7

#338 Post autor: DaRek7 »

tico0 pisze:napięcie książkowe to do 14,4V a normalnie wacha się w granicach 13,8 a 14,6 V i tego się trzymajmy bez paniki..... ja u siebie mam 13,8 -13,9V
Ok, tylko ciekawi mnie dlaczego jest taka różnica pomiędzy pomiarem samego altka a zamontowanego w aucie :?:
Zwłaszcza że wcześniej miałem "książkowe"?

tico0

#339 Post autor: tico0 »

I ja dołączyłem do klubu zepsutych alternatorów :( ...... .
Błąd P0621 02 diagnoza w warsztacie uszkodzony mostek prostowniczy - koszt 150zł :shock: podobno Bosch :lol: do tego wymienione zostały szczotki w regulatorze napięcia bo już były mocno utarte – 25zł komplecik... no i robocizna 50zł całość 225zł .
Oczywiście montaż i demontaż alternatora we własnym zakresie „poprzez górę” wg opisu z forum.... ale opis w książce sam naprawiam jest taki sam... . Zresztą wg tej samej książki to napięcie ładowania mierzymy poprawne przy 3000obr/min i jest to zakres od 13 do 14,5V . A jeśli chcemy sprawdzić stabilność regulacji to włączamy światła drogowe i powtarzamy pomiar przy 3000obr/min . Zmierzona wartość napięcia nie powinna przekraczać o więcej niż 0,4V wartości napięcia z poprzedniego pomiaru.
U mnie nie było żadnych zwiastunów uszkodzenia alternatora za równo przed uszkodzeniem jak i po naprawie napięcie ładowania wynosi 13,9 – 14 V. Przy teście w warsztacie bez żadnego obciążenia napięcie wynosiło 14,2 V.

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#340 Post autor: browar340 »

Koledzy, Najpierw zaczął wyć alarm sam, potem wjechałem do garażu i tu szok: po zapaleniu świeci się kontrolka z autko z kluczykiem i kontrola trakcji a po zapaleniu pedał gazu nie reaguje na przyciskanie , a po wyłączeniu autka pod maską tak jakby pompa dobijała i pstryka ,Po sprawdzeniu błędów metoda na pedał wyskoczyły :
112052
112252
213900
065070
50070

Anony Mous

#341 Post autor: Anony Mous »

P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 High Input C-008
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 Low Input C-008
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 Range/Performance C-008

P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 High Input C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 Low Input C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 Range/Performance C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio C-008


P2139 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “D” /"F" Voltage Correlation

P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction


Kolego na 99.9% alternator szlag trafił

zapraszam do lektury:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... or&start=0
Ostatnio zmieniony 30 cze 2011, 21:20 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#342 Post autor: MieHor »

P0500 Vehicle Speed Sensor Malfunction

P0500 Sygnał prędkości pojazdu do prędkości silnika i masy wtrysku Nieprawdopodobny
P0500 Usterka sygnału prędkości pojazdu

P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction

P0650 Wskaźnik nieprawidłowego działania (MIL) Stopień załącz., Temp. za wysoka
P0650 Obwód sterujący lampki kontrolnej wadliwego działania (MIL), sygnał za wysoki
P0650 Otwarty obwód Lampki Ostrzegawczej (MIL)
P0650 Obwód sygnalizacji usterki (MIL) - niskie napięcie

P1120 Throttle Position (TP) Sensor 1 Circuit

P1120 Za wysokie napięcie na 1 czujniku pozycji pedału gazu
P1120 Za niskie napięcie na 1 czujniku pozycji pedału gazu
P1120 Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu

P1122 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage

P1122 Za wysokie napięcie na 2 czujniku pozycji pedału gazu
P1122 Za niskie napięcie na 2 czujniku pozycji pedału gazu
P1122 Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu

P2139 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "D"/"F" Voltage Correlation

Anony Mous

#343 Post autor: Anony Mous »

kaliope pisze:Kolego na 99.9% alternator szlag trafił
a nawet na 100% :(

A tak z ciekawości, jaki masz przebieg?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#344 Post autor: Harry200 »

Ale jak alternator to i kontrolka ładowania po odpaleniu silnika powinna się świecić ,browar340 a u Ciebie jak z tą kontrolką ładowania.. :?:

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#345 Post autor: browar340 »

Panowie wygląda to tak , po napisaniu tego postu znów udałem się do garażu i wkładam kluczyk kontrolki pięknie gasną autko zapala do strzału wszystko niby okej ale po chwili znów kontrolka zaświeca się kluczyk i kontrola trakcji.Tak chodzę po garażu myślę i tak sobie skojarzyłem że autko stało na mocnym deszczu , otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami tą przy akumulatorze i na górze troszkę wody,więc wyciągnąłem parę kostek a w środku lekko widać wodę i teraz nie wiem czy to , czy zbieg okoliczności.Jak to rozebrać albo jak wysuszyć .Cały czas jak podłącze akumulator to dobija pompę a jak wyciągnę kostkę to cisza .

[ Dodano: Czw Cze 30, 2011 22:49 ]
i znów pięknie zapalił ale tylko na chwile ?

[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 06:56 ]
Rano autko odpaliło ale został jeszcze dziwny objaw:
- pozostały tylko dwa błędy 112052,112252
- po zapaleniu zdarza się że obroty są wysokie, a później normalne
- po zgaszeniu cały czas chyba w przepustnicy strzela, tak jakby się nie wyłączało

[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 07:19 ]
Odkręciłem gumowy przewód , założyłem klemę i widać jak PRZEPUSTNICA cały czas działa otwiera się i zamyka i teraz co myślicie zwarcie na tej zalanej kostce i coś innego ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”