Silnik 2,0 DTI - kopci na czarno, biało, szaro - przyczyny?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gwizdenson

#76 Post autor: gwizdenson »

Top07 ja już się z tym pogodziłem,mam tak samo jak ty ,na pewno wcześniej czytałeś.Tak jak piszesz żadnych innych objawów tylko dym.Próbowałem już też wszystkiego i nic.Jak ruszę czasami z przytupem to za mną nic nie widać.Praktycznie przy każdym ruszaniu i przyspieszaniu na poszczególnych biegach.Miałem też jedną obserwację jak wszedł mi w tryb awaryjny (EGR coś falował) to zero dymku.Ale wtedy to całkowity muł.Nie wiem co ci poradzić ,mogę jedynie poczekać ,że może ty to jakoś opanujesz albo przyzwyczaić się i jeździć.Ja zrobiłem na tym dymie 60 tyś i ani sam ani żaden mechanior nic nie poradził.Wydaje mi się ,że może mieć to związek z turbodoładowaniem.Jak coś wymyślisz to napisz.

Protas

#77 Post autor: Protas »

Panowie ja też to już przerabiałem . Gdy kupiłem Zafirkę ponad 3 lata temu to po jakimś czasie od zakupu zauważyłem ,,czarny dym,, jak u Was . Przez dwa lata się przejmowałem i co mechanik to inna diagnoza . Zaznaczam , że oleju nic nie brał , a spalanie ON było też ok . Jak pociągnąłem to jak z ,,dwusety,, za mną . A i przy spokojnej jeździe i zmianie biegów też sobie kopci . Normalnie wstyd .
Ale już się przyzwyczaiłem . I się nie przejmuję . Chociaż jak pojechałem do Niemiec to się bałem czy czasem policja się nie doczepi . Ale nic takiego nie miało miejsca .
I jeszcze ciekawostka jak u gwizdensona . Gdy załączył się tryb serwisowy przez EGR-a to zero kopcenia .
W październiku zeszłego roku regenerowałem turbinę i przez 2-3 miesiące też nie dymiła . Ale wróciło wszystko do normy . Czyli dymi .

Wniosek : przyzwyczaić się i jak ktoś wnerwia to pociągnąć z rury .

Pozdrawiam .

boogoo

#78 Post autor: boogoo »

Jak kupiłem moją zafirę miała 5lat i też kopciła na czarno.Porobiłem wszystko co potrzeba i jest klarownie za mną.
1.wyczyściłem egr i dolot.2.wymieniłem przepływomierz i inne czujniki.
Warunek to czyste i sprawne rozpylacze na wtryskach-5 razy lałem środek stp do czyszczenia.
No i jeszcze pomogła pewnie poprawa mapy wtrysku i to co w temacie: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0

gwizdenson

#79 Post autor: gwizdenson »

Egr i dolot czyściłem ,przepływomierz i inne czujniki wymienione,stp lałem z 10 razy ,mapy nie robiłem .Ale jak pisze Protas przyzwyczaiłem się a i z rurki można ładnie pociągnąć.

Top07

#80 Post autor: Top07 »

Wyczyściłem dolot wszystkie węże od turbo i egr, przepływomierz wymieniłem, filtr powietrza również i wykasowałem błędy na kompie . Wlałem stp do baku i powiem szczerze jest znacznie lepiej. Nie idealnie ale już nie ma zasłony. Jak ostro depnę to zakurzy ale już nie tak jak kiedyś.Znacząco się poprawiło po wykasowaniu błędów. Mechanik skasował błędy i kazał za kilka dni przyjechać, pojechałem po przejechaniu 500km i jest bez błędów. Niewiem co pomogło dlatego piszę wszystko co zrobiłem . Koszt niewielki 50 zł za kompa i 30zł za stp,przepływomierz miałem nowy ale stary też zostawiłem bo chyba dobry. Zobaczymy na jak długo pomoże .Pozdrowionka !!!

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#81 Post autor: Harry200 »

Tak na dobrą sprawę to wszystko to co zrobiłeś mogło mieć wpływ na dymienie..

Mario Zed

#82 Post autor: Mario Zed »

W moim furaku jest to samo. Nasuwa mi się jeden wniosek: skoro większość z nas to ma i nie pomagają znacząco czyszczenia naprawy i wymiany podejrzewam, że soft w kompie jest do d...y. Przyczyną kopcenia na czarno jest źle dobrana proporcja paliwa do powietrza. Tutaj dla pewności można by sprawdzić ciśnienie doładowania. Jeżeli to okazało by się OK no to pozostaje tylko opcja, że komputer leje za dużo paliwa i stąd kopcenie.
Trzeba by zdobyć poprawiony soft i znaleźć sposób na załadowanie go do kompa.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#83 Post autor: Harry200 »

To jest tylko cześć prawdy,jak nasze Zośki były nowe to nie kopciły czyli to raczej nie wina softu,w nowszych załadowali DPF to nie kopcą ale problemów za to jeszcze więcej,można byłoby modyfikować soft ze zmniejszoną dawką paliwa albo wymienić wszystko co już niedomaga..

Mario Zed

#84 Post autor: Mario Zed »

Nie kopciły, bo jak słusznie zauważyłeś, były nowe. Parametry pracy silnika zmieniają się wraz z jego przebiegiem. Niby powinno być tak, że soft dopasowuje się do parametrów jakie ma silnik z większym przebiegiem, ale równie dobrze może być tak, że akurat ten nie radzi sobie z tym za bardzo. Dlatego też ingerencja w soft może okazać się wskazana.

boogoo

#85 Post autor: boogoo »

Dlatego wszystkie nasze problemy związane są z czasem i kilometrami.Czas psuje elektronikę i różne złącza,a kilometry mechanikę silnika.I te wszystkie składowe należy wyeliminować.A ze względu na rozmaite problemy nie podsuwam konkretnych podpowiedzi,bo to w specyfikacji każdej Zafiry i różne choroby się trafiają.

jacexx1

#86 Post autor: jacexx1 »

Serdecznie witam.Moja zafira nawet po dwu godzinnym postoju przy odpaleniu puszcza siwego bąka,zaraz potem jest wszystko ok.Czym może to byc spowodowane ? Pozdrawiam

DaRek7

#87 Post autor: DaRek7 »

jacexx1, a ubywa Ci oleju w silniku? Ew. ile?

sQcha

#88 Post autor: sQcha »

Sprawdź stan oleju jak pisze Darek i dodatkowo zobacz czy nie ubywa ci płynu chłodniczego, ewentualnie czy nie ma śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.

Diesel zawsze puszcza czarnego "pawia" przy odpalaniu, jednak jeśli kolor jest jasny lub fioletowy to nie jest to normalne.

jacexx1

#89 Post autor: jacexx1 »

Na tysiąc kilometrów ubywa mi około 0.7 l oleju , plynu chlodniczego tey troche ubywa, po zdjęciu zaślepki przy progu od strony pasażera wykładzina pod nogami jest wilgotna.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#90 Post autor: Dziadek13 »

jacexx1 pisze:Serdecznie witam.Moja zafira nawet po dwu godzinnym postoju przy odpaleniu puszcza siwego bąka,zaraz potem jest wszystko ok.Czym może to byc spowodowane ? Pozdrawiam
A po dwu godzinnym postoju zdejmij z czujnika temperatury wtyczke żeby zagrzały sie świece i sprawdź.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”