[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
hiras

#226 Post autor: hiras »

Witam,dzisiaj rozgrzałem skrzynie i mi nie szarpnęła ani razu więc już nie wiem czy tu pogoda ma jakieś znaczenie?.Pierwsze poważne szarpnięcie po wymianie oleju było po przejechani 45 km ale
temperatura powietrza miała 23 stopnie ciepła a dziś zrobiłem 70 km w temperaturze 9 stopni i skrzynia chodzi dobrze.Co robić? Po weekendzie ma być rozbierana

Szymon78

#227 Post autor: Szymon78 »

to proponuje jednak trochę pojeździć i obserwować... choc na dłuższa metę i tak chyba u tego mechanika zawitasz...chyba ze faktycznie wymiana oleju uszczelniła mechnizmy cierne skrzyni.

a tymczasem telefonik do mechanika i przesuń wizytę na rozbiórkę skrzyni...

czekam na sygnał jak dalej dędzie zachowywac sie skrzynka.

P.S. a gdzie miałes zamiar oddać auto do naprawy? -namiar?

hiras

#228 Post autor: hiras »

Szymon78 pisze:to proponuje jednak trochę pojeździć i obserwować... choc na dłuższa metę i tak chyba u tego mechanika zawitasz...chyba ze faktycznie wymiana oleju uszczelniła mechnizmy cierne skrzyni.

a tymczasem telefonik do mechanika i przesuń wizytę na rozbiórkę skrzyni...

czekam na sygnał jak dalej dędzie zachowywac sie skrzynka.

P.S. a gdzie miałes zamiar oddać auto do naprawy? -namiar?
Konkretnie powiem po wizycie bo kontakt tel. otrzymałem od zaufanej osoby która zna gościa ,Wiem tylko ze waresztat jest we wrześni lub okolicy.pozdrawiam

m.toczek

#229 Post autor: m.toczek »

Witam Szanowne grono Kolegów!
Czasami mam wrażenie że moja Zośka ma półbiegi. Wskazówka obrotościomierza przy 3 biegu jest na 2,5 tys obrotów (rozpędzając się), potem następuje jakby przełożenie na wyższy bieg i zaraz obroty spadają potem na 2 tys obrotów zostając nadal przy 3 biegu. Potem wskakuje 4 bieg i dalej okej. Nie dzieje się to nagminnie ale zauważyłem coś takiego, czy ktoś potrafi to wyjaśnić?
z góry dzięki za podpowiedzi
:piwo:
Ostatnio zmieniony 11 maja 2011, 14:59 przez m.toczek, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymon78

#230 Post autor: Szymon78 »

Ciężko wypowiadać sie o automacie -najlepiej jakiś filmik z jazdy. Ale faktycznie u mnie tez cos takiego podobnego sie dzieje.

czasem jak delikatnie przyspieszam i załącza mi sie np D3 to na tym biegu jakbym miał 2 półbiegi. Najpierw ładnie ciągnie na tym biegu po czym obroty spadają a potem jakby drugie tchnienie go nachodzi - mimo ze nadal zapięty jest D3.

p.s. mam nadzieje ze nie jest to syndrom czestych niedomagań/awarii biegu 3 i 4 (choc błędów zadnych z tym nie mam)

moze TTTM :lol:

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#231 Post autor: Lorry »

A nie jest to związane z pracą i charakterystyką konwertera :?:

kaka32

#232 Post autor: kaka32 »

Jest to łączenie sprzęgła na sztywno 1700-1900 obrotów.W starszych skrzyniach było blokowane tylko na ostatnim biegu.A że my mamy nowoczesne dzieje się to na każdym.Oszczędzamy przede wszystkim paliwo/brak poślizgu/ ;)

m.toczek

#233 Post autor: m.toczek »

Szymon78 pisze:Ciężko wypowiadać sie o automacie -najlepiej jakiś filmik z jazdy. Ale faktycznie u mnie tez cos takiego podobnego sie dzieje.

czasem jak delikatnie przyspieszam i załącza mi sie np D3 to na tym biegu jakbym miał 2 półbiegi. Najpierw ładnie ciągnie na tym biegu po czym obroty spadają a potem jakby drugie tchnienie go nachodzi - mimo ze nadal zapięty jest D3.

p.s. mam nadzieje ze nie jest to syndrom czestych niedomagań/awarii biegu 3 i 4 (choc błędów zadnych z tym nie mam)

moze TTTM :lol:
a opisywaną sytuację zauważyłem jedynie na 3 biegu, nie wiem jak u innych
czyli jest to normalną rzeczą, jak widzę że się tu Koledzy wypowiadają
uff, a myślałem, że coś złego się zaczyna dziać mojej ZOŚCE, ale skoro ma to też pozytywny wpływ na obniżenie spalania, to niech tak się dzieje na każdym biegu:-)
dzięki za uspokojenie
:piwo:

Zlooty

#234 Post autor: Zlooty »

Panowie , mam takie małe pytanko odnośnie wymiany oleju .
Jeżeli samochód był leasingowany i serwisowany do 149 tyś . to czy istnieje możliwość że był wymieniony olej w skrzyni w tym czasie ? czy ASO się w to po prostu nie bawią ?

kubik_CDTi

#235 Post autor: kubik_CDTi »

Zlooty pisze:Panowie , mam takie małe pytanko odnośnie wymiany oleju .
Jeżeli samochód był leasingowany i serwisowany do 149 tyś . to czy istnieje możliwość że był wymieniony olej w skrzyni w tym czasie ? czy ASO się w to po prostu nie bawią ?
IMO nie ma opcji,że wymienili.

Zlooty

#236 Post autor: Zlooty »

Tak też myślałem , a czy jest ktoś kto może polecić z czystym sumieniem jakiś warsztat w Warszawie albo okolicach w których wymienią mi olej , googlować nie chcę bo jest tego cała du** a prawdziwych fachowców jak na lekarstwo .

hiras

#237 Post autor: hiras »

Zlooty pisze:Tak też myślałem , a czy jest ktoś kto może polecić z czystym sumieniem jakiś warsztat w Warszawie albo okolicach w których wymienią mi olej , googlować nie chcę bo jest tego cała du** a prawdziwych fachowców jak na lekarstwo .
Ja wymieniłem w ASO i zapłaciłem tylko 235 zł. Dostałem upust ale założyli sobie ramki na rejestracje ze swoim logo firmy

damiandd2

#238 Post autor: damiandd2 »

Poszukaj na forum http://forum.vectraklub.pl są tematy odnośnie skrzyni automatycznej już to przerabiałem jak znajdę chwilkę to opisze co i jak ale zdecydowanie polecam wymianę oleju i sprawdzenie stanu oleju w skrzyni !!! u mnie jak ręką odioł i to wspólnie z kolegą zajeło to 15 minut w vectrze szybciej a w ZB trzeba wyjąc akumulator żeby dolać olej do skrzyni.

http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ti-150-km/

Belfer

#239 Post autor: Belfer »

Naprawa, części używane, nowe skrzyni M32 manualne 1.7 1.9 CDTI .
Cała (twoja uszkodzona w rozliczeniu) diagnoza, naprawa.
(Skrzynia M32 100, 120 KM z przełożeniem przekładni głównej 3.65 oraz 150 KM z przełożeniem 3.83 ):
1) Dyfer kompletny lub części: koło koronowe, łożysko stożkowe-wałeczkowe (mechanizmu różnicowego).
2) Wałki przekładni zębatych, wałek główny, pośredni lub części: przekładnie zębate biegów, łożyska, łożysko igiełkowe, łożysko oporowe-cylinder roboczy sprzęgła (wysprzęglik), synchronizatory biegów, tuleja przesuwna biegów, wybierak biegów.
3) Części obudowy: główna nr FGP 55186623 waga ponad 9kg, obudowa mechanizmu różnicowego dyfra nr FGP 55194293 waga 2,2 kg , obudowa tył FGP nr 55192042 waga 4.9 kg.
Naprawa, części (twoja uszkodzona w rozliczeniu) CAŁA SPRAWNA SKRZYNIA BIEGÓW o symbolu M32 1.7 CDTI Z17DTR , A17DTJ ,
1.9 CDTI (o symbolu silnika Z19DTL(100KM) dla Astry H, Signum, Vectry C, Zafiry B , Z19DT(120KM) dla Astry H, Signum, Vectry C, Zafiry B, Z19DTJ(120KM) tylko Astry H, Z19DTH(150KM) dla Astry H, Zafiry B). Skrzynie sprawdzone w BDB stanie części od skrzyń z małym przebieg(gwarancja rozruchowa po naprawie) 6-biegowa, manualna .
UWAGA !!!

Skrzynia 1.9 w salonie Opla ponad 19 000 zł !!!


Skrzynia M32 100, 120 KM (przełożenie 3.65) oraz 150 KM (przełożenie 3.83) , ta sama dla 120 i 150 KM tylko inne przełożenie oraz w Astry H i Vectry C jest to również Z19 DTJ czyli 16v (Z19DTH) 150 KM ze zmniejszonym softem na słabszy 120 KM.

M32 są również w 1.8 Z18XER (417) , w 2.0 CDTI Z20DTH oraz w 2.2 DIRECT Z22YH.


Szczegółowe informacje kom. 603978275 lub (telefon stacjonarny najlepiej po 16:00 stac. 618614887)

Zlooty

#240 Post autor: Zlooty »

A dzisiaj dzwoniłem do serwisu Opel-Pol na ul.Mangalia 2 w Warszawie za wymianę oleju wraz z robocizną zażyczyli sobie 815 pln . szczena mi opadła :(

[ Dodano: Pon Cze 27, 2011 11:13 ]
hiras, możesz może napisać w którym ASO wymieniałeś ten olej ?? bo ja wszystko rozumiem że może być 100 lub 200 pln poślizgu w różnych miastach ale 600 stówek to lekka przesada . Czy oni oby na pewno Ci wymienili olej w skrzyni ?? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”