[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)
Witam,dzisiaj rozgrzałem skrzynie i mi nie szarpnęła ani razu więc już nie wiem czy tu pogoda ma jakieś znaczenie?.Pierwsze poważne szarpnięcie po wymianie oleju było po przejechani 45 km ale
temperatura powietrza miała 23 stopnie ciepła a dziś zrobiłem 70 km w temperaturze 9 stopni i skrzynia chodzi dobrze.Co robić? Po weekendzie ma być rozbierana
temperatura powietrza miała 23 stopnie ciepła a dziś zrobiłem 70 km w temperaturze 9 stopni i skrzynia chodzi dobrze.Co robić? Po weekendzie ma być rozbierana
to proponuje jednak trochę pojeździć i obserwować... choc na dłuższa metę i tak chyba u tego mechanika zawitasz...chyba ze faktycznie wymiana oleju uszczelniła mechnizmy cierne skrzyni.
a tymczasem telefonik do mechanika i przesuń wizytę na rozbiórkę skrzyni...
czekam na sygnał jak dalej dędzie zachowywac sie skrzynka.
P.S. a gdzie miałes zamiar oddać auto do naprawy? -namiar?
a tymczasem telefonik do mechanika i przesuń wizytę na rozbiórkę skrzyni...
czekam na sygnał jak dalej dędzie zachowywac sie skrzynka.
P.S. a gdzie miałes zamiar oddać auto do naprawy? -namiar?
Konkretnie powiem po wizycie bo kontakt tel. otrzymałem od zaufanej osoby która zna gościa ,Wiem tylko ze waresztat jest we wrześni lub okolicy.pozdrawiamSzymon78 pisze:to proponuje jednak trochę pojeździć i obserwować... choc na dłuższa metę i tak chyba u tego mechanika zawitasz...chyba ze faktycznie wymiana oleju uszczelniła mechnizmy cierne skrzyni.
a tymczasem telefonik do mechanika i przesuń wizytę na rozbiórkę skrzyni...
czekam na sygnał jak dalej dędzie zachowywac sie skrzynka.
P.S. a gdzie miałes zamiar oddać auto do naprawy? -namiar?
Witam Szanowne grono Kolegów!
Czasami mam wrażenie że moja Zośka ma półbiegi. Wskazówka obrotościomierza przy 3 biegu jest na 2,5 tys obrotów (rozpędzając się), potem następuje jakby przełożenie na wyższy bieg i zaraz obroty spadają potem na 2 tys obrotów zostając nadal przy 3 biegu. Potem wskakuje 4 bieg i dalej okej. Nie dzieje się to nagminnie ale zauważyłem coś takiego, czy ktoś potrafi to wyjaśnić?
z góry dzięki za podpowiedzi
Czasami mam wrażenie że moja Zośka ma półbiegi. Wskazówka obrotościomierza przy 3 biegu jest na 2,5 tys obrotów (rozpędzając się), potem następuje jakby przełożenie na wyższy bieg i zaraz obroty spadają potem na 2 tys obrotów zostając nadal przy 3 biegu. Potem wskakuje 4 bieg i dalej okej. Nie dzieje się to nagminnie ale zauważyłem coś takiego, czy ktoś potrafi to wyjaśnić?
z góry dzięki za podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 11 maja 2011, 14:59 przez m.toczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciężko wypowiadać sie o automacie -najlepiej jakiś filmik z jazdy. Ale faktycznie u mnie tez cos takiego podobnego sie dzieje.
czasem jak delikatnie przyspieszam i załącza mi sie np D3 to na tym biegu jakbym miał 2 półbiegi. Najpierw ładnie ciągnie na tym biegu po czym obroty spadają a potem jakby drugie tchnienie go nachodzi - mimo ze nadal zapięty jest D3.
p.s. mam nadzieje ze nie jest to syndrom czestych niedomagań/awarii biegu 3 i 4 (choc błędów zadnych z tym nie mam)
moze TTTM
czasem jak delikatnie przyspieszam i załącza mi sie np D3 to na tym biegu jakbym miał 2 półbiegi. Najpierw ładnie ciągnie na tym biegu po czym obroty spadają a potem jakby drugie tchnienie go nachodzi - mimo ze nadal zapięty jest D3.
p.s. mam nadzieje ze nie jest to syndrom czestych niedomagań/awarii biegu 3 i 4 (choc błędów zadnych z tym nie mam)
moze TTTM
a opisywaną sytuację zauważyłem jedynie na 3 biegu, nie wiem jak u innychSzymon78 pisze:Ciężko wypowiadać sie o automacie -najlepiej jakiś filmik z jazdy. Ale faktycznie u mnie tez cos takiego podobnego sie dzieje.
czasem jak delikatnie przyspieszam i załącza mi sie np D3 to na tym biegu jakbym miał 2 półbiegi. Najpierw ładnie ciągnie na tym biegu po czym obroty spadają a potem jakby drugie tchnienie go nachodzi - mimo ze nadal zapięty jest D3.
p.s. mam nadzieje ze nie jest to syndrom czestych niedomagań/awarii biegu 3 i 4 (choc błędów zadnych z tym nie mam)
moze TTTM
czyli jest to normalną rzeczą, jak widzę że się tu Koledzy wypowiadają
uff, a myślałem, że coś złego się zaczyna dziać mojej ZOŚCE, ale skoro ma to też pozytywny wpływ na obniżenie spalania, to niech tak się dzieje na każdym biegu:-)
dzięki za uspokojenie
Ja wymieniłem w ASO i zapłaciłem tylko 235 zł. Dostałem upust ale założyli sobie ramki na rejestracje ze swoim logo firmyZlooty pisze:Tak też myślałem , a czy jest ktoś kto może polecić z czystym sumieniem jakiś warsztat w Warszawie albo okolicach w których wymienią mi olej , googlować nie chcę bo jest tego cała du** a prawdziwych fachowców jak na lekarstwo .
Poszukaj na forum http://forum.vectraklub.pl są tematy odnośnie skrzyni automatycznej już to przerabiałem jak znajdę chwilkę to opisze co i jak ale zdecydowanie polecam wymianę oleju i sprawdzenie stanu oleju w skrzyni !!! u mnie jak ręką odioł i to wspólnie z kolegą zajeło to 15 minut w vectrze szybciej a w ZB trzeba wyjąc akumulator żeby dolać olej do skrzyni.
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ti-150-km/
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ti-150-km/
Naprawa, części używane, nowe skrzyni M32 manualne 1.7 1.9 CDTI .
Cała (twoja uszkodzona w rozliczeniu) diagnoza, naprawa.
(Skrzynia M32 100, 120 KM z przełożeniem przekładni głównej 3.65 oraz 150 KM z przełożeniem 3.83 ):
1) Dyfer kompletny lub części: koło koronowe, łożysko stożkowe-wałeczkowe (mechanizmu różnicowego).
2) Wałki przekładni zębatych, wałek główny, pośredni lub części: przekładnie zębate biegów, łożyska, łożysko igiełkowe, łożysko oporowe-cylinder roboczy sprzęgła (wysprzęglik), synchronizatory biegów, tuleja przesuwna biegów, wybierak biegów.
3) Części obudowy: główna nr FGP 55186623 waga ponad 9kg, obudowa mechanizmu różnicowego dyfra nr FGP 55194293 waga 2,2 kg , obudowa tył FGP nr 55192042 waga 4.9 kg.
Naprawa, części (twoja uszkodzona w rozliczeniu) CAŁA SPRAWNA SKRZYNIA BIEGÓW o symbolu M32 1.7 CDTI Z17DTR , A17DTJ ,
1.9 CDTI (o symbolu silnika Z19DTL(100KM) dla Astry H, Signum, Vectry C, Zafiry B , Z19DT(120KM) dla Astry H, Signum, Vectry C, Zafiry B, Z19DTJ(120KM) tylko Astry H, Z19DTH(150KM) dla Astry H, Zafiry B). Skrzynie sprawdzone w BDB stanie części od skrzyń z małym przebieg(gwarancja rozruchowa po naprawie) 6-biegowa, manualna .
UWAGA !!!
Skrzynia 1.9 w salonie Opla ponad 19 000 zł !!!
Skrzynia M32 100, 120 KM (przełożenie 3.65) oraz 150 KM (przełożenie 3.83) , ta sama dla 120 i 150 KM tylko inne przełożenie oraz w Astry H i Vectry C jest to również Z19 DTJ czyli 16v (Z19DTH) 150 KM ze zmniejszonym softem na słabszy 120 KM.
M32 są również w 1.8 Z18XER (417) , w 2.0 CDTI Z20DTH oraz w 2.2 DIRECT Z22YH.
Szczegółowe informacje kom. 603978275 lub (telefon stacjonarny najlepiej po 16:00 stac. 618614887)
Cała (twoja uszkodzona w rozliczeniu) diagnoza, naprawa.
(Skrzynia M32 100, 120 KM z przełożeniem przekładni głównej 3.65 oraz 150 KM z przełożeniem 3.83 ):
1) Dyfer kompletny lub części: koło koronowe, łożysko stożkowe-wałeczkowe (mechanizmu różnicowego).
2) Wałki przekładni zębatych, wałek główny, pośredni lub części: przekładnie zębate biegów, łożyska, łożysko igiełkowe, łożysko oporowe-cylinder roboczy sprzęgła (wysprzęglik), synchronizatory biegów, tuleja przesuwna biegów, wybierak biegów.
3) Części obudowy: główna nr FGP 55186623 waga ponad 9kg, obudowa mechanizmu różnicowego dyfra nr FGP 55194293 waga 2,2 kg , obudowa tył FGP nr 55192042 waga 4.9 kg.
Naprawa, części (twoja uszkodzona w rozliczeniu) CAŁA SPRAWNA SKRZYNIA BIEGÓW o symbolu M32 1.7 CDTI Z17DTR , A17DTJ ,
1.9 CDTI (o symbolu silnika Z19DTL(100KM) dla Astry H, Signum, Vectry C, Zafiry B , Z19DT(120KM) dla Astry H, Signum, Vectry C, Zafiry B, Z19DTJ(120KM) tylko Astry H, Z19DTH(150KM) dla Astry H, Zafiry B). Skrzynie sprawdzone w BDB stanie części od skrzyń z małym przebieg(gwarancja rozruchowa po naprawie) 6-biegowa, manualna .
UWAGA !!!
Skrzynia 1.9 w salonie Opla ponad 19 000 zł !!!
Skrzynia M32 100, 120 KM (przełożenie 3.65) oraz 150 KM (przełożenie 3.83) , ta sama dla 120 i 150 KM tylko inne przełożenie oraz w Astry H i Vectry C jest to również Z19 DTJ czyli 16v (Z19DTH) 150 KM ze zmniejszonym softem na słabszy 120 KM.
M32 są również w 1.8 Z18XER (417) , w 2.0 CDTI Z20DTH oraz w 2.2 DIRECT Z22YH.
Szczegółowe informacje kom. 603978275 lub (telefon stacjonarny najlepiej po 16:00 stac. 618614887)
A dzisiaj dzwoniłem do serwisu Opel-Pol na ul.Mangalia 2 w Warszawie za wymianę oleju wraz z robocizną zażyczyli sobie 815 pln . szczena mi opadła
[ Dodano: Pon Cze 27, 2011 11:13 ]
hiras, możesz może napisać w którym ASO wymieniałeś ten olej ?? bo ja wszystko rozumiem że może być 100 lub 200 pln poślizgu w różnych miastach ale 600 stówek to lekka przesada . Czy oni oby na pewno Ci wymienili olej w skrzyni ??
[ Dodano: Pon Cze 27, 2011 11:13 ]
hiras, możesz może napisać w którym ASO wymieniałeś ten olej ?? bo ja wszystko rozumiem że może być 100 lub 200 pln poślizgu w różnych miastach ale 600 stówek to lekka przesada . Czy oni oby na pewno Ci wymienili olej w skrzyni ??