kolektor dolotowy zafira 1.9 DTH

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

kolektor dolotowy zafira 1.9 DTH

#1 Post autor: prymus »

Witam, mam pytanie czy można jeszcze jakoś uniknąć wymiany kolektora na nowy, jeśli jeszcze listwa jest na miejscu, nie wyczuwalne są luzy na niej, płynnie reaguje na pedał gazu, jedynie raz na miesiąc wywala błąd, czy można wyczyścić ten kolektor?

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

A jaki blad koledze się pojawia raz w miesiącu?

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#3 Post autor: prymus »

błąd 1109

Anony Mous

#4 Post autor: Anony Mous »

prymus pisze:błąd 1109
P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature B-033

już o tym pisałem:
Błąd P1109 jest związany z nastawnikiem sterującym klapami wirowymi w kolektorze ssącym w z19dth. Wszystko zaczyna się od źle działającego egr. Duże ilości zbierającej się sadzy, którą egr przepuszcza do kolektora ssącego (dolotowego) unieruchamiaja powoli klapy wirowe, które przy okazji są felernie łożyskowane. Efekt jest taki, że listwa już nie chodzi swobodnie na łożyskowaniu, może nawet spaść z uwagi na napotkany opór. I podobno lepiej żeby spadła, bo jak chodzi opornie może uszkodzić ten nastawnik.

Tak więc czyszczenie kolektora, sprawdzenie czy listwa spadła czy nie, czy łożyskowanie chodzi jak należy czy może chodzi bardzo opornie i nastawnik wyrzuca błąd.

Ale musisz mieć też pewność, że egr jest w pełni sprawny i czysty, łącznie z przepustnicą.

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#5 Post autor: prymus »

egr jest na 100% sprawny, był też czyszczony razem z przepustnicą, więc został mi jeszcze kolektor, pytanie czy można go jakoś wyczyścić?, zanim wyrobi się ta listwa i spadnie, a co za tym idzie wymiana kolektora na nowy, czego chciałbym uniknąć.

olsen

#6 Post autor: olsen »

jaki masz przebieg na tym kolektorze ???

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#7 Post autor: prymus »

144000km

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

Prymus a próbowałeś wyczyścić kolektor od strony przepustnicy?Tam jest zazwyczaj mnóstwo syfu.W tym temacie masz podpowiedź :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1888

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#9 Post autor: prymus »

chochlowałem tam kolektor ile mi starczyło ręki oraz innych grzebadeł, ale to jest krótki odcinek, pytam o czyszczenie pełne takie jak egra lub przepustnicy

olsen

#10 Post autor: olsen »

Znam mechanika, który zajmuje się czyszczeniem układów dolotowych itp., zadzwoń do niego i popytaj, może ci to zrobi !? on jest z Lublina

Krzysztof 506 701 250
Ostatnio zmieniony 30 cze 2011, 13:26 przez olsen, łącznie zmieniany 1 raz.

MrMarkos

#11 Post autor: MrMarkos »

Witam.
Czy przy czyszczeniu kolektora w Z19DT trzeba zwrócić na coś konkretnego uwagę? Jakoś specjalnie się do tego przygotować, czy zdejmować po kolei wszystko jak leci a potem złożyć?

Anony Mous

#12 Post autor: Anony Mous »

u nas jeszcze nikt tego nie robił we własnym zakresie. Ale w sumie po co chcesz to robić? W z19dt kolektor jest bezawaryjny. Problemy kolektora dotyczą tylko z19dth. Dzieje się coś szczególnego? Jeśli silnik chodzi nierówno, szarpie, itp to zwykle dzieje sie to w wyniku zapchania egr i przepustnicy. Przy czyszczeniu tych elementów, czyścimy też wlot do kolektora na tyle głęboko na ile sięgniemy i to wystarcza. Wiadomo, że lepiej mieć cały kolektor jak nowy.....tylko jak to zrobić to nie wiem....jak co to zrób fotorelację. :)

Anony Mous

#13 Post autor: Anony Mous »

Kolektory oryginalne po 854zł
http://allegro.pl/kolektor-1-9-cdti-ope ... 27221.html

idą jak świeże bułki.... :)


nastawniki po 520zł
http://allegro.pl/nastawnik-1-9-cdti-mo ... 62617.html

MrMarkos

#14 Post autor: MrMarkos »

kaliope pisze:u nas jeszcze nikt tego nie robił we własnym zakresie. Ale w sumie po co chcesz to robić? W z19dt kolektor jest bezawaryjny. Problemy kolektora dotyczą tylko z19dth. Dzieje się coś szczególnego? Jeśli silnik chodzi nierówno, szarpie, itp to zwykle dzieje sie to w wyniku zapchania egr i przepustnicy. Przy czyszczeniu tych elementów, czyścimy też wlot do kolektora na tyle głęboko na ile sięgniemy i to wystarcza. Wiadomo, że lepiej mieć cały kolektor jak nowy.....tylko jak to zrobić to nie wiem....jak co to zrób fotorelację. :)
Właśnie zmieniłem już EGR na nowy, czyściłem przepustnicę i map-sensor, założyłem zaślepkę fiata i... dalej szarpie. Dlatego zostal mi tylko kolektor.
Na pewno zrobię foty to wrzucę na forum

Anony Mous

#15 Post autor: Anony Mous »

Były przypadki, że komuś szarpało właśnie po wyczyszczeniu egr, póki był zapchany było ok....i nagle szarpie. Mi z kolei lekko szarpało po założeniu zaślepki i ją wyrzuciłem.Także przeróżne historie już były.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”