kolektor dolotowy zafira 1.9 DTH
kolektor dolotowy zafira 1.9 DTH
Witam, mam pytanie czy można jeszcze jakoś uniknąć wymiany kolektora na nowy, jeśli jeszcze listwa jest na miejscu, nie wyczuwalne są luzy na niej, płynnie reaguje na pedał gazu, jedynie raz na miesiąc wywala błąd, czy można wyczyścić ten kolektor?
P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033prymus pisze:błąd 1109
P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature B-033
już o tym pisałem:
Błąd P1109 jest związany z nastawnikiem sterującym klapami wirowymi w kolektorze ssącym w z19dth. Wszystko zaczyna się od źle działającego egr. Duże ilości zbierającej się sadzy, którą egr przepuszcza do kolektora ssącego (dolotowego) unieruchamiaja powoli klapy wirowe, które przy okazji są felernie łożyskowane. Efekt jest taki, że listwa już nie chodzi swobodnie na łożyskowaniu, może nawet spaść z uwagi na napotkany opór. I podobno lepiej żeby spadła, bo jak chodzi opornie może uszkodzić ten nastawnik.
Tak więc czyszczenie kolektora, sprawdzenie czy listwa spadła czy nie, czy łożyskowanie chodzi jak należy czy może chodzi bardzo opornie i nastawnik wyrzuca błąd.
Ale musisz mieć też pewność, że egr jest w pełni sprawny i czysty, łącznie z przepustnicą.
Prymus a próbowałeś wyczyścić kolektor od strony przepustnicy?Tam jest zazwyczaj mnóstwo syfu.W tym temacie masz podpowiedź http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1888
Witam.
Czy przy czyszczeniu kolektora w Z19DT trzeba zwrócić na coś konkretnego uwagę? Jakoś specjalnie się do tego przygotować, czy zdejmować po kolei wszystko jak leci a potem złożyć?
Czy przy czyszczeniu kolektora w Z19DT trzeba zwrócić na coś konkretnego uwagę? Jakoś specjalnie się do tego przygotować, czy zdejmować po kolei wszystko jak leci a potem złożyć?
u nas jeszcze nikt tego nie robił we własnym zakresie. Ale w sumie po co chcesz to robić? W z19dt kolektor jest bezawaryjny. Problemy kolektora dotyczą tylko z19dth. Dzieje się coś szczególnego? Jeśli silnik chodzi nierówno, szarpie, itp to zwykle dzieje sie to w wyniku zapchania egr i przepustnicy. Przy czyszczeniu tych elementów, czyścimy też wlot do kolektora na tyle głęboko na ile sięgniemy i to wystarcza. Wiadomo, że lepiej mieć cały kolektor jak nowy.....tylko jak to zrobić to nie wiem....jak co to zrób fotorelację.
Kolektory oryginalne po 854zł
http://allegro.pl/kolektor-1-9-cdti-ope ... 27221.html
idą jak świeże bułki....
nastawniki po 520zł
http://allegro.pl/nastawnik-1-9-cdti-mo ... 62617.html
http://allegro.pl/kolektor-1-9-cdti-ope ... 27221.html
idą jak świeże bułki....
nastawniki po 520zł
http://allegro.pl/nastawnik-1-9-cdti-mo ... 62617.html
Właśnie zmieniłem już EGR na nowy, czyściłem przepustnicę i map-sensor, założyłem zaślepkę fiata i... dalej szarpie. Dlatego zostal mi tylko kolektor.kaliope pisze:u nas jeszcze nikt tego nie robił we własnym zakresie. Ale w sumie po co chcesz to robić? W z19dt kolektor jest bezawaryjny. Problemy kolektora dotyczą tylko z19dth. Dzieje się coś szczególnego? Jeśli silnik chodzi nierówno, szarpie, itp to zwykle dzieje sie to w wyniku zapchania egr i przepustnicy. Przy czyszczeniu tych elementów, czyścimy też wlot do kolektora na tyle głęboko na ile sięgniemy i to wystarcza. Wiadomo, że lepiej mieć cały kolektor jak nowy.....tylko jak to zrobić to nie wiem....jak co to zrób fotorelację.
Na pewno zrobię foty to wrzucę na forum