Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#136 Post autor: firek »

Panowie większość objawów które tutaj opisujecie wskazuje na uszkodzenie w układzie wysokiego napięcia, a więc nieszczęsnego DIS-a(koszt jakieś 300 za Valeo) + ewentualna, a w zasadzie zalecana wymiana świec.
Oczywiście istnieje ryzyko że może byc inna przyczyna takiego szarpania (słabszy jeden cylinder, uszkodzony sterownik, przepływka), ale w 90% jeśli chodzi o Opelki przyczyną jest cewka.
Najlepsza metodą jest oczywiście podmiana podejrzanego elementu, ale nie wszystkie warsztaty maja na stanie nowe lub dobre cewki tylko do sprawdzenia...
Pozdro ;)

Andrzej.

#137 Post autor: Andrzej. »

zgadzam sie z przedmowca.. u mnie po wymianie,czyszczeniu paru elementow pomogla wymiana cewki.. potem regulacja benzyny,gazu i po klopocie..oczywiscie filtry i swiece..

grego
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#138 Post autor: grego »

GDA pisze:
grego pisze:Szarpie i na gazie i na benzynie
Kolego jeżeli objaw szarpania masz na PB i LPG to koniecznie kable WN do wymiany i ewentualnie świece,
piszesz że objawy nasilają się podczas deszczów a to jednoznacznie wskazuje na problem z iskrą, może nawet tańczą sobie na zewnątrz kabli - dobrze to widać podczas właśnie mrzawki
No właśnie sam już nie wiem. Dzisiaj nie padało, było sucho, ciepło a objawy nadal jakby się nasilały. I co ciekawsze bardziej na benzynie niż na gazie, a potem się zmniejszyły jak postałem dłużej w korku, po czym znowu się nasiliły i na lpg i na benzynie. Uczucie jest takie jakby auto ktoś momentami łapał za tylny zderzak i trzymał, albo też jak zaczyna się holować inne auto i na początku są takie szarpnięcia. Oczywiście u mnie w mniejszej skali, ale uczucie podobno: auto traci momentami część mocy, po czym znowu momentami zyskuje. Osobiście bardziej obstawiałbym jakieś problemy z powietrzem i jego ilością dostarczaną do silnika. A może to przepływomierz?
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125

Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5

Andrzej.

#139 Post autor: Andrzej. »

grego pisze:
GDA pisze:
grego pisze:Szarpie i na gazie i na benzynie
Kolego jeżeli objaw szarpania masz na PB i LPG to koniecznie kable WN do wymiany i ewentualnie świece,
piszesz że objawy nasilają się podczas deszczów a to jednoznacznie wskazuje na problem z iskrą, może nawet tańczą sobie na zewnątrz kabli - dobrze to widać podczas właśnie mrzawki
No właśnie sam już nie wiem. Dzisiaj nie padało, było sucho, ciepło a objawy nadal jakby się nasilały. I co ciekawsze bardziej na benzynie niż na gazie, a potem się zmniejszyły jak postałem dłużej w korku, po czym znowu się nasiliły i na lpg i na benzynie. Uczucie jest takie jakby auto ktoś momentami łapał za tylny zderzak i trzymał, albo też jak zaczyna się holować inne auto i na początku są takie szarpnięcia. Oczywiście u mnie w mniejszej skali, ale uczucie podobno: auto traci momentami część mocy, po czym znowu momentami zyskuje. Osobiście bardziej obstawiałbym jakieś problemy z powietrzem i jego ilością dostarczaną do silnika. A może to przepływomierz?

mysle ze nie kombinuj tylko poprostu zmien nowa cewke.. problem z glowy...

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#140 Post autor: arebuk »

Mi też szarpie przy ruszaniu, trzeba czasem na pół-sprzęgle ruszać by nie zgasł, mam nieoryginalną przepływkę więc może to ona jest przyczyną u mnie.

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#141 Post autor: sesorek »

u mnie autko nie szarpie ale mam problem aby ruszyć nim bez dodawania gazu.... wiecie tak jak na manewrach na nauce jazdy delikatne ruszanie bez gazu więc nie wiem może ten typ tak ma. Czasem przy puszczaniu nogi z gazu zapala mi się check i jest to bląd dot. egr myślicie że czyszczenie jego coś pomoże?

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#142 Post autor: arebuk »

Mi się wydaję że to jakiś błąd w elektronice będzie ( w moim przypadku chyba ta nieoryginalna przepływka) bo raz na jakiś czas autko rusza super, czuję się moc i fajnie płynnie przyśpiesza i wchodzi na obroty.

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#143 Post autor: sesorek »

u mnie przeplywki nie ma, a problem występuje tylko przy ruszaniu bez gazu tak jakby brakowalo mu mocy, na wolnych obratach pracuje równo wkręca się w obroty normalnie tylko jak z dużych prędkości np hamuje silnikiem tj delikatne szarpnięcie wtedy zapala się check i krzyczy czy że EGR

arebuk a u ciebie da rade ruszyć bez dodawania gazu?

cygan79

#144 Post autor: cygan79 »

Witam wszystkich. mam ten sam problem czyli szarpie mi na wolniejszych obrotach przy redukcji i przy ruszaniu z mniejszymi obrotami 1500 - 2500. Sprawdzałem świece, są ok. mechanik przeczyścił dzisiaj przepustnice, bo była zawalona, jest lekka poprawa, ale na razie jeżdżę na paliwie, zeby sprawdzic czy będzie lepiej, bo na gazie było jeszcze gorzej. Jak to nie pomoze, to powiedzieli że to EGR moze byc do przeczyszczenia lub do wymiany? Auto to ZAFIRA 2001 1.8 z gazem... Pojeżdżę trochę, to dam znac czy cos to dało ...... Pozdrawiam


Kolego - na forum nie piszemy z włączonym Caps Lock

[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 22:35 ]
witam ponownie jeśli chodzi o to szarpanie w mojej zafirce to sprawa została zakończona poprzez wymianę cewki zapłonowej .....po podłączeniu pod kompa pokazał się błąd (zakłócenia napięcia na 4 cylindrze)coś takiego....teraz chodzi jak tralala....pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 cze 2011, 09:05 przez cygan79, łącznie zmieniany 1 raz.

ka2ja

#145 Post autor: ka2ja »

Witam serdecznie:)
I znów Was proszę o poradę, otóż z naszą Zafirką ( benzyna, 1.8 16v, silnik x18xe1) znowu zle:( po czyszczeniu przepustnicy i zaworu egr praktycznie nie da się nia jezdzic dopóki porządnie nie rozgrzeje sie silnik. Na zimnym silniku tak do ok 2 km przejechanej trasy bardzo szarpie, gasnie, skacze, zupełnie brak jej mocy, pozniej jest juz w miare ale nie dobrze. Dodam ze cewka zaplonowa sprawdzona i jest ok. Jak pisałam wyzej przepustnica , zawor egr wyczyszczona, zmieniony przepływomierz na orginalny siemens( choc dalej pokazuje błędy 0100 i 0110) i dalej tragedia:( Bardzo prosze o jakąś podpowiedz bo za 2 tyg jedziemy do Polski i troche kilometrów mamy do przejechania- dodam jeszcze że bylismy u kilku mechanikow i rozkładaja ręce, jeden zasugerowal że moze komputer jest walniety ale wydaje mi się że gdyby tak było to pokazywało by to na diagnostyce komputerowej?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#146 Post autor: Dziadek13 »

0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
Czyli coś z przepływką a raczej z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego w przepływce,według mnie należało by sprawdzić ciągłość przewodów,wtyków przepływomierz ecu ale to mechanicy powinni zrobić jeżeli ten sam błąd występuje na starej i nowej przepływce chyba że nowa też walnięta.

ka2ja

#147 Post autor: ka2ja »

Bardzo dziękuję za odpowiedz, cały czas od zakupu auta pokazuje te błędy i dlatego wymienilismy przepływomierz ale nadal to samo. Mhm, moze kupiliśmy zły( siemens) bo w momencie zakupu przepływka była nieorginalna bez jakichkolwiek numerow. Jaki powinien byc do naszej Zafiry?(benzyna, 1.8 16v, silnik x18xe1, rok 2000-elegance)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#148 Post autor: MieHor »

ka2ja,

- Oryginalny przepływomierz powietrza - Zafira A - silniki: Z18XE, X18XE1, Z18XEL, X20XEV, X20XER, Y22XE, Z22XE - OPEL 08 36 583; SIEMENS 5WK9606

ka2ja

#149 Post autor: ka2ja »

dziekuje za odpowiedz:) taki właśnie kupiliśmy, no nic trzeba posprawdzac kabelki.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#150 Post autor: oki »

ka2ja spróbuj z rana wypiąć wtyczkę z przepływomierza i zobacz jak ci pojedzie w trybie awaryjnym.
Ogólnie nic się nie stanie po za błędem i kontrolką na zegarach, ale komputer wejdzie w inną mapę i pomiar danych dla przepływomierza będzie brał i symulował z innych czujników.
Daj znać jaki efekt i czy coś było lepiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”