biegi nie wchodzą przy włączonym silniku

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

biegi nie wchodzą przy włączonym silniku

#1 Post autor: twardypt91 »

Miał ktoś już podobny problem? Wyjeżdżam z garażu umyć auto. Wszystko działa. Po myciu pora wjechać, więc muszę wbić wsteczny. Ale bieg nie chce wejść, inne biegi też nie wchodzą przy włączonym silniku. Podczas próby wrzucenia biegu czuć, że auto chce ruszyć. Ostatecznie wjechałem poprzez wyłączenie silnika, wrzucenie biegu i ponowne odpalenie (podczas uruchamiania tak jakby auto chciało ruszyć). Przejechałem kawałek do garażu i jeszcze próbę zrobiłem. Bieg 1 i R bez problemu działały. W czym problem to się domyślam. Ale czy ktoś już miał taką "przygodę".
Druga sprawa: autem miałem pokonać trasę 50 km w obie strony. Czy w takim przypadku opłaca mi się ryzykować postój "na polu"? Do warsztatu raczej się dojedzie.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

Widać że sprzęgło sie kończy.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#3 Post autor: twardypt91 »

Jakiś konkretny element masz na myśli?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#4 Post autor: MieHor »

Możliwe są tylko takie opcję: albo docisk albo "słonko" do wymiany, ewentualnie tarcza sprzęgła spalona

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#5 Post autor: twardypt91 »

W obu przypadkach rozumiem, że nie obejdzie się bez demontażu skrzyni przekładniowej?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#6 Post autor: Harry200 »

Zgadza sie do tego trzeba demontować skrzynię,może to być także siłownik sprzęgła,wskazywało by na niego że po chwili mogłeś biegi wrzucać.Oczywiście na dźwigni zmiany biegów nie masz luzów..

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#7 Post autor: twardypt91 »

Zależy co należy uznać za luz. Jak dla mnie jest OK. W każdym razie mam nadzieję, że do warsztatu jakoś dojadę.

[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 19:18 ]
Jeszcze jedno: jak jechałem z tym biegiem wrzuconym na wyłączonym silniku to coś terkotało.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#8 Post autor: Harry200 »

Takie lekkie terkotanie jak to napisałeś będzie słychać przy uszkodzonym docisku sprzęgła..

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#9 Post autor: twardypt91 »

W każdym razie przy okazji warto będzie wymienić tarcze itp prawda? Taka jazda czymś grozi bo 20 km do warsztatu mam...
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#10 Post autor: Harry200 »

Jeżeli teraz biegi wchodzą to raczej nie ma niebezpieczeństwa.Zwracaj tylko uwagę jak się będzie Zośka zachowywała..

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#11 Post autor: twardypt91 »

Dojechałem do warsztatu bez problemu. 20 km i z 15 razy zmieniony bieg. Nic się nie zacinało :mysli: Ciekawe co wykryją. Potrafi ktoś powiedzieć ile mniej więcej kkm wytrzymują sprzęgła w ZA?
I jeszcze jedno: po czym poznać luz na dźwigni zmiany biegów?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#12 Post autor: Dziadek13 »

twardypt91 pisze:I jeszcze jedno: po czym poznać luz na dźwigni zmiany biegów?
Sprawdź tak.
Obrazek
Obrazek
Jak jest luz to do wymiany to.
Obrazek

Michallot

#13 Post autor: Michallot »

Dziadek13 pisze: Jak jest luz to do wymiany to.
[url=http://img837.imageshack.us/img837/4743/tulejadrkabiegw.th.jpg]Obrazek[/URL]
Niekoniecznie, u mnie wystarczyło ''poprawić'' tuleje i nie ma luzów ale biegi i tak wchodzą nieprecyzyjnie i w przyszłości muszę ją wymienić.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#14 Post autor: Dziadek13 »

Michallot pisze:Niekoniecznie, u mnie wystarczyło ''poprawić'' tuleje i nie ma luzów ale biegi i tak wchodzą nieprecyzyjnie i w przyszłości muszę ją wymienić.
Sam widzisz i wiesz że musisz ją wymienić.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#15 Post autor: twardypt91 »

Podobno pękła śruba w kole zamachowym :shock:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”