Niepoprawna praca silnika - Diesel

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#301 Post autor: Mattai »

Jak olej za gesty to silnik dostał ostro... Nie dziwi mnie zatem zmiana 5w40 na 5w30 przez GM
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#302 Post autor: Dziadek13 »

Ja mam przejechane prawie 250000km olej 5W40 i na razie odpukać brak głośnej pracy popychaczy.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#303 Post autor: Dek »

Tak troszeczkę odskoczę od tematu...
mattai pisze:... Nie dziwi mnie zatem zmiana 5w40 na 5w30 przez GM
A kiedy ta zmiana w polityce GM nastąpiła ?

Jak patrze w instrukcję mojej Vectry to tam pisze, że zalecany jest 5W-30, a samochodzik z 1999.

Natomiast w instrukcji Zafiry z 2003 zalecany jest 10W-30.

I na takich zalecanych olejach firmowanych przez GM moje pojazdy jeżdżą od zawsze.
I oczywiście szklaneczki ani nie pukną (czasami odezwą się z rana w Vektrze na sakundkę)

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#304 Post autor: Mattai »

Ja w dokumentacji miałem wszędzie 5w40 , i taki ponoć był lany bo to jakoś tam w ASO sprawdzili. A jak ostatnio wymieniałem to mechanicy mówili że opel zmienia normę ...ale dokładnie kiedy to nastąpiło to nie odpowiem...nie wnikałem
Jeżeli chodzi o dzwięki silnika to raczej nie narzekam, klekocik który się wydobywa jest raczej przyjemny, na zimno to troszkę głośniejszy ale to przez ileś sekund zanim się dosmaruje co trzeba. Wszystko gra od czasu rozwiązania problemów związanych z tym wątkiem
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Woytas

#305 Post autor: Woytas »

Dek, mattai, jeżeli chodzi o różnicę pomiędzy tymi dwoma wykładnikami....to bym się nie przejmował....przy naszym klimacie...jeden i drugi jest ok...i różni się tylko tym 30 i 40, czyli maksymalną temp otoczenia (+ oczywiście normy producenckie).
Takze tu nie robił bym afery....IMHO ważniejszym czynnikiem jest tu cyfra przed "w" ;)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#306 Post autor: Dziadek13 »

Dek pisze: Jak patrze w instrukcję mojej Vectry to tam pisze, że zalecany jest 5W-30, a samochodzik z 1999.

Natomiast w instrukcji Zafiry z 2003 zalecany jest 10W-30.
No w mojej z 1999 instrukcja mówi tak.
Obrazek
Dodam że olej 10W30 to nie syntetyk tylko olej hydrokrakowany 80% minerała i 20% dodatków uszlachetniających.
Hydrokrakowane (HC) oleje silnikowe
Hydrokrakowane oleje silnikowe to mineralne oleje bazowe, które zostały poddane złożonej obróbce technologicznej. Zawierają one niewielką ilość komponentów syntetycznych. Typowymi dla nich oznakowaniami lepkości są: SAE 10 W-40.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 23:08 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#307 Post autor: Mattai »

Prawda, ale żeby nie uciekać od meritum. Omawiany silnik wygląda na nie do końca poprawnie eksploatowany.
Bo jak ma się syntetyka to raczej zapchania nie grożą. No chyba że nie wymieniany
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Woytas

#308 Post autor: Woytas »

mattai pisze:Bo jak ma się syntetyka to raczej zapchania nie grożą. No chyba że nie wymieniany
dokładnie. generalnie, w naszym klimacie, bardziej chodzi o ten czynnik "przed w" niż "po" ;)

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#309 Post autor: Dek »

Kolego Dziadek13, coś mi się ta instrukcja nie zgadza.

Ty masz Zafirkę z 1999, a olej serii Dexos 2 jest na rynku od 4 lat (+/- 2 lata) zaledwie.

Więc coś nie tak z tą instrukcją - z nowszego modelu jest.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 23:06 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

Woytas

#310 Post autor: Woytas »

Dek, przede wszystkim...co masz w książce serwisowej??

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#311 Post autor: Dek »

Woytas pisze:Dek, przede wszystkim...co masz w książce serwisowej??
Prawdę mówiąc ostatni wpis w książce serwisowej np: z mojej Vectry jest z dnia 10.06.2000.
O i tu ciekawostka .... wlany w ASO 5W-40 - teraz zauważyłem. Ale od tego czasu samochodzik nie gościł w ASO. Za to mam robione, przeze mnie, notatki co i kiedy robiłem. Stąd wiem, że lałem już tylko 5w-30 (a dokładniej od 22.05.2001).

A Zafira, no cóż, Żabojad nie dał książki serwisowej, ale odkąd w PL to cały czas 10W-30 GM....chwila chwila.... a jednak GM 10W-40 (że też chciało mi się iść do garażu to sprawdzić :D ).

Woytas

#312 Post autor: Woytas »

Dek,
\ a brała ponad normę? że musiałeś 10 zalać?
Bo po FL 10w , znaczy, IMHO, że już miała sporo kkm'ów nalatane. Wróć na 5w, jak stwierdzisz, zę łyka ponad normę to zostań na 10w

pozdr

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#313 Post autor: Dziadek13 »

Dek pisze:Kolego Dziadek13, coś mi się ta instrukcja nie zgadza.
Ja mam taki mieć olej jak w tej książce instrukcje mam po niemiecku więc porównałem i sie zgadza.
Obrazek
Tu jest z instrukcji 2001 r.
Obrazek
Tak więc 10W30 jest w nowszej wersji dopuszczany ale w ostateczności (albo) więc kto byl lał do nowego silnika olej mineralny
Hydrokrakowany.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2011, 09:29 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#314 Post autor: Dek »

Woytas pisze:Dek,
\ a brała ponad normę? że musiałeś 10 zalać?
Bo po FL 10w , znaczy, IMHO, że już miała sporo kkm'ów nalatane. Wróć na 5w, jak stwierdzisz, zę łyka ponad normę to zostań na 10w
pozdr
Prawdę mówiąc jedyne ubytki oleju miałem z powodu nieszczelnych przelewów. Poza tym ubytek oleju jest niezauważalny w skali 10kkm. Prawdę mówiąc boję się wrócić do 5W-.. bo się troszeczkę naczytałem na temat konsekwencji z tym związanych.
Dziadek13 pisze: Tak więc 10W30 jest w nowszej wersji dopuszczany ale w ostateczności (albo) więc kto byl lał do nowego silnika olej mineralny
Hydrokrakowany.
Hm, nie wiem czy należę do mniejszości ale ja w silniki z 1999 (benzyna 155 kkm ) mam 5W (syntetyk), a w nowszym z 2003 (dizel 195kkm) mam 10W (pół.... e nie ..1/4 syntetyk :D ).

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 23:35 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

Woytas

#315 Post autor: Woytas »

przy 5 a 10, konsekwencji prz 1 cyklu...praktycznie nie ma - od razu będziesz wiedział co i jak. Także spoko. Namawiam Cię dlatego, że, jeżeli masz opcję wrócić do 5w, to spróbuj...zawsze to pare kkm więcej do przejechania ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”