Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
W prasie fachowej (mam skany artykułu, ale nie mogę dodawać załączników) jest napisane, że w krajach gdzie leje się dobrej jakości paliwo, zabieg wymiany robi się co 2,5 roku lub 50 000km. To jak przypuszczam dane z krajów zamożnych, gdzie elementy takie wymienia się nieco rzadziej tylko niż filtry. Niemniej, już po takim okresie przy typowych objawach uszkodzonego EGR w dieslu - mulenie, czarny dym z wydechu - można zacząć podejrzewać również EGR.
To już nawet wymiana na nowy nie pomaga ???????aleks27 pisze:a jak tak spytam z ciekawosci.wymienilem egr na nowke,przeczyscilem caly uklad i podczas jazdy nad morze stala sie rzecz taka,ze pomykam sobie w granicach 140-150 km/h :> puszczam gaz do predkosci 100 i znow mocno na gaz i przy 130 wlacza sie tryb awaryjny.czy jest mozliwosc ze jakies kabelki od tego nieszczesnego zaworu beda np polamane albo cos takiego??
Boże święty co to za silniki????
Czym czyściłeś układ?
Ja mam również problem z EGR błąd p0400 ale tylko po założeniu nowej przepywki przy dojeździe np do świateł.
Zakładam z powrotem starą przepływkę bosch stara i bosch nowa i błąd znika i nic się nie pojawia oprucz tego ze przy ok 3 tyś obrotów mam tzw turbodziure jak temu problemowi mam zaradzic kolektor dolotowy był zdjęty i czyszczony
Zakładam z powrotem starą przepływkę bosch stara i bosch nowa i błąd znika i nic się nie pojawia oprucz tego ze przy ok 3 tyś obrotów mam tzw turbodziure jak temu problemowi mam zaradzic kolektor dolotowy był zdjęty i czyszczony
To już nawet wymiana na nowy nie pomaga ???????
Boże święty co to za silniki????
Czym czyściłeś układ?
ja nie napisalem ze niepomaga.moj stary egr sie przekrecil w druga strone i juz wogole nie dalo sie rady skasowac bledu P0400.po wymianie blad sie nie pokazal ale ja dodatkowo mialem uszkodzony kabel przy wtyczce do egr.co do czyszczenia ukladu to tu juz niewiem bo dzialal z tym moj mechanik.
MarcinGTD ja tez tak mam ze gdzies chyba jak 3000 obrotow to jest turbodziura
Ostatnio zmieniony 20 lip 2011, 11:30 przez aleks27, łącznie zmieniany 1 raz.
witam
mam nieszczelny zawór egr Zafira A 1.8 (syczy na wolnych obrotach) i teraz pytania
1.czy może to być powodem że na wolnych obrotach nie równo pracuje???
2.przy zmianie biegów są wyczówalne szarpania jak dodaje gazu
3.zaobserwowałem większe spalanie
4.wyskakuje czasami błąd sondy czy egr może mieć coś wspólnego??
dziękuję z góry i pozdrawiam
mam nieszczelny zawór egr Zafira A 1.8 (syczy na wolnych obrotach) i teraz pytania
1.czy może to być powodem że na wolnych obrotach nie równo pracuje???
2.przy zmianie biegów są wyczówalne szarpania jak dodaje gazu
3.zaobserwowałem większe spalanie
4.wyskakuje czasami błąd sondy czy egr może mieć coś wspólnego??
dziękuję z góry i pozdrawiam
witam
Mam w 100 % nieszczelny zawór egr Zafira A 1.8 (syczy na wolnych obrotach) i teraz moje pytania
1.czy może to być powodem że na wolnych obrotach nie równo pracuje???
2.przy zmianie biegów są wyczuwalne szarpania jak dodaje gazu
3.zaobserwowałem większe spalanie
4.wyskakuje czasami błąd sondy czy egr może mieć coś wspólnego??
dziękuję z góry i pozdrawiam
Mam w 100 % nieszczelny zawór egr Zafira A 1.8 (syczy na wolnych obrotach) i teraz moje pytania
1.czy może to być powodem że na wolnych obrotach nie równo pracuje???
2.przy zmianie biegów są wyczuwalne szarpania jak dodaje gazu
3.zaobserwowałem większe spalanie
4.wyskakuje czasami błąd sondy czy egr może mieć coś wspólnego??
dziękuję z góry i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 10:53 przez robinhood100, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jaki ? Z18XE,X18XE1 jedne mają jedną sonde a inne mają dwie sądy czyli druga diagnostyczna katalizatora,i myśle że bez gazu.
Pobierz TO i poczytaj to do X18XE1 a do drugiego to prawdopodobnie cewka.
Jeśli masz EGR to masz X18XE1 115 KM.Z tego co sie orjentuje to Z18XE nie ma egr-a.Pobierz i TO
zobaczysz różnice.
Pobierz TO i poczytaj to do X18XE1 a do drugiego to prawdopodobnie cewka.
Jeśli masz EGR to masz X18XE1 115 KM.Z tego co sie orjentuje to Z18XE nie ma egr-a.Pobierz i TO
zobaczysz różnice.
z tego co mi mechanik mówił to mam 2 sondy i to prawdopodobnie (z tego co pamietam druga jest walnieta) ale dziwne jest to że ona nie zawsze się zapala. np. jadac w trase i zatrzymuje sie na swiatłach zapala sie czyli jak dostaje wolnych obrotów. lub po odpaleniu pali sie chwile i gasnie.
myśli Pan że zawór egr zostawić w spokoju???
dziękuje za odpowiedzi
myśli Pan że zawór egr zostawić w spokoju???
dziękuje za odpowiedzi
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator ( uciebie widocznie już pada)- sprawny lub nie. Na tej sondzie nie bedzie podobnego napiecia odniesienia jak na pierwszej. Ma pracować w granicach o,4V do 0,55 V.robinhood100 pisze:z tego co mi mechanik mówił to mam 2 sondy i to prawdopodobnie (z tego co pamietam druga jest walnieta) ale dziwne jest to że ona nie zawsze się zapala. np. jadac w trase i zatrzymuje sie na swiatłach zapala sie czyli jak dostaje wolnych obrotów. lub po odpaleniu pali sie chwile i gasnie.
myśli Pan że zawór egr zostawić w spokoju???
dziękuje za odpowiedzi
Sprawa wygląda prawdopodobnie tak że sygnał chwilowo na drugiej sądzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku możesz zastosować tulejke dystansową która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje ci spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V i będzie git.
gotowe zestawy są na allegro.
Co do EGR to coś z tym musisz zrobić bo w aucie jest wszystko z sobą powiązane i znowu jak ci coś padnie to będziesz to wiązał z uszkodzonym EGR ja lubie mieć wszystko w aucie sprawne.