DZIWNA PRACA SILNIKA

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
winkel1978

DZIWNA PRACA SILNIKA

#1 Post autor: winkel1978 »

Witam mam taką sprawe silnik chodzi ok ale jak próbuje na wszystkich biegach pociągnąc troche wyżej na obrotach to za każdym razem pojawia mi sie taki objaw ze raz auto idzie a za chwile jak by brakowało mu mocy. dzieje sie to w ułamkach sekund ale jest odczuwalne . Auto poprostu jak by chciało isc ale nie może. Co moze byc przyczyną czyżby turbina sie kończyła????

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: MieHor »

Spróbuj odczytać błędy, wtedy może coś doradzimy. Myślę, że o swoim istnieniu sygnalizuje EGR albo gdzieś powstaje nieszczelność.

I takie małe OT - popraw w swoim profilu na DTI

Awatar użytkownika
airbus
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
Imię: WojTEK
Lokalizacja: Brzostek
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#3 Post autor: airbus »

Witam
Pare dni temu nabylem Zafire
rok 2001
silnik 2,0 DTL


Mam podobne objawy jak kolega winkel.
Autko powyzej 2-2,5tys obrotów co chwile tak na 1 sekunde przestaje "ciagnac" jakby je ktos przyhamowywal. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok
Mechanik u ktorego bylem nie odczytal zadnych bledów. Sprawdzil cisnienie na zaworze ERG i podobno jest ok. Posprawdzal przewody tez niby ok.
On postawil diagnoze - zakup przepływomierza.
Czy moze to byc przyczyna??

Dzis natomiast Zafira rano odpalila normalnie, pozniej jak odpalilem kontorolka swiec nadal sie palila i dodatkowo wyskoczyl jakis blad (auto z kluczem - na desce) ruszylem i tak po ok 2-3 minutach najpierw gasnie kontrolka swiec a zaraz pozniej znika kontrolka z bledem. Dzieje sie to zarowno na cieplym jak i na zimnym silniku....
Czy to objaw przepalonej swiecy (samochod pali od "strzala zimny czy cieply) czy moze cos innego?
Jutro wybieram sie pewnie podpiac Zafire pod komputer, ale wczensiej chcialbym sie dowiedziec co o tym sadzicie
pozdrawiam..

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#4 Post autor: Harry200 »

Jeżeli chodzi o kontrolkę to jest typowy objaw uszkodzonej świecy żarowej.

Awatar użytkownika
airbus
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
Imię: WojTEK
Lokalizacja: Brzostek
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#5 Post autor: airbus »

H,Łajszczak pisze:Jeżeli chodzi o kontrolkę to jest typowy objaw uszkodzonej świecy żarowej.
czyli swiece mam do wymiany w sumie mialem nawet to zrobic.....
a co powiecie o tym drugim problemie??
Autko powyzej 2-2,5tys obrotów co chwile tak na 1 sekunde przestaje "ciagnac" jakby je ktos przyhamowywal. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok
Mechanik u ktorego bylem nie odczytal zadnych bledów. Sprawdzil cisnienie na zaworze ERG i podobno jest ok. Posprawdzal przewody tez niby ok.
On postawil diagnoze - zakup przepływomierza.
czy wymiana przeplywomierza moze tu pomoc ?? czy to raczej co innego??

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#6 Post autor: Dziadek13 »

Turbina chwilowo przestaje działać a co nią steruje ?, a no podciśnienie i tu bym szukał problemu któryś z elektrozaworków ma problem stawiam na od EGR zanieczyszczony za dużo przepuszcza.Miałem ten problem w dodatku rano delikatne spalanie stukowe potem sie uspakajało.Pomierzyłem na szczelność siłownik turbo,siłownik klapek zawirowań i egr wyszło że z siłownika turbo schodzi powoli podciśnienie czyli mała nieszczelność i w chwili zadziałania egr elektrozaworka popuszczało turbo no i brak chwilowo mocy a błędów brak.Przepływke zostaw w spokoju zakup wakomert i pomierz podcisnienie i czelność siłowników oraz sprawdź działanie elektrozaworków.
Teraz diagnoza elektro zaworow - wyciagamy wezyk z VAC oraz z OUT zatykamy palcem OUT i ciagniemy (symulujemy pompe) ustami z Vac - zaworek powinien "terkotac" i zasysac powietrze z dolnej czesci (na zasadzie bezpieczenstwa gdy egr sie juz otworzy a vac dalej ssie zaworek ma przepuszczać powietrze z dolu bo element ktory steruje jest juz w maksymalnej pozycji).
airbus pisze:Mechanik u ktorego bylem nie odczytal zadnych bledów. Sprawdzil cisnienie na zaworze ERG i podobno jest ok.
On postawil diagnoze - zakup przepływomierza.
Ja stawiam na wymiane mechanika.

Awatar użytkownika
airbus
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
Imię: WojTEK
Lokalizacja: Brzostek
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#7 Post autor: airbus »

Miales racje Dziadek to nie przeplywomierz....
Autko odstawiam dopiero pod koniec przyszlego tygodnia do mechanika wiec narazie musze sei z tym pomeczyc....

Powiedzcie mi jeszce co to jest ten wakometr i gdzie go mozna podkupic bo na allegro nie widze :mysli:

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#8 Post autor: Dek »

airbus pisze: Powiedzcie mi jeszce co to jest ten wakometr i gdzie go mozna podkupic bo na allegro nie widze :mysli:
(błąd w pisowni)

wakuometr - w wyszukiwarce jedynego słusznego portalu aukcyjnego będzie na pierwszym miejscy potrzebna ci pozycja.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
airbus
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
Imię: WojTEK
Lokalizacja: Brzostek
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#9 Post autor: airbus »

airbus pisze: Autko powyzej 2-2,5tys obrotów co chwile tak na 1 sekunde przestaje "ciagnac" jakby je ktos przyhamowywal. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok
dzis przegonilem zafire ponad 500 km wszysko bylo by oki tylko te przerwy w przyspieszaniu...
a dodatkowo dzis zauwazylem bujajac sie po autostradzie tak w granicach 110-120 po ok 4-5min wywala błedem. Jezeli zgsze silnik i zaraz go odpale blad znika az do momentu jak znow pojade te dajmy na to 120 -130 km przez pare minut....
Jak narazie Zafira zaskakuje mnie in minus na poczatku naszej znajomosci.... :zolta:

Woytas

#10 Post autor: Woytas »

airbus, popieram słowa kolegi Dziadek13, sprawdź elektrozawory od podciśnienia oraz
Dziadek13 pisze:Ja stawiam na wymiane mechanika.
pozdr

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#11 Post autor: Harry200 »

Ostatnio Kolega na forum miał podobnie przy większej prędkości wywalało błąd,po odczytaniu błędów wyszło przeładowanie turbiny, u niego był problem z elektrozaworem.Sprawdź czy prawidłowo działa sterowanie kierownicy w turbinie.Te przerwy w przyspieszeniu też mogą być tym spowodowane.Jak masz możliwość to odczytaj błędy i napisz..

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#12 Post autor: Dziadek13 »

airbus pisze:
airbus pisze: Autko powyzej 2-2,5tys obrotów co chwile tak na 1 sekunde przestaje "ciagnac" jakby je ktos przyhamowywal. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok
Jak narazie Zafira zaskakuje mnie in minus na poczatku naszej znajomosci.... :zolta:
Autko dobre :evil: trza dbać więcej niż o żone na pewno nie jest nowe a twoje problemy są jak piszą od strony podciśnienia z resztą Poczytaj

aleks27

#13 Post autor: aleks27 »

jako ze moj problem zostal przywolany do tablicy przez kol.Łajszczak to Ci napisze zebys posprawdzal tak jak On Ci doradza.jak sprawdzic kiere turbo znajdziesz tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=593 ,potem posprawdzaj wezyki od podcisnienia,elektrozaworki oraz pompe vacum.U mnie pomogla rozbiorka elektrozaworu,bo objawy mialem zblizone do Twoich tylko przy wiekszych predkosciach.Jak to zrobic tez znajdziesz na forum (tutek kol.Dziadek13).Pozdrawiam

Awatar użytkownika
airbus
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
Imię: WojTEK
Lokalizacja: Brzostek
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#14 Post autor: airbus »

Autko powyzej 2-2,5tys obrotów co chwile tak na 1 sekunde przestaje "ciagnac" jakby je ktos przyhamowywal. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok

a dodatkowo dzis zauwazylem bujajac sie po autostradzie tak w granicach 110-120 po ok 4-5min wywala błedem. Jezeli zgsze silnik i zaraz go odpale blad znika az do momentu jak znow pojade te dajmy na to 120 -130 km przez pare minut....
dzis po podpieciu pod kompa wywalilo bledem P0704 (Włącznik pedału sprzęgła) gosc posprawdzal rowniez te wszystkie zaworki wlacznie z EGRem (przeczyscil i sprawdzil podcisnienie) i stwierdzil ze sa ok.
Czy to falowanie przy przyspieszaniu moze byc przez ten wlacznik pedalu sprzegla??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#15 Post autor: Harry200 »

U mnie jak nacisnę na pedał hamulca to gaz od razu jest redukowany,jak nacisnę na sprzęgło to na chwilę też zmniejsza gaz, może u Ciebie ten wyłącznik nie kontaktuje dobrze i stąd te szarpania..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”