Mialem kiedys czerwone waldemary i u mnie nie pamietam dokladnie srednica dysz byla zdaje sie 2.3-2.4.Dysze 1.8 do tego silnika to zdecydowanie za malo 2.1 moim zdaniem tez chyba ze bardzo wysokom cisnieniu ustawionym na reduktorze.Jaki masz sterownik gazu?marsuc pisze:Jakie macie średnice otworów w dyszach? Ja miałem 1.8 a ostatnim razem rozwierciłem na 2.1 kalibracja i dogranie mapek przeszła bez problemu. Tylko spalanie troszeczkę wzrosło
Wtryski to czerwone Valteki.
[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
Nie jest to nigdzie zapisane po prostu kupujesz kilka wiertel np.2.0 2.1 2.2 2.3 zdejmujesz wezyk z wtryskiwacza i patrzysz jakie wiertlo wejdzie,taka jest srednica wylotu a co za tym idzie wydajnosc.Sterowniki KME po skonczonej autokalibracji podają czy dysze sa optymalne lub za duze i za male.Stag wyznacza linie mnoznika ktora po dopasowaniu map na drodze powinna byc blisko jednego jak wyzej to dysze za male jak nizej to za duze.To samo dotyczy cisnienia ustawianego na reduktorze gdyz sa wtryskiwacze w ktorych nie mozna rozwiercic dysz np.HANA BRC MED KEIHIN i tam podniesienie cisnienia to tak jak rozwiercenie dysz obnizenie cisnienia powoduje efekt zmniejszenia oczywiscie w nieduzych granicach.Oczywiscie podnoszenie lub zmniejszanie cisnienia dziala we wszystkich wtryskiwaczach z mozliwoscia wiercenia tez.pzdr.arebuk pisze:ta srednica jest gdzies napisana? czy Wy to mierzycie?
darek_s, widzę że kumasz ten temat sterownik do stary polski wynalazek Stag. Hmm spróbuję rozwiercić dysze do 2.3 i zobaczę czy ster nie będzie krzyczał o mniejsze. Na 2.1 w stosunku do 1.8 różnica w jeździe jest ogromna a ci co mnie znają to wiedzą że podeszwę mam z betonu
Darek jakie masz teraz wtryski?
Darek jakie masz teraz wtryski?
Skoro masz kabelek i interfejs do staga to zgraj mapke z tego co ustawiles sie oceni czy instalka wyregulowana jak trzebamarsuc pisze:darek_s, widzę że kumasz ten temat sterownik do stary polski wynalazek Stag. Hmm spróbuję rozwiercić dysze do 2.3 i zobaczę czy ster nie będzie krzyczał o mniejsze. Na 2.1 w stosunku do 1.8 różnica w jeździe jest ogromna a ci co mnie znają to wiedzą że podeszwę mam z betonu
Darek jakie masz teraz wtryski?
[ Dodano: Sob Lip 23, 2011 20:56 ]
Nie doczytalem teraz mam HANA czerwone.
Ostatnio mialem podczas dlugiej trasy pewna historie. Po przebyciu ok.300 km w ulewnym deszczu zapalila sie kontrolka zolta Check Engine i slabo dzialal na gazie. Po zatankowaniu gazu po ok. 150 km podobny objaw. Musialem przelaczyc na benzyne i bylo ok. Dojechalem jeszcze 200 km do rodzicow a nastepnego dnia podlaczylem pod komputer. Wykazal wypadanie zaplonu i prawdopodony uszkodzony jeden wtrysk lub cewka. Wymienilem swiece (juz byl czas) i na razie jest ok.na benzynie i gazie. Jak wroce do Gdyni to sprawdze dokladnie.[/list]
Kod: Zaznacz cały
Od dawna mam zawieszony pływak w zbiorniku (w kole lpg ) i wiadomo ten niby wskaźnik od poziomu gazu nie działa odpowiednio i przez długi czas wskazywał zawsze ful. tzn. paliły się wszystkie zielone kontroleczki nawet jak już był pusty. Jakieś już z 2 tyg. temu maiłem awarię akumulatora tzn. padł i go wymieniałem i od tego czasu kontrolki się już wszystkie nie palą tylko miga 1-sza kontrolka na zielono, i już chyba z 2 albo i 3 tankowania były i nie ulega zmianie jakoś się tym za specjalnie nie przejmuję bo i czasu nie mam ale czy to dobrze myślę, że to nie ma żadnego problemu i spoko mogę tak śmigać i to tylko wina pływaka ?
Zaznaczę, że auto chodzi normalnie, żadnych "kontrolek z kluczykiem" itd. zużycie raczej też w normie.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
jacek2308, wydaje się mi że poprostu instalacja się zresetowała do nastawów fabrycznych i pewnie w fabrycznych jest inne szkiełko wskazania niz ty masz i stąd zmiana z pełnego na rezerwę.
A tak z troszke innej beczki... Skoro pływak nie dział to i przy tankowaniu Ci zawór nie odbija??, nie czepiaja sie na stacjach?
[ Dodano: Czw Lip 28, 2011 20:20 ]
emjot, Święte słowa, po 10 tys. to można oceniać chyba tylko spozycie oleju..
A tak z troszke innej beczki... Skoro pływak nie dział to i przy tankowaniu Ci zawór nie odbija??, nie czepiaja sie na stacjach?
[ Dodano: Czw Lip 28, 2011 20:20 ]
emjot, Święte słowa, po 10 tys. to można oceniać chyba tylko spozycie oleju..
Mamy instalację BRC Sequent24 + Genius MAX założoną 4 lata temu. Po lekkim zagrzaniu silnika (w lato jest to dosłownie kilkaset metrów) automatycznie przełącza się na gaz przy 3 tys. obrotów.
Spalanie przy niezbyt ekonomicznej jeździe widać w stopce - po jej kliknięciu: szerszy, od 2 miesięcy sumiennie prowadzony dziennik spalania (na Autocentrum).
Na gazie :> przejechane ponad 60 tys. km i nadal jeździ się przyjemnie i tanio.
Wszystko wskazuje na to, że można polecić to rozwiązanie - z zastrzeżeniami podanymi wcześniej: fachowy zakład, dobra i dopasowana do mocy silnika instalacja.
A
Spalanie przy niezbyt ekonomicznej jeździe widać w stopce - po jej kliknięciu: szerszy, od 2 miesięcy sumiennie prowadzony dziennik spalania (na Autocentrum).
Na gazie :> przejechane ponad 60 tys. km i nadal jeździ się przyjemnie i tanio.
Wszystko wskazuje na to, że można polecić to rozwiązanie - z zastrzeżeniami podanymi wcześniej: fachowy zakład, dobra i dopasowana do mocy silnika instalacja.
A
Po przebyciu ok.300 km w ulewnym deszczu zapalila sie kontrolka zolta Check Engine i slabo dzialal na gazie. Po zatankowaniu gazu po ok. 150 km podobny objaw. Musialem przelaczyc na benzyne i bylo ok. Dojechalem jeszcze 200 km do rodzicow a nastepnego dnia podlaczylem pod komputer. Wykazal wypadanie zaplonu i prawdopodony uszkodzony jeden wtrysk lub cewka. Wymienilem swiece (juz byl czas) i na razie jest ok.na benzynie i gazie. Jak wroce do Gdyni to sprawdze dokladnie.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Jeśli chodzi o spalanie, to przy normalnej jeździe wychodzi mi na komputerze 9,6L a w realu według tankowania 10-11L LPG po mieście.
Przy czym zauważyłem ze mniej mi pali właśnie przy bardziej dynamicznej jeździe jak przy zamulaniu na 2500obr.
Maxis jakiego koloru masz wtryskiwacze BRC pomarańczowe czy żółte?
Przy czym zauważyłem ze mniej mi pali właśnie przy bardziej dynamicznej jeździe jak przy zamulaniu na 2500obr.
Maxis jakiego koloru masz wtryskiwacze BRC pomarańczowe czy żółte?