[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#391 Post autor: darek_s »

marsuc pisze:Jakie macie średnice otworów w dyszach? Ja miałem 1.8 a ostatnim razem rozwierciłem na 2.1 ;) kalibracja i dogranie mapek przeszła bez problemu. Tylko spalanie troszeczkę wzrosło :(

Wtryski to czerwone Valteki.
Mialem kiedys czerwone waldemary i u mnie nie pamietam dokladnie srednica dysz byla zdaje sie 2.3-2.4.Dysze 1.8 do tego silnika to zdecydowanie za malo 2.1 moim zdaniem tez chyba ze bardzo wysokom cisnieniu ustawionym na reduktorze.Jaki masz sterownik gazu?

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#392 Post autor: arebuk »

ta srednica jest gdzies napisana? czy Wy to mierzycie?

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#393 Post autor: darek_s »

arebuk pisze:ta srednica jest gdzies napisana? czy Wy to mierzycie?
Nie jest to nigdzie zapisane po prostu kupujesz kilka wiertel np.2.0 2.1 2.2 2.3 zdejmujesz wezyk z wtryskiwacza i patrzysz jakie wiertlo wejdzie,taka jest srednica wylotu a co za tym idzie wydajnosc.Sterowniki KME po skonczonej autokalibracji podają czy dysze sa optymalne lub za duze i za male.Stag wyznacza linie mnoznika ktora po dopasowaniu map na drodze powinna byc blisko jednego jak wyzej to dysze za male jak nizej to za duze.To samo dotyczy cisnienia ustawianego na reduktorze gdyz sa wtryskiwacze w ktorych nie mozna rozwiercic dysz np.HANA BRC MED KEIHIN i tam podniesienie cisnienia to tak jak rozwiercenie dysz obnizenie cisnienia powoduje efekt zmniejszenia oczywiscie w nieduzych granicach.Oczywiscie podnoszenie lub zmniejszanie cisnienia dziala we wszystkich wtryskiwaczach z mozliwoscia wiercenia tez.pzdr.

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#394 Post autor: arebuk »

taaaaaaaa... i tego ten.... no.. :mrgreen:

Anony Mous

#395 Post autor: Anony Mous »

darek_s, widzę że kumasz ten temat ;) sterownik do stary polski wynalazek Stag. Hmm spróbuję rozwiercić dysze do 2.3 i zobaczę czy ster nie będzie krzyczał o mniejsze. Na 2.1 w stosunku do 1.8 różnica w jeździe jest ogromna a ci co mnie znają to wiedzą że podeszwę mam z betonu :lol: :lol: :lol:

Darek jakie masz teraz wtryski?

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#396 Post autor: darek_s »

marsuc pisze:darek_s, widzę że kumasz ten temat ;) sterownik do stary polski wynalazek Stag. Hmm spróbuję rozwiercić dysze do 2.3 i zobaczę czy ster nie będzie krzyczał o mniejsze. Na 2.1 w stosunku do 1.8 różnica w jeździe jest ogromna a ci co mnie znają to wiedzą że podeszwę mam z betonu :lol: :lol: :lol:

Darek jakie masz teraz wtryski?
Skoro masz kabelek i interfejs do staga to zgraj mapke z tego co ustawiles sie oceni czy instalka wyregulowana jak trzeba :lol:

[ Dodano: Sob Lip 23, 2011 20:56 ]
Nie doczytalem teraz mam HANA czerwone.

Janusz 123

#397 Post autor: Janusz 123 »

Ostatnio mialem podczas dlugiej trasy pewna historie. Po przebyciu ok.300 km w ulewnym deszczu zapalila sie kontrolka zolta Check Engine i slabo dzialal na gazie. Po zatankowaniu gazu po ok. 150 km podobny objaw. Musialem przelaczyc na benzyne i bylo ok. Dojechalem jeszcze 200 km do rodzicow a nastepnego dnia podlaczylem pod komputer. Wykazal wypadanie zaplonu i prawdopodony uszkodzony jeden wtrysk lub cewka. Wymienilem swiece (juz byl czas) i na razie jest ok.na benzynie i gazie. Jak wroce do Gdyni to sprawdze dokladnie.[/list]

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#398 Post autor: arebuk »

jacek2308 jak obliczasz spalanie benzyny/100km przy jeździe na LPG ?? Widzę że Ci bierze 1,17/100km jak do tego doszedłeś :)
?

emjot

#399 Post autor: emjot »

Jakość instalacji to można oceniać po 50-70kkm. Po 10kkm prawie każda "będzie ok", a nawet jak coś nie tak, to nie zauważysz.

fabidan

#400 Post autor: fabidan »

Kod: Zaznacz cały

Od dawna mam zawieszony pływak w zbiorniku (w kole lpg ) i wiadomo ten niby wskaźnik od poziomu gazu nie działa odpowiednio i przez długi czas wskazywał zawsze ful. tzn. paliły się wszystkie zielone kontroleczki nawet jak już był pusty. Jakieś już z 2 tyg. temu maiłem awarię akumulatora tzn. padł i go wymieniałem i od tego czasu kontrolki się już wszystkie nie palą tylko miga 1-sza kontrolka na zielono, i już chyba z 2 albo i 3 tankowania były i nie ulega zmianie jakoś się tym za specjalnie nie przejmuję bo i czasu nie mam ale czy to dobrze myślę, że to nie ma żadnego problemu i spoko mogę tak śmigać i to tylko wina pływaka ?
Zaznaczę, że auto chodzi normalnie, żadnych "kontrolek z kluczykiem" itd. zużycie raczej też w normie.
może "zresetowanie" instalacji pomoże - wyjmij i włóż z powrotem bezpiecznik(ze sterownika)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#401 Post autor: firek »

jacek2308, wydaje się mi że poprostu instalacja się zresetowała do nastawów fabrycznych i pewnie w fabrycznych jest inne szkiełko wskazania niz ty masz i stąd zmiana z pełnego na rezerwę.
A tak z troszke innej beczki... Skoro pływak nie dział to i przy tankowaniu Ci zawór nie odbija??, nie czepiaja sie na stacjach?

[ Dodano: Czw Lip 28, 2011 20:20 ]
emjot, Święte słowa, po 10 tys. to można oceniać chyba tylko spozycie oleju.. :D

MAXIS

#402 Post autor: MAXIS »

Mamy instalację BRC Sequent24 + Genius MAX założoną 4 lata temu. Po lekkim zagrzaniu silnika (w lato jest to dosłownie kilkaset metrów) automatycznie przełącza się na gaz przy 3 tys. obrotów.

Spalanie przy niezbyt ekonomicznej jeździe widać w stopce - po jej kliknięciu: szerszy, od 2 miesięcy sumiennie prowadzony dziennik spalania (na Autocentrum).

Na gazie :> przejechane ponad 60 tys. km i nadal jeździ się przyjemnie i tanio.
Wszystko wskazuje na to, że można polecić to rozwiązanie - z zastrzeżeniami podanymi wcześniej: fachowy zakład, dobra i dopasowana do mocy silnika instalacja.
A

Janusz 123

#403 Post autor: Janusz 123 »

Po przebyciu ok.300 km w ulewnym deszczu zapalila sie kontrolka zolta Check Engine i slabo dzialal na gazie. Po zatankowaniu gazu po ok. 150 km podobny objaw. Musialem przelaczyc na benzyne i bylo ok. Dojechalem jeszcze 200 km do rodzicow a nastepnego dnia podlaczylem pod komputer. Wykazal wypadanie zaplonu i prawdopodony uszkodzony jeden wtrysk lub cewka. Wymienilem swiece (juz byl czas) i na razie jest ok.na benzynie i gazie. Jak wroce do Gdyni to sprawdze dokladnie.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#404 Post autor: Harry200 »

Do zapalenia mieszanki gazu jest potrzebna mocniejsza iskra,przy słabej świecy to na benzynie jeszcze byś trochę pojeździł..

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#405 Post autor: oki »

Jeśli chodzi o spalanie, to przy normalnej jeździe wychodzi mi na komputerze 9,6L a w realu według tankowania 10-11L LPG po mieście.
Przy czym zauważyłem ze mniej mi pali właśnie przy bardziej dynamicznej jeździe jak przy zamulaniu na 2500obr.
Maxis jakiego koloru masz wtryskiwacze BRC pomarańczowe czy żółte?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”