Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
robinhood100

#271 Post autor: robinhood100 »

Wymieniłem egr i to samo moze rzadziej sie zapala kontrolka silnika.
pod jakim hasłem szukać tego dystansu na allegro??

z tym napięciem na sondzie ma Pan 100% racji bo mierzyli napięcie to były jakieś jaja. niewielkie różnice ale były


dziekuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#272 Post autor: Dziadek13 »


robinhood100

#273 Post autor: robinhood100 »

Dziadek 13.
od 2 dni kontrolka sie nie zapala a przejechałem z 300km, wiec chyba to było to (po wymianie egr zapaliła sie tylko raz) ale juz nie denerwuje oka:), wolne obroty są stabilne juz tak nie skaczą. musze tylko sprawdzić to szarpanie bo czasami szarpie. dziękuje bardzo za wskazówki.
pozdrawiam

Anony Mous

#274 Post autor: Anony Mous »

Ostanio zaczyna mi szwankować w Zoście zawór EGR. Podobno można go ominąć bez szkody dla silnika. Jeśli tak to w jaki sposób?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#275 Post autor: Harry200 »

W tym silniku nie dasz rady,prawidłowe przepływy sprawdzane są przez przepływkę i czujnik ciśnienia doładowania..Trzeba byłoby zmodyfikować jakoś soft w komputerze ..U mnie jak mi padł EGR to na czas naprawy dorobiłem zaślepkę ,powyżej 2tys wchodził w tryb awaryjny i zero mocy w silniku..

Anony Mous

#276 Post autor: Anony Mous »

A jaki jest koszt takiego nowego zaworu (zamiennika), silnik 2,2 DTI

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#277 Post autor: MieHor »

Jeśli jesteś zdecydowany na nowy zawór EGR (elektroniczny), to tylko Wahler - montowany już w fabryce - koszt nowego od 950,0 - 1100,0 w zależności od sprzedawcy.
Zamiennik to Pierburg - nowy 700,0 - 800,0

Anony Mous

#278 Post autor: Anony Mous »

MieHor,
Masz jakiś inny pomysł niż wymiana. Auto nagle traci moc i zapala się serwis ( auto z kluczem ). Byłem w ASO i stwierdzili błąd zawór EGR, coś przeczyścili i 2 dni było dobrze. Dzisiaj znowu to samo. Zatrzymałem Zoske, wyłączyłem silnik, ponownie zapaliłem i po ok 300m przeszło. Dojechałem spokojnie do domu ale nie wiem co będzie jutro?????

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#279 Post autor: Harry200 »

Można naprawić,ja ze trzy miesiące temu wysyłałem do naprawy na ten adres
Serwis Pomp S.C.
Inż. Konrad Szymański
ul. Kasztanowa 25, 49-304 Brzeg
Tel.: 609 203 731, 609 203 730
Po trzech dniach miałem z powrotem i na razie działa bez problemów..

Anony Mous

#280 Post autor: Anony Mous »

Może jakieś namiary na Kraków?

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#281 Post autor: Jarek 67 »

Kazdy by tak chcial , zeby naprawili mu wszystko na miejscu , ale nieraz trzeba cos zrobic w innym miescie . Lepiej chyba naprawic w sprawdzonym miejscu nawet jesli wiaze sie to z kilkudniowym postojem pojazdu . Ja rowniez regenerowalem ( 1,5 roku temu ) EGR u p. Szymanskiego w Brzegu . Trwalo wszystko ok. 3 dni , ale za to do dzis spokoj , no i jest roczna gwarancja ( z tego co wiem to uzywaja tylko orginalnych czesci Wehlera ) , no a wczesniej duzo dobrego o Nich slyszalem .Tak ze polecam .

Anony Mous

#282 Post autor: Anony Mous »

Zastosowałem się do rad kolegów. Zdjęcie osłonki, WD 40 i juz 3 dzień spokój. Byle nie zapeszyć. :lol:

Rozmawiałem z firmą w Brzegu i już nie wysyłają regenerowanego zaworu po wpłaceniu kaucji ponieważ są podobno problemy z komputerem i trzeba specjalnie inny zawór konfigurować.

d.marco

#283 Post autor: d.marco »

Witam problem opisywany wielokrotnie tzn. dot. EGR ale w moim przypadku mam EGR na podciśnienie a objawy jak w większości znaczy sie jadę jadę i nagle traci moc zapala sie odpowiednia kontrolka (samochodzika z kluczykiem) zatrzymuje się czekam parę min odpalam i jadę dalej z normalna mocą jaka była poprzednio przed usterką. I tu się zastanawiam skoro EGR jest na podciśnienie to co może być jeszcze przyczyna czytałem w któryś wątku, że może zawór elektromagnetyczny ale który czy ktoś miał lub ma takie same objawy oraz w jaki sposób to można zlokalizować i naprawić.
Silnik X20DTL

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#284 Post autor: Dziadek13 »

Widze cie chyba podobny post na innym forum ale tam nie jest napisane że zapala sie kontrolka z kluczykiem nie wiem który rok auta ale kontrolki z kluczykiem np ja nie mam.
Czy podpinałeś pod komputer jakie błędy ???.
Sprawdzałeś szczelność układu podciśnienia ???.
Sprawdzałeś na szczelność siłownik od turbo,siłownik klapek zawirowań,zawór EGR ???.
Czyściłeś zawór EGR ???.
Co ja robie to nie ja sie mam pytać sory. :lol:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#285 Post autor: Harry200 »

Zawór elektromagnetyczny jak najbardziej może być tego przyczyną,sam EGR jak będzie zabrudzony też nie będzie się domykał lub otwierał wtedy kiedy jest to potrzebne i już błąd gotowy,no i zostaje podciśnienie pompki vacum..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”