[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
MAXIS

#406 Post autor: MAXIS »

Pomarańczowe:
Obrazek
A

pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#407 Post autor: pejko »

oki pisze:Jeśli chodzi o spalanie, to przy normalnej jeździe wychodzi mi na komputerze 9,6L a w realu według tankowania 10-11L LPG po mieście.
Przy czym zauważyłem ze mniej mi pali właśnie przy bardziej dynamicznej jeździe jak przy zamulaniu na 2500obr.
Maxis jakiego koloru masz wtryskiwacze BRC pomarańczowe czy żółte?
moim zdanie twoja instalka wymaga jakiejs regulacji ponieważ spalanie na poziomie 10-11l lpg w miescie to za mało nawet gdyby to było pb. chyba żae należy do tego doliczyć 3l pb/100km. moje zużycie lpg to ok 11l /100km/trasa 110-130km/h/ ,
14-15l/100km /miasto/ zużycie pb pomijalne-temp. przełaczanai 25stC

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#408 Post autor: firek »

jacek2308, co do "inne szkiełka" to chodzi mi o to że sterownik gazowy ma w ustawieniach do wyboru kilka różnych wskaźników gazu(popularnie nazywanych szkiełkami), więc chodzi o to że przed zdjęciem klem z aku miałeś zapisane np; wskazanie 90 Ohmowe, a po resecie w sterowniku pojawiły się nastawy fabryczne i jest np: AEB, i właśnie to jest powód innego zachowania się kontrolek.
A co do odbijania zaworu (takie trykanie na koniec tankowania) to jeśli zawór odbija to znaczyłoby że pływak nie jest zacięty tylko masz uszkodzone, źle podłączone lub skonfigurowane szkiełko lub wiązkę. Pozdro

waldik782

#409 Post autor: waldik782 »

Janusz 123ja po takich objawch wymienilem cewke a pozniej okazalo sie ze mialmem peknieta wtyczke na 1 wtrysku i jak sie nagrzala to sie wysuwala..plastikowa opaska zaciskowa zalatwila sprawe :lol:

Krico

#410 Post autor: Krico »

Witam,
Problem: Przełącza się z gazu na benzynę mimo tego ,że gazu jest pół a nawet cały zbiornik,instalacja Landi Renzo Omegas.
Przełącza się za każdym razem po przekroczeniu ok. 3 tyś obrotów, dodam ,że praca silnika jest normalna ,bez szarpania czy jakiś nierówności ,temperatura pracy silnika także nie ma znaczenia. Przy bardzo delikatnej jeździe można przejechać nawet 100 km na gazie( potrzebna cierpliwość, spokój, opanowanie albo 2x RELANIUM) :)
W moim przypadku próbowałem się umówić trzy razy do autoryzowanego serwisu, ale ciągle coś( albo nie ma czasu , albo za późno), za trzecim razem serwisant w końcu powiedział mi tak: ,,Panie, przemęcz się, wypal cały gaz do zera a następnie zatankuj na innej stacji i problem prawdopodobnie minie”. Tak zrobiłem i jak się okazało pomogło:).
Już kiedyś czytałem ,że pierwsza zasada przy problemach z gazem to zmienić dostawcę gazu ale o tym zapomniałem, dlatego piszę tego posta- może się komuś przyda.
A na marginesie to zgadzam się z kolegą , który napisał w jakimś poście,że można trochę poukładać w tym dziale, chociaż na dwa tematy: 1.jaką założyć instalację , 2 –problemy z instalacją- jak w temacie. Pozdrawiam

ares ares

#411 Post autor: ares ares »

WITAM
mam założoną instalacje brc24 resetowałem ecu przez odłączenie akumulatora
czy trzeba teraz jechać po tym zabiegu do gazowników??????????????????? :roll:
pozdrawiam

Anony Mous

#412 Post autor: Anony Mous »

ares ares, nie ma takiej potrzeby.
Krico pisze:Witam,
,,Panie, przemęcz się, wypal cały gaz do zera a następnie zatankuj na innej stacji i problem prawdopodobnie minie”. Tak zrobiłem i jak się okazało pomogło:).
zastanawia mnie co ma zła jakość gazu do tego że przełączał się na benzynę :mysli: Czyżby BRC była aż tak inteligentna?

gregorkrk

#413 Post autor: gregorkrk »

marsuc pisze:
zastanawia mnie co ma zła jakość gazu do tego że przełączał się na benzynę :mysli: Czyżby BRC była aż tak inteligentna?
kolega pisał o Landi Renzo Omegas. :lol:

Woytas

#414 Post autor: Woytas »

w_stan,
w_stan pisze:est to silnik Z18XER - jes ok do LPG?
Najgorszy do zagazowania ze stajni Opla, musi być na prawdę porządna/droga instalacja. Częste przeglądy i regulacja płytek zaworowych max. co 30 tysięcy kilometrów.
pozdr

Anony Mous

#415 Post autor: Anony Mous »

w_stan pisze:Czy w tych zafirach LPG jest fabryczne czy tez ktos dolozyc sam od siebie;
wg. VIN jest to silnik Z18XER - jes ok do LPG?

z tego co się dowiadywałem to ASO OPEL nie wstawia do tych silników instalacji LPG, chyba że ktoś się uprze, ale wiąże się to z utratą gwarancji.

Czy jest ok do lpg to już zdania są podzielone, temat był już przerabiany na forum, poszukaj.

GDA

#416 Post autor: GDA »

Woytas pisze: Częste przeglądy i regulacja płytek zaworowych max. co 30 tysięcy kilometrów.
pozdr
Kupiłem z instalacją z 2008 - aktualnie na liczniku 157 tys km (6 tys moje) nigdy nie było częstych przeglądów ani regulacji a auto śmiga aż miło

tradelux

#417 Post autor: tradelux »

polin pisze:
w_stan pisze:Czy w tych zafirach LPG jest fabryczne czy tez ktos dolozyc sam od siebie;
wg. VIN jest to silnik Z18XER - jes ok do LPG?

z tego co się dowiadywałem to ASO OPEL nie wstawia do tych silników instalacji LPG, chyba że ktoś się uprze, ale wiąże się to z utratą gwarancji.

Czy jest ok do lpg to już zdania są podzielone, temat był już przerabiany na forum, poszukaj.
Wszystko zależy od instalacji. Jak się kupuje na cenę, a nie jakość/firmę to mogą się dziać różne rzeczy nawet i w sprawdzonych jednostkach, dedykowanych pod gaz.

Woytas

#418 Post autor: Woytas »

GDA pisze:nigdy nie było częstych przeglądów ani regulacji a auto śmiga aż miło
...to napiszę tak...oby jak najdłużej ;)
reguluj chociaż zawory
pozdr

GDA

#419 Post autor: GDA »

Woytas pisze: reguluj chociaż zawory
Przy okazji wymiany sworznia zapytałem mechanika o to - to otworzył wielkie oczy i wyczułem że ma wrażenie jakbym gadał jakieś "herezje" w takim samochodzie regulacja zaworów? a co stukają? ja mówię nie - no to on na to - to co tu regulować?

także ja tego tematu nie ogarnąłem jeszcze - może gdybym pojechał do ASO to oczywiście może by wiedzieli o co mi chodzi ale jestem pewien że odpowiednio mnie przy tym skroili

Woytas

#420 Post autor: Woytas »

No w tym silniku trzeba niestety regulować płytki.
Zrobić to mogą w dobrym zakładzie montującym LPG.
Ja na benzynie planuję na jesieni też wymienić płytki i wyregulować. Tak dla siebie.
Generalnie OPEL nie zaleca montażu LPG do tych silników, kiedyś próbowali i stwierdzili, że nie, ze względu właśnie na brak hydrauliki i miękkie gniazda zaworowe.
Ale wiem, że sporo Z18XER jeździ zagazowanych...i jeździ, tyle, że tu trzeba baardzo rozsądnie dobrać podzespoły instalacji LPG.
Generalnie w Wawie, Ci Panowie "solidni magicy" od instalacji LPG już przy montażu regulują zawory w tym silniku, a potem co 30000km regulacja, a co 60000 wymiana płytek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”