[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
-
- Przeglądacz
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
moim zdanie twoja instalka wymaga jakiejs regulacji ponieważ spalanie na poziomie 10-11l lpg w miescie to za mało nawet gdyby to było pb. chyba żae należy do tego doliczyć 3l pb/100km. moje zużycie lpg to ok 11l /100km/trasa 110-130km/h/ ,oki pisze:Jeśli chodzi o spalanie, to przy normalnej jeździe wychodzi mi na komputerze 9,6L a w realu według tankowania 10-11L LPG po mieście.
Przy czym zauważyłem ze mniej mi pali właśnie przy bardziej dynamicznej jeździe jak przy zamulaniu na 2500obr.
Maxis jakiego koloru masz wtryskiwacze BRC pomarańczowe czy żółte?
14-15l/100km /miasto/ zużycie pb pomijalne-temp. przełaczanai 25stC
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
jacek2308, co do "inne szkiełka" to chodzi mi o to że sterownik gazowy ma w ustawieniach do wyboru kilka różnych wskaźników gazu(popularnie nazywanych szkiełkami), więc chodzi o to że przed zdjęciem klem z aku miałeś zapisane np; wskazanie 90 Ohmowe, a po resecie w sterowniku pojawiły się nastawy fabryczne i jest np: AEB, i właśnie to jest powód innego zachowania się kontrolek.
A co do odbijania zaworu (takie trykanie na koniec tankowania) to jeśli zawór odbija to znaczyłoby że pływak nie jest zacięty tylko masz uszkodzone, źle podłączone lub skonfigurowane szkiełko lub wiązkę. Pozdro
A co do odbijania zaworu (takie trykanie na koniec tankowania) to jeśli zawór odbija to znaczyłoby że pływak nie jest zacięty tylko masz uszkodzone, źle podłączone lub skonfigurowane szkiełko lub wiązkę. Pozdro
Witam,
Problem: Przełącza się z gazu na benzynę mimo tego ,że gazu jest pół a nawet cały zbiornik,instalacja Landi Renzo Omegas.
Przełącza się za każdym razem po przekroczeniu ok. 3 tyś obrotów, dodam ,że praca silnika jest normalna ,bez szarpania czy jakiś nierówności ,temperatura pracy silnika także nie ma znaczenia. Przy bardzo delikatnej jeździe można przejechać nawet 100 km na gazie( potrzebna cierpliwość, spokój, opanowanie albo 2x RELANIUM)
W moim przypadku próbowałem się umówić trzy razy do autoryzowanego serwisu, ale ciągle coś( albo nie ma czasu , albo za późno), za trzecim razem serwisant w końcu powiedział mi tak: ,,Panie, przemęcz się, wypal cały gaz do zera a następnie zatankuj na innej stacji i problem prawdopodobnie minie”. Tak zrobiłem i jak się okazało pomogło:).
Już kiedyś czytałem ,że pierwsza zasada przy problemach z gazem to zmienić dostawcę gazu ale o tym zapomniałem, dlatego piszę tego posta- może się komuś przyda.
A na marginesie to zgadzam się z kolegą , który napisał w jakimś poście,że można trochę poukładać w tym dziale, chociaż na dwa tematy: 1.jaką założyć instalację , 2 –problemy z instalacją- jak w temacie. Pozdrawiam
Problem: Przełącza się z gazu na benzynę mimo tego ,że gazu jest pół a nawet cały zbiornik,instalacja Landi Renzo Omegas.
Przełącza się za każdym razem po przekroczeniu ok. 3 tyś obrotów, dodam ,że praca silnika jest normalna ,bez szarpania czy jakiś nierówności ,temperatura pracy silnika także nie ma znaczenia. Przy bardzo delikatnej jeździe można przejechać nawet 100 km na gazie( potrzebna cierpliwość, spokój, opanowanie albo 2x RELANIUM)
W moim przypadku próbowałem się umówić trzy razy do autoryzowanego serwisu, ale ciągle coś( albo nie ma czasu , albo za późno), za trzecim razem serwisant w końcu powiedział mi tak: ,,Panie, przemęcz się, wypal cały gaz do zera a następnie zatankuj na innej stacji i problem prawdopodobnie minie”. Tak zrobiłem i jak się okazało pomogło:).
Już kiedyś czytałem ,że pierwsza zasada przy problemach z gazem to zmienić dostawcę gazu ale o tym zapomniałem, dlatego piszę tego posta- może się komuś przyda.
A na marginesie to zgadzam się z kolegą , który napisał w jakimś poście,że można trochę poukładać w tym dziale, chociaż na dwa tematy: 1.jaką założyć instalację , 2 –problemy z instalacją- jak w temacie. Pozdrawiam
ares ares, nie ma takiej potrzeby.
zastanawia mnie co ma zła jakość gazu do tego że przełączał się na benzynę Czyżby BRC była aż tak inteligentna?Krico pisze:Witam,
,,Panie, przemęcz się, wypal cały gaz do zera a następnie zatankuj na innej stacji i problem prawdopodobnie minie”. Tak zrobiłem i jak się okazało pomogło:).
w_stan pisze:Czy w tych zafirach LPG jest fabryczne czy tez ktos dolozyc sam od siebie;
wg. VIN jest to silnik Z18XER - jes ok do LPG?
z tego co się dowiadywałem to ASO OPEL nie wstawia do tych silników instalacji LPG, chyba że ktoś się uprze, ale wiąże się to z utratą gwarancji.
Czy jest ok do lpg to już zdania są podzielone, temat był już przerabiany na forum, poszukaj.
Wszystko zależy od instalacji. Jak się kupuje na cenę, a nie jakość/firmę to mogą się dziać różne rzeczy nawet i w sprawdzonych jednostkach, dedykowanych pod gaz.polin pisze:w_stan pisze:Czy w tych zafirach LPG jest fabryczne czy tez ktos dolozyc sam od siebie;
wg. VIN jest to silnik Z18XER - jes ok do LPG?
z tego co się dowiadywałem to ASO OPEL nie wstawia do tych silników instalacji LPG, chyba że ktoś się uprze, ale wiąże się to z utratą gwarancji.
Czy jest ok do lpg to już zdania są podzielone, temat był już przerabiany na forum, poszukaj.
Przy okazji wymiany sworznia zapytałem mechanika o to - to otworzył wielkie oczy i wyczułem że ma wrażenie jakbym gadał jakieś "herezje" w takim samochodzie regulacja zaworów? a co stukają? ja mówię nie - no to on na to - to co tu regulować?Woytas pisze: reguluj chociaż zawory
także ja tego tematu nie ogarnąłem jeszcze - może gdybym pojechał do ASO to oczywiście może by wiedzieli o co mi chodzi ale jestem pewien że odpowiednio mnie przy tym skroili
No w tym silniku trzeba niestety regulować płytki.
Zrobić to mogą w dobrym zakładzie montującym LPG.
Ja na benzynie planuję na jesieni też wymienić płytki i wyregulować. Tak dla siebie.
Generalnie OPEL nie zaleca montażu LPG do tych silników, kiedyś próbowali i stwierdzili, że nie, ze względu właśnie na brak hydrauliki i miękkie gniazda zaworowe.
Ale wiem, że sporo Z18XER jeździ zagazowanych...i jeździ, tyle, że tu trzeba baardzo rozsądnie dobrać podzespoły instalacji LPG.
Generalnie w Wawie, Ci Panowie "solidni magicy" od instalacji LPG już przy montażu regulują zawory w tym silniku, a potem co 30000km regulacja, a co 60000 wymiana płytek.
Zrobić to mogą w dobrym zakładzie montującym LPG.
Ja na benzynie planuję na jesieni też wymienić płytki i wyregulować. Tak dla siebie.
Generalnie OPEL nie zaleca montażu LPG do tych silników, kiedyś próbowali i stwierdzili, że nie, ze względu właśnie na brak hydrauliki i miękkie gniazda zaworowe.
Ale wiem, że sporo Z18XER jeździ zagazowanych...i jeździ, tyle, że tu trzeba baardzo rozsądnie dobrać podzespoły instalacji LPG.
Generalnie w Wawie, Ci Panowie "solidni magicy" od instalacji LPG już przy montażu regulują zawory w tym silniku, a potem co 30000km regulacja, a co 60000 wymiana płytek.