Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#181 Post autor: Mattai »

rafi pisze:Dzięki Dziadek 13 tańsze będzie sprawdzenie trawersów , bo wymiana trzy stówki , a i przyżąd przyda się do innych celów. Dzięki za poświęcenie czasu.
Jak to trzy stówki?
W aso policzyli mi ok 1600 za wymianę uszczelnień,bo twierdza ze tam łańcuch - rozkuwanie itp... Czyżby bajerowali?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#182 Post autor: Dek »

mattai pisze: W aso policzyli mi ok 1600 za wymianę uszczelnień,bo twierdza ze tam łańcuch - rozkuwanie itp... Czyżby bajerowali?
Zależy co chcieli robić przy wymianie tych uszczelnień.

Jeżeli tylko "górne" uszczelki to nie ma potrzeby ściągać wałka, w sumie nic skomplikowanego ale pracochłonne ( ja robiłem pierwszy raz jakieś 8 godzin- uczyłem się rozkręcać wszytko dookoła ).

Ale jeżeli chcieli wymieniać też miedziane uszczelki pod wtryskiwaczami wtedy to już poważna robota - w/g ASO rozkuwanie łańcucha, a w warunkach domowych (warsztatowych) wystarczy odkręcić wałek od koła zębatego.

Niemniej wymiana samych uszczelnień między wtryskiwaczem i trawersem oraz okrągłej uszczelki na trawersie to nie powinno kosztować więcej niż 300-400 pln (sama robocizna).
(do tego uszczelki 213-500 - w zależności, które wymieniają, a które "regenerują", a które oryginały )

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 11:24 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#183 Post autor: Mattai »

Czyli generalnie drobna robota, tylko czasochlonna. To prawe tak jak w scorpio albo VW. To domniemam ze wymiana simeringu na wale od strony skrzyni bedzie analogicznie - przeszacowana :D
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#184 Post autor: Dek »

mattai pisze:Czyli generalnie drobna robota ..
Drobna to nie bo trzeba połowę bebechów wymontować z okolicy silnika. Ale mało skomplikowane.... ponieważ nawet ja sobie sam na podwórku je (uszczelnienia) wymieniłem. :)

Dla zainteresowanych, moja wymiana trawersów była podyktowana problemami opisanymi (i czasowo rozwiązanymi ) w tym, zimowym, poście: kłopoty z zapowietrzaniem..

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#185 Post autor: Jaymzarf »

Jak do tej pory autko sprawowało się nienagannie...aż do wczoraj... :(

Pierwsze przedwczorajsze objawy - po 2 godzinach ba rdzo długie kręcenie by zapaliła (bak w sobotę zatankowany do pełna i przejechane na nim prawie 200km - więc jakość paliwa pomijam)
Wczoraj rano - odpaliła dopiero za 4 razem puszczając gęstego biało-szarawego bąka, ale odpaliła i nic nie wskazywało na jakieś poważne kłopoty. Jechała idealnie, nie kopciła, nie przerywała. Kilka razy gaszona na kilkanaście minut i paliła bez problemu.
Później po jakiejś godzinie stania (przodem w dół gdyby ktoś sugerował zapowietrzanie) znów ciężko zapaliła po chyba 5-tym kręceniu. Podjechałem ASO, błędów zero (czytane Tech2) i co dziwne - po godzinie stania w serwisie zapaliła od razu. Sprawdzone świece - wszystkie ok, brak oznak wycieków przy pompie wtryskowej, ogólnie brak oznak jakiejkolwiek usterki. Miałem zostawić auto bo nie było "szpeca" od tych silników, jednakże mam swojego równie dobrego ale tańszego i pojechałem do niego.

Dzisiaj jest jeszcze gorzej. Już nie zapaliła wogóle. Wymienione zawory przy pompie - zwrotny i nadmiarowy (czy jakoś tak), wężyki i trójniki przelewów, paliwo i filtr czysty - czyli trawersy ok. Po którymś odpowietrzeniu układu za pomocą mechanicznej pompki, silnik zapalił ale przerywał nieznacznie, chodził źle i po kilkunastu sekundach mechanik wyłączył zapłon ale silnik zgasł dopiero po chwili z kilkoma szarpnięciami (może pół sekundy po przekręceniu kluczyka). Wcześniej gaszenie było idealne.

Komputer nadal nie wykazuje błędów ale działa dobrze (ten komp). odpięcie np. EGR powoduje pojawienie się kontrolki z kluczem, błąd pojawia się w spisie. Podłączenie EGR, kasuje błąd. Kontrolka gaśnie. W pamięci poza EGR żadnego innego błędu nie ma, po wykasowaniu czysto a auto dalej nie odpala lub zapali koślawo.

Jakieś sugestie? Czyżby wspaniała :evil: PSG16 właśnie padła?

Jeśli ktoś ma jakieś rady to chętnie przyjmę...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#186 Post autor: Mattai »

Tak znany problem, u mnie tez na to wyglądało, ale wymiana filtra starczyła i problem na razie jest zawieszony, czekam na zime i kolejna zmiane kontrolna filtra. bedzie wiadomo czy to tylko zaniedbania czy trawersy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#187 Post autor: boogoo »

Jak błędu nie widać to może problem w uszkodzeniu mechanicznym?

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#188 Post autor: Jaymzarf »

Ale gdyby mechanika siadła (szczególnie w PSG16) to chyba jakiś czujnik by coś pokazał...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

kecajx26

#189 Post autor: kecajx26 »

Jabym obstawiał zapowietrzanie pompy .tam na pompie jest śruba z taką blaszaną strzałką to jest od zmiay faz kąta wtrysku . tam jest oring gumowy często lubi tam cieknąć musiał byś przed popę wstawić taką gumową gruche co by dała z 4 bary ciśnienia w układ . Jak oring jest w kiepskim stanie to tam będzie kapać przy tej operacji

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#190 Post autor: Jaymzarf »

kecajx26, To już sprawdzone. Zanim napisałem, wszystkie możliwości przejrzane (no może większość...)
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Anony Mous

#191 Post autor: Anony Mous »

Boję się, że może to być PSG16.
Skontaktuj się z http://zmserwis.eu/pl/pompa-psg16 . Oni czasami potrafią telefonicznie jak podasz objawy wstępnie zweryfikować przyczynę. Znajomy tam regenerował pompę i jest zadowolony.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#192 Post autor: Jaymzarf »

krasnal, a masz wiedzę nt kosztów które Twój znajomy poniósł?
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Anony Mous

#193 Post autor: Anony Mous »

Nie mam z nim kontaktu przez najbliższe 2 tygodnie - urlop. Myślę, że jak do nich jutro zadzwonisz to też wstępnie Ci wycenią.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#194 Post autor: Jaymzarf »

krasnal, dzięki za namiary :piwo: chociaż już wcześniej do nich pisałem.

A robili mu tylko regenerację elektroniki czy kompleksowo z mechaniką pompy?
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#195 Post autor: Harry200 »

To że po dłuższym odpowietrzeniu odpaliła sugerowałoby jednak zapowietrzanie,( tylko to gaszenie z opóźnieniem )na początek pominąłbym układ zasilania i podłączył pompę bezpośrednio pod jakiś dodatkowy zbiornik z paliwem..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”