Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
gregorkrk

#481 Post autor: gregorkrk »

no faktycznie,
teoretycznie na pb powinno być w porządku a na lpg jeżeli jest źle ustawiona mieszanka to może występować spalanie stukowe. Zobacze czy jak jest tylko na pb to też sie wyswietli ten błąd.
i troszke się sprawa sprecyzuje

edit:
Nie sprawdziłem dziś tego jak sie zachowuje na benzynie ,
kupiłem czujnik bo miałem go juz wcześniej zamówionego , chciałem go wymienić i z tego co widze to on sie mieści pod osłoną rozrządu u góry silnika ? bo to jedyny kabel który wiedze i on tam idzie.

ważne pytanie:

jaki jest rozmiar klucza 6kątnego do odkręcenia osłony rozrządu?

[ Dodano: Sob Sie 13, 2011 14:02 ]
niestety to nie ten czujnik co jest pod osłoną kółek rozrządu.


gdzie dokładnie go szukać?bo nigdzie go niemogę zlokalizować

ares ares

#482 Post autor: ares ares »

WITAM
po wymianie filtra powietrza ,świec i cewki wyświetla się ,,check"czasem podczas jazdy
połączyłem piny 5-6 i mam :10 mignięć,1,3,10 przerwa i ponownieto samo co to/
czy po wyświetleniu błędu samochód przechodzi zawsze w tryb awaryjny?
czy mam zrestartować ecu ?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#483 Post autor: MieHor »

Moim zdaniem ten błąd należy czytać jako:

P0130 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Circuit Closed Loop (CL) Performance Bank 1 Sensor 1

P0130 HO2S Circuit Closed Loop (CL) Performance Bank 1 Sensor 1

P0130 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank I Sensor 1)

P0130 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka

P0130 O2 Sensor otwarty obwód

P0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy

problem dotyczy sondy lambda i tam szukaj usterki

ares ares

#484 Post autor: ares ares »

dzięki za szybą odpowiedż
auto szarpało więc powymieniałem cewkę ,świece , filtr powietrza poprawa 100%
następnie objaw powrócił a do tego ten błąd
- czy złej jakości lpg mógł być powodem wyświetlenia się tego błędu?
po zatankowaniu na innej stacji błąd nie wrócił
czy trzeba to kasować ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#485 Post autor: Harry200 »

NA złą jakość LPG sonda lambda dużo szybciej zareaguje ,tak samo świece zapłonowe..
gregorkrk czujnik nie znajduje się pod osłoną rozrządu,jak wejdziesz pod samochód to z dziesięć centymetrów nad rozrusznikiem będziesz widział czujnik spalania stukowego..

ares ares

#486 Post autor: ares ares »

a co z tym kasowaniem ecu?

gregorkrk

#487 Post autor: gregorkrk »

H,Łajszczak pisze:NA złą jakość LPG sonda lambda dużo szybciej zareaguje ,tak samo świece zapłonowe..
gregorkrk czujnik nie znajduje się pod osłoną rozrządu,jak wejdziesz pod samochód to z dziesięć centymetrów nad rozrusznikiem będziesz widział czujnik spalania stukowego..
no dzisiaj go włąsnie zlokalizowałem. :/
czujnik to wykręcić idzie ale temat wtyczki to mi dziś chyba spać nieda :mysli: , jest w takim miejscu że ją widać ale niema szans do niej dostać .moze po wykręceniu węży wodnych. istna masakra, :evil:

pa216

#488 Post autor: pa216 »

Witam Serdecznie!

Przed chwilą z mojej Zafiry odczytałem błąd "P1418" i po poszukiwaniach znalazłem tylko info po angielsku:

P1418 Split Air #1 Circuit Malfunction

czy może mi ktoś podpowiedzieć czego dotyczy ten błąd - czy chodzi o klimę?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#489 Post autor: MieHor »

U mnie w wykazie jest tak:

P1418 Secondary Air Injection System Relay A Control Circuit High

i to w wolnym tłumaczeniu ma związek z: za wysokie napięcie przekaźnika wtórnego systemu wtrysku powietrza

gregorkrk

#490 Post autor: gregorkrk »

No i kurde jestem w kropce żeby nie napisać inaczej :roll:

Czujnik wymieniłem błąd skasowałem i brak rezultatu.
po przegazowaniu błąd wyskakuje ponownie(P0325).Na samym pb próbowałem tez wyskakuje.
Sprawdzałem kompresje i jest równa na każdym cylindrze po 15,5
Więc czemu ten błąd sie pojawia.

usterka na pb prawie nie jest odczuwalna , ale na lpg po energicznym dodaniu gazu silnik sie dusi , nie wchodzi płynnie na obroty

jakies pomysly?

pa216

#491 Post autor: pa216 »

MieHor

Śliczne dzięki za pomoc :piwo: :)

Mam jeszcze jedno pytanie czy ten błąd wymaga szybkiej interwencji?

mariuszcan1

#492 Post autor: mariuszcan1 »

Witam

Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość i pomoc. Jestem świeżo po zakupie Zośki 1,7 i pali się zapaliła się kontrolka silnika, wypedałowałem takie błędy
ECN 0242F66
ECN 0242F56

Silnik pracuje w miarę normalnie, ale brakuje mu mocy przy 4 tys. obrotów (spalanie w normie, brak dziwnych odgłosów silnika). Proszę o rozkodowanie tych błędów

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#493 Post autor: MieHor »

Powinno być po 5 znaków w kodzie błędu - podejrzewam że bez zer, wywczas te błędy mają związek z DPF

Poczytaj w tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... light=0242 oraz w kilku innych dotyczących wypalania DPF w dziale ZB Silnik

piotrewq

#494 Post autor: piotrewq »

Witam, nie mogę znaleźć co oznacza kod ECN 023452? Sprawdziłem metodą gaz hamulec.

Pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#495 Post autor: Harry200 »

P0234 Turbocharger Overboost Condition- P0234 Obwód regulacji ciśnienia doładowania.Masz albo za niskie albo za wysokie doładowanie,żeby zobaczyć dokładnie czy masz odchylenie dodatnie czy ujemne musisz podłączyć pod komputer..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”