Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
- Pawel
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 paź 2010, 11:52
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Wągrowiec
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Po wykasowaniu był błąd:
P1220 - regulator kontroli wtrysku pompy
P1335 - informacja o prędkości obrotowej
Mechanik stwierdził że to na 90 procent pompa,w poniedziałek oddaje auto do Meckena i trzymam sie za kieszeń
P1220 - regulator kontroli wtrysku pompy
P1335 - informacja o prędkości obrotowej
Mechanik stwierdził że to na 90 procent pompa,w poniedziałek oddaje auto do Meckena i trzymam sie za kieszeń
Każdemu zdarza się być głupcem przynajmniej przez 5 minut dziennie.
Mądrość polega na tym, by nie przekroczyć limitu.
Mądrość polega na tym, by nie przekroczyć limitu.
Moje auto też juz jest po diagnozie i niestety błędów zapisanych żadnych nie ma
Dla świętego spokoju chyba dam do czyszczenia kolektor, EGR pójdzie do regeneracji do Brzegu (mam niedaleko) i zobaczymy co dalej.
Czy po regeneracji i ponownym montażu trzeba coś robić z komputerem? Jakieś nastawy, programy itp. Nie znam się na tym stąd pytanie.
Zamieszczam informację o dalszych losach mojej usterki:
Ja już jestem po regeneracji EGR i samochód jest całkowicie sprawny. Odpala bez problemu, jeździ i zawór się nie zacina. Po zdemontowaniu EGR faktycznie był całkowicie zablokowany.
W tym miejscu chciałbym bardzo wszystkim podziękować za pomoc. Dzięki niej uniknąłem sporych wydatków, na które już czychali nieznani mi bliżej pseudofachowcy-mechanicy. Mój zaufany niestety nie mial czasu aby się moją Zafirą zająć....
Na przyszłość dla innych, którym zatnie się EGR:
faktycznie w wielu przypadkach pomaga awaryjne pryśnięcie WD40 i rozruszanie dźwigienki, która jest pod tą plastikową przykrywką. Umożliwia to jazdę przez jakiś czas (choćby do domu czy warsztatu aby nie utknąc w trasie).
Po naprawie EGR samochód zrobił ok. 2.000km i wszystko jest OK
Przy okazji samochód otrzymał nowy olej Castrol Magnatec, filtr oleju, filtr paliwa
Jeszcze raz bardzo dziekuję i będę śledził to pomocne forum.
Pozdrawiam
Slavobeer
Osobiście byłem w Brzegu w tej firmie.H,Łajszczak pisze:A gdzie oddawałeś ,do Brzegu tak jak pisałeś czy pod inny adres.
W związku z tym, że miły Pan pomógł mi "od ręki" czyli zawór został zregenerowany w około 5 godzin, z czystym sumieniem ich polecam.
Oby to była przyczyna tych dziwnych zachowań auta.
Sam montaż zaworu EGR trwał ok. 5 minut. Miałem ponoć szczęście bo bardzo często zawór jest tak zapieczony w kolektorze, że trzeba ciąć aluminium żeby go wyjąć.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
paweldudala, trochę to pracochłonne, ale odkręć kolektor w części gdzie mocowany jest EGR i od wewnątrz go traktuj środkiem penetrującym. Przy ponownym montażu wystarczy użyć czerwonego silikonu jako uszczelki a pod sam zawór EGR daj smaru miedziowego. Mniejsze prawdopodobieństwo, że kolejny demontaż będzie równie trudny.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Zastosuj mój sposób na zapieczone śruby.
W sklepach samochodowych jest preparat głęboko penetrujący kleen-flo lub podobny z Carplan. Kosztują coś koło 15zł. Zdemontuj tę część kolektora gdzie siedzi EGR, zastosuj preparat z zewnątrz i od środka, odstaw w chłodne miejsce (w gorącu rozpuszczalniki zbyt szybko odparują). Odczekaj około 15-20 minut i ponów operację. Po dwóch lub trzech ponowieniach powinno puścić. Po dokładnym wyczyszczeniu EGR-a i gniazda w kolektorze porządnie je odtłuść (benzyna ekstrakcyjna) i nasmaruj środkiem miedziowym do wysokich temperatur (też dostępny w sprayu koszt około 15-18zł). Po wszystkim złóż i... następnym razem szybciej wyjmiesz EGR.
Tym smarem możesz sobie też przed skręceniem zrobić aplikacje na wszystkie połączenia gdzie wydziela się temperatura (zaciski hamulcowe, piasta koła gdzie styka się z felgą itp...).
Pomiędzy czyszczeniami odkładaj kasę na nowy lub regenerowany EGR - na stałe się pozbędziesz problemu
W sklepach samochodowych jest preparat głęboko penetrujący kleen-flo lub podobny z Carplan. Kosztują coś koło 15zł. Zdemontuj tę część kolektora gdzie siedzi EGR, zastosuj preparat z zewnątrz i od środka, odstaw w chłodne miejsce (w gorącu rozpuszczalniki zbyt szybko odparują). Odczekaj około 15-20 minut i ponów operację. Po dwóch lub trzech ponowieniach powinno puścić. Po dokładnym wyczyszczeniu EGR-a i gniazda w kolektorze porządnie je odtłuść (benzyna ekstrakcyjna) i nasmaruj środkiem miedziowym do wysokich temperatur (też dostępny w sprayu koszt około 15-18zł). Po wszystkim złóż i... następnym razem szybciej wyjmiesz EGR.
Tym smarem możesz sobie też przed skręceniem zrobić aplikacje na wszystkie połączenia gdzie wydziela się temperatura (zaciski hamulcowe, piasta koła gdzie styka się z felgą itp...).
Pomiędzy czyszczeniami odkładaj kasę na nowy lub regenerowany EGR - na stałe się pozbędziesz problemu
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...