Błąd 2452 58

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
bartus

#61 Post autor: bartus »

Witam forumowiczów. Dzięki Waszej pomocy znalazłem problem powyższego błędu. Przepalił się wężyk w okolicach silnika. Problem usunięty, błędy skasowane, zafirka jeździ dalej. :)

ralphboss

#62 Post autor: ralphboss »

Ja również chciał bym podziękować za fachową pomoc. Dzięki fachowemu opisaniu problemu udało mi się usunąć usterkę. Jakieś 300 zł zostało w kieszeni. :piwo:

Michal83

#63 Post autor: Michal83 »

Witam Wszystkich :)

Mam następujący problem, od jakiegoś czasu nie gaśnie mi kontrolka przedstawiająca samochodzik z kluczem. Świecenie tej kontrolki kasowałem kilka razy op-comem, ale po przejechaniu ok. 60 km i wyłaczeniu silnika znowu to samo. Kontrolka nie gaśnie i pali się cały czas jak silnik pracuje. Op-com wykazywał błąd - "usterka przewodu elastycznego filtra DPF". Wjechałem na kanał i sprawdziłem obydwa bardzo krótkie odcinki przewodu elastycznego, tego zaraz koło filtra pod samochodem i drugi odcinek, który wchodzi do czujknika zamontowanego na filtrze paliwa. Obydwa przewody wydawały się ok, cibanty na przwodach też trzymały. W piątek jeszcze raz skasowałem ten błąd i rozpiołem wytyczkę od czujnika ciśnienia DPF, zamontowanego obok fitra paliwa, przekonserowałem styki z tejże wtyczki. Kontrolka zgasła, samochód stał cały weekend, a dziś rano jak go odpaliłem, znowu wspomniana kontrolka nie zgasła. Po "wypedałowaniu" wyskoczył błąd ECN245258. Nie mam już pomysłów co robić :( Czy wywalić te elastyczne wężyki i założyć gruby wysokociśnieniowy wąż i dać nowe cibanty, czy może wymienić czujnik ciśnienia DPF na nowy? :(

użytkownik

#64 Post autor: użytkownik »

Witam i pozdrawiam wszystkich.
Czy ktoś z szanownych klubowiczów jest w stanie okreslić przyczyne obecnego stanu rzeczy a mianowicie: przebieg 70tys - wymiana egr-a, po wymianie garowy oddźwięk spod maski przy mocniejszym wciśnięciu gazu w czasie jazdy, czasami dym spod maski przy wysokich temperaturach otoczenia - na strachu sie skończyło, do dźwięku przywyknąłem - to wszystko tytułem krótkiej historii za czasów mojej eksploatacji. Obecnie, po kolejnych 10tys. km jest tak: zapłon - OK, odpalenie - "od sztycha", po 1 sek. dwa kleknięcia spod maski i cisza. Zmiana kluczyka - to samo, samochód gaśnie??? A teraz pomysły fachowców: pierwszy - egr, drugi - czujnik ciśnienia paliwa, następny - zawór pompy paliwowej. Odczyt z diagnostyki komputera fachowca nr 2 - zwiąkszone ciśnienie na głównej magistrali paliwa. Osobiście nie znam się na tym wszystkim i lekko zanipokoiłem się różnymi diagnozami różnych fachowców w warsztatach. Naciągnąć łatwo. Istotna rzecz -dzień przed awarią, jadąc na dłuższym dystansie zatankowałem przy rezerwie "świecący lecz nie migający dystrybutorek". Dalej 150 km bez problemów. Proszę o pomoc w potwierdzeniu którejś ww. ewentualności aby uniknąć "wyrywania zdrowego zęba"

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#65 Post autor: MieHor »

Michal83, DaRek7, nie koniecznie - miałem to samo, wszystkie elementy przewody, czujnik sprawne - błąd ten sam i okazało się że DPF był zawalony, pomogło stacjonarne wypalanie Techem2, przejechałem po tej operacji ponad 2,5 tys km i jest OK.

Na diagnostyce trzeba sprawdzić parametr - różnica ciśnienia spalin, jak będzie wysoka wartość to moja diagnoza będzie prawdziwa niezależnie od tego ile będzie wynosiło nasycenie DPF

Michal83

#66 Post autor: Michal83 »

To dziwne bo wypalanie DPF-a włączyło mi się w zeszłą niedzielę jak wracałem do domu. Dopalał się prawie przez 15 km, z obrotami nie schodziłem poniżej 2500 obr/min. Po sprawdzeniu op-comem pare dni poźniej okazało się, że nasycenie DPF-a to 30%, więc wydawało mi się, że wszystko jest w porządku.

mario74

#67 Post autor: mario74 »

Michal83 proponuję przeczytać posty w dziale elektryka i elektronika(ważne tematy) naprawa błędu ECN 1901

Michal83

#68 Post autor: Michal83 »

Przeczytałem powyższego posta. Czyli generalnie iść w kierunku wymiany elastycznych węży razem z cibantami?

mario74

#69 Post autor: mario74 »

chodziło mi o jeszcze jedno miejsce gdzie uszkodzone mogą byc przewody ,a mianowicie tam gdzie kończą się metalowe które idą pod osłoną podłogi od filtra dpf, dochodzą do komory silnika i zaczynają się elastyczne które idą do góry do czujnika przy filtrze paliwa i na tym połączeniu ulegają awarii ,u mnie wyglądało jakby był jeden ucięty (trzeba dobrze popatrzeć bo trudny dostęp)(sprawdziłem post i nie ma mojego opisu w dziale elektryka został usunięty :czerwona: )

Szymon78

#70 Post autor: Szymon78 »

mario74 pisze:dochodzą do komory silnika i zaczynają się elastyczne które idą do góry do czujnika przy filtrze paliwa i na tym połączeniu ulegają awarii ,u mnie wyglądało jakby był jeden ucięty (trzeba dobrze popatrzeć bo trudny dostęp)
potwierdzam.. tez to przerabiałem.. i tez miałem ww kod błedu...

Michal83

#71 Post autor: Michal83 »

Witam :)

Wymieniłem wszystkie węże elastyczne, razem z cibantami, na odcinku od czujnika różnicy ciśnienia, aż do DPF-a. Skasowałem błąd ECN245258 i od czasu jak opisałem mój problem w tym wątku jest OK. Kontrolka samochodzika z kluczem gaśnie po uruchomieniu silnika. Kilka razy włączyło się już dopalanie filtra DPF i wszystko działa. Czyli reasumując - w moim przypadku była to faktycznie usterka któregoś ze wspomnianych przewodów elastycznych.

P.S. Cibanty najlepiej zakładać zaciskane na śrubę, nie polecam samozaciskowych bo po jakimś czasie siła zaciskająca zmniejszy się i cibant będzie przepuszczał.

Pozdrawiam
Michal83 :)

Szymon78

#72 Post autor: Szymon78 »

cieszymy sie ze udało sie pomoc :)

AdamK

#73 Post autor: AdamK »

Witam

Pytanie dla znawców tematu :) Kidy wyświetlany jest ten błąd??
Pytam gdyż przed wczoraj jadąc do pracy włączyło mi się wypalanie DPF-u.Wsiadając do samochodu wychodząc z pracy zapaliła mi się kontrolka informująca o błędzie. Po wydeptaniu okazała się że to błąd 245258. Podjechałem do mechaniki i techem wykasowano błąd. Od tego momentu przejechałem nie całe 100 km i po błędzie ani śladu. I teraz się zastanawiam czy ten błąd nie jest inicjowany przy próbie wypalania DPF-u??? i powróci za kilkaset kilometrów??

z góry dzięki za odpowiedz

AdamK

#74 Post autor: AdamK »

Dzięki za linka ale już się z nim zapoznałem i wiem jakie mogą być przyczyny występowania tego błędu. W opisywanych na forum przypadkach błąd powracał. A u mnie jak na razie nie. I teraz nie wiem czy zgodnie ze słowami mojego mechanika "jeździć i jak się znowu pojawi to przyjechać" a może od razu się umawiać na sprawdzenie przewodów, czujnika itp.

pozro

AdamK

#75 Post autor: AdamK »

Dalszych nie planuje. tylko praca +/- 30 km. Ale wracając do mojego pytania, jeśli błąd jest inicjowany podczas próby wypalania to jest to kwestia czasu, ze na pewno się pojawi(tak mi się wydaje, poprawcie mnie jeśli się mylę).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”