Brak zasilania tablicy rejestracyjnej

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#31 Post autor: MIRKO8 »

Witam kolegę H,Łajszczak . Jeszcze raz dziękuję za rysunki . Mam parę pytań.
1. w/g tego schematu ,zasilanie powinienem mieć na pierwszym pinie oznzczonym na wtyczce jako nr. 30 a u mnie badając omomierzem od żarówki do wtyczki wychodzi mi na to że mam połączeni z 6 pinem licząc od zaznaczonej trzydziestki w głąb wtyczki w tym samym rzędzie
2. Po zdięciu wtyczki na pinach (tych igiełkach) nie ma zasilania
3. Te moje obserwacje zrobiłem wczoraj nie mając jeszcze tych rysunków, więc muszę to sprawdzić jeszcze raz
4. Pociągnął bym taki program TIS 2000 ale nie mogę znależć ,może jakiś link na pw.
5. Dopiero w niedzielę wieczorem sprawdzę i dam odpowiedź co i jak.
Pozdrawiam :piwo:
MIRKO8

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#32 Post autor: Harry200 »

Zasilanie idzie z punktu 35 i 4. Tu jest ten program na chomiku w folderze dokumenty http://chomikuj.pl/harry200

Łysy

#33 Post autor: Łysy »

A próbował ktoś pociągnąć zasilanie od świateł??
bo przyznam,że jakoś nie jestem specjalnym elektronikiem i ta opcja wydaje mi się dla mnie jeszcze osiągalna...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#34 Post autor: Harry200 »

Tego nie próbowałem ale jest tam układ sprawdzający żarówki i takie podłączenie mogłoby wyrzucać błąd żarówek.. :?:

Łysy

#35 Post autor: Łysy »

też o tym myślałem, czy nie wywalało by błędów, dlatego pytam czy któś próbował...

MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#36 Post autor: MIRKO8 »

Ja też pytam czy ktoś próbował bo na styku 35 nie mam napięcia by podświetlenie tablicy rejestr. działało i nie wiem już gdzie szukać. Przed chwilą ściągnąłem tisa z chomika ( dzięki H,Łajszczak :piwo: ) i będę próbował podpatrzeć skąd idzie prąd na styk 35 (dopiero rozkminiam tisa) a może jakaś podpowiedź, z góry dzięki
MIRKO8

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#37 Post autor: Harry200 »

Dokładnego schematu tylnego modułu w Tis nie ma,ostatnio w innej marce samochodu robiłem podobny przypadek ,po rozebraniu modułu sterującego tam była przepalona ścieżka drukowana,może u Ciebie też jest jakiś niekontakt..

MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#38 Post autor: MIRKO8 »

Ok. zrozumiałem. A co by było gdy bym pociągnął kabelek (zmostkował) z gniazda gdzie się wpina przyczepę X44 , do mojego kabelka który idzie z nieszczęsnego pinu 35. Przecież przyczepa też ma oświetlenie tablicy rejestr. Myślę że w takim przypadku komputer by nie wyrzucał błędu (teoretyzuję).
ps. nie mam haka do przyczepy więc z gniazda korzystać nie będę
MIRKO8

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#39 Post autor: Harry200 »

Pewnie można tylko nie wiem jak on rozpoznaje przepalone żarówki ,jeżeli po pobieranym prądzie przez żarówki to może byż żle,ale trzeba sprawdzic... :/

MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#40 Post autor: MIRKO8 »

ok. dzisiaj sprawdzę,
podpowiedz mi kolego jak zdemontować ten moduł, czy wystarczy odpiąć wszystkie wtyczki, odkręcić od karoserji i po drugiej stronie będę miał dojście do ścieżek ???
MIRKO8

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#41 Post autor: Harry200 »

Jeżeli chodzi o demontaż to wszystkie wtyczki odpiąć i odkręcić od karoserii,oczywiście wcześniej odłączyć akumulator.Samego modułu w ZB nie rozpoławiałem jeszcze ale w większości modułów połowy obudów są na spinki i wtedy cała elektronika będzie na wierzchu..

MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#42 Post autor: MIRKO8 »

Dziękuję, jadę do garażu działać, wieczorem napiszę co i jak

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2011 21:04 ]
No więc tak, zdemontowałem całą tylną centralkę Bez problemu (wyjąć wtyczki i odkręcić jedną nakrętkę M6) Następnie otworzyłem tylną ściankę i po odkręceniu trzech wkrętów i podważeniu śrubokrętem zaczepów gniazd modułów zielony, czarny, niebieski, plus jeszcze jakieś czarne gniazdo oddzieliłem od siebie dwie płytki z drukiem. Okazało się że przy zielonym gnieździe modułu ,skąd wychodzi właśnie pin 35 jest nadpalona ścieżka i jakby jakiś scalak który się z nią łączy. Na tymże scalaku zdołałem odczytać w górnym rzędzie : VA dalej nie czytelne i na końcu LO, a w dolnym rzędzie : 97L613. Myślę, że gdy bym wiedział co to jest to bez problemu bym to wymienił. Zrobiłem dość dokładne zdięcie uszkodzonego elementu, ale nie wiem jak to wstawić na forum. Co Koledzy na to ???

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2011 21:44 ]
chyba tak się dodaje zdięcia http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1f ... 53b4c.html

[ Dodano: Sro Wrz 14, 2011 22:51 ]
Wiem już wszystko co do uszkodzenia, padł mi układ csalony VND810 nie mogę go kupić w Polsce, nikt nie ma na stanie magazynowym (żeby sprowadzili trzeba zamówić 20 sztuk) Pozdrawiam wszystkich cierpliwych.. Może ktoś wie skąd można kupić. Ponadto mam mam możliwość kupna za dobrą cenę całej centralki ale nie o symbolu HQ tylko innym np. jekieś tam DT, HK, itp. Pytanie moje czym się różnią te skrzynki. Gościu który mi proponuje sprzedaż skrzynki twierdzi że ma wszystkie prócz HQ. Którą w/g Was mógłbym kupić jako zamiennik. (czym one się różnią)
MIRKO8

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#43 Post autor: rafant4011 »

Makary pisze:Cześć!

Dzisiaj zauważyłem u mojej Zośki że przy naciśnięciu hamulca razem ze światłami stop włącza się podświetlenie rejestracji :shock: . Światła wyłączone.
Też tak macie? Czy to jakaś wydumka?
Zocha była z DK sprowadzona (może tam tak mają :?:)?
Sprawdź wiązka kabli pomiędzy klapą a dachem(tą elastyczną harmonijke) kable mogły popękać
Ostatnio zmieniony 09 lut 2017, 20:38 przez rafant4011, łącznie zmieniany 2 razy.

Deleted User 21664

#44 Post autor: Deleted User 21664 »

Sprawdziłem - kable ok. Żaden nie przerwany ani izolacja nie przetarta i nie spękana.

A może to taki duński tuning :lol:
Ostatnio zmieniony 10 lut 2017, 17:36 przez Deleted User 21664, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5221
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#45 Post autor: fredas »

Podepnij pod kompa i aktywuj ja tak miałem po spinolu :> który sam wywołałem :lol:
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”