[B] dzienne światła LED
Zobacz na stronę 5 tego wątku i moje fotki - z bliska raczej kiepsko to wygląda. Inna sprawa że po roku się zdu.czyły więc i tak ich nie włączam. Na razie nie kupuję nowych zaślepek, może pojawi się gotowe rozwiązanie jak dla ZA ?norbert_p pisze:Rozumiem, że przez to, że zderzak w ZB jest za bardzo "zaokrąglony". Czy jednak nie można przymocować tych ledów równo wzdłuż tych plastików gdzie jest światło przeciwmgielne? Tak, aby nie wystawały z nich?
Co sądzicie o tych ledach:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1808515193
lub takich:
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 15109.html
Albo takich:
http://allegro.pl/vw-audi-osram-led-swi ... 50538.html
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 69904.html
Pierwsze są "Kątowe" (że tak to określę). Może podejdą do naszych ZB. Drugie to pojedyncze, które wg opisu można dowolnie ustawiać w zależności od kształtu zderzaka. Myślę, że te drugie byłyby chyba ok... Trzecie też kątowe...
Jak widać jest tego trochę na rynku... No i najważniejsze, że nie jakaś chińszczyzna, ale markowe (hella, osram, philips)z homologacją i certyfikatami.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1808515193
lub takich:
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 15109.html
Albo takich:
http://allegro.pl/vw-audi-osram-led-swi ... 50538.html
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 69904.html
Pierwsze są "Kątowe" (że tak to określę). Może podejdą do naszych ZB. Drugie to pojedyncze, które wg opisu można dowolnie ustawiać w zależności od kształtu zderzaka. Myślę, że te drugie byłyby chyba ok... Trzecie też kątowe...
Jak widać jest tego trochę na rynku... No i najważniejsze, że nie jakaś chińszczyzna, ale markowe (hella, osram, philips)z homologacją i certyfikatami.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pierwsze są warte uwagi lecz aby jeszcze sprzedawca wysilił się podać kąt łuku .
Swego czasu obczajałem z nowego Mondeo lecz kąt załamania jest inny i do naszych ZB nie podejdzie.
Aby choć dorwać na chwilę te pierwsze z Alledrogo !!! i przyłożyć do kratki!!!!
Swego czasu obczajałem z nowego Mondeo lecz kąt załamania jest inny i do naszych ZB nie podejdzie.
Aby choć dorwać na chwilę te pierwsze z Alledrogo !!! i przyłożyć do kratki!!!!
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
Przecież wymiary są podane. Wystarczy tekturka, wyciąć jak pisze w ofercie i można przyłożyć do kratki w aucie. Przecież nawet drobny błąd niczego nie zmieni, bo w rzeczywistości to ledy albo mocniej albo mniej musiałyby być wkomponowane w kratkę. Mnie osobiście bardziej martwiłby fakt - jak je przymocować, aby się stabilnie trzymały...pszczyna pisze:Aby choć dorwać na chwilę te pierwsze z Alledrogo !!! i przyłożyć do kratki!!!!
Witam.
Może troszkę nie w temacie ponieważ nie dotyczy to LED-ów, ale świateł dziennych do ZB już tak. Śledzę temat od dłuższego czasu i widzę różne rozwiązania. Może pokrótce przedstawię swoje. Paski ledów od początku nie wchodziły w grę, ponieważ mnie osobiście się nie podobają a ich montaż i estetyka całośći pozostawia trochę do życzenia. W grę wchodziła przeróbka zaślepek likwidacja poziomych pasków kłócących się optycznie z kratkami w grillu i zderzaku. Pierwsza wersja obejmowała wygładzenie zaślepek i pozostawienie oryginalnych halogenów (zdjęcie w avatarze). Druga opcja brana pod uwagę to światła dzienne (LED)zamiast halogenów, rozwiązanie według mnie bardzo ładne i estetyczne. Brałem pod uwagę LED-y okrągłe, ale chciałem mieć również halogeny. W ZB przed liftingiem mamy ten plus że nasza zaślepka jest duża i można tam zmieścić dwie lampy.Niestety oryginalne halogeny mają szkło umieszczone pod kątem a LED-y musiałyby być zamontowane prostopadle a to już nie było to co chciałem osiągnąć, zresztą średnice też są chyba inne. Dlatego wybrałem rozwiązanie żarówkowe. W zaślepkach zamontowałem 4 identyczne ( rozmiar i kształt dla mnie to był priorytet) lampy polskiej firmy WESEM (tej od świateł cofania i przeciwmgielnych do Fiata 126p). Dwie lampy są światłami do jazdy dziennej, dwie to halogeny (homologacja). Lampy różnią się fakturą szkła. Dzienne zamontowałem sobie po zewnętrznej stonie natomiast halogeny bliżej środka. W przypadku montażu lampy halogenu z lewej stony musiałem przerobić zbiornik spryskiwacza, ponieważ nie mieściła się lampa. Zaślepki oczywiście zostały przerobione ponownie. Efekt końcowy można zobaczyć na zdjęciach. Gdy nie było obowiązku jazdy na światłach, bardzo często jeździłem tylko z zapalonymi halogenami (bardzo mi się to podobało)i równie często miałem z tego powodu rozmowy z policją (niekiedy niestety kończącą się mandatem za niedozwolone używanie świateł). Może żarówkowe rozwiązanie nie jest na topie bo każdy chce mieć ledy ale estetyka i spójność całości myślę że została zachowana a to dla mnie było najważniejsze. Pozdrawiam
Włączone są halogeny
Włączone są dzienne
Może troszkę nie w temacie ponieważ nie dotyczy to LED-ów, ale świateł dziennych do ZB już tak. Śledzę temat od dłuższego czasu i widzę różne rozwiązania. Może pokrótce przedstawię swoje. Paski ledów od początku nie wchodziły w grę, ponieważ mnie osobiście się nie podobają a ich montaż i estetyka całośći pozostawia trochę do życzenia. W grę wchodziła przeróbka zaślepek likwidacja poziomych pasków kłócących się optycznie z kratkami w grillu i zderzaku. Pierwsza wersja obejmowała wygładzenie zaślepek i pozostawienie oryginalnych halogenów (zdjęcie w avatarze). Druga opcja brana pod uwagę to światła dzienne (LED)zamiast halogenów, rozwiązanie według mnie bardzo ładne i estetyczne. Brałem pod uwagę LED-y okrągłe, ale chciałem mieć również halogeny. W ZB przed liftingiem mamy ten plus że nasza zaślepka jest duża i można tam zmieścić dwie lampy.Niestety oryginalne halogeny mają szkło umieszczone pod kątem a LED-y musiałyby być zamontowane prostopadle a to już nie było to co chciałem osiągnąć, zresztą średnice też są chyba inne. Dlatego wybrałem rozwiązanie żarówkowe. W zaślepkach zamontowałem 4 identyczne ( rozmiar i kształt dla mnie to był priorytet) lampy polskiej firmy WESEM (tej od świateł cofania i przeciwmgielnych do Fiata 126p). Dwie lampy są światłami do jazdy dziennej, dwie to halogeny (homologacja). Lampy różnią się fakturą szkła. Dzienne zamontowałem sobie po zewnętrznej stonie natomiast halogeny bliżej środka. W przypadku montażu lampy halogenu z lewej stony musiałem przerobić zbiornik spryskiwacza, ponieważ nie mieściła się lampa. Zaślepki oczywiście zostały przerobione ponownie. Efekt końcowy można zobaczyć na zdjęciach. Gdy nie było obowiązku jazdy na światłach, bardzo często jeździłem tylko z zapalonymi halogenami (bardzo mi się to podobało)i równie często miałem z tego powodu rozmowy z policją (niekiedy niestety kończącą się mandatem za niedozwolone używanie świateł). Może żarówkowe rozwiązanie nie jest na topie bo każdy chce mieć ledy ale estetyka i spójność całości myślę że została zachowana a to dla mnie było najważniejsze. Pozdrawiam
Włączone są halogeny
Włączone są dzienne
Jakich konkretnych przeróbek dokonałeś i czy są ona jakieś poważne czy do zrobienia dla laika?F-19 pisze:W przypadku montażu lampy halogenu z lewej stony musiałem przerobić zbiornik spryskiwacza, ponieważ nie mieściła się lampa.
Efekt ciekawy. Prosiłbym o zbliżenie (możliwie maksymalne) jednej ze stron. Chodzi mi o umiejscowienie oraz o kąty lamp.
[ Dodano: Sro Wrz 21, 2011 12:58 ]
Czy są awaryjne, bo są nieszczelne czy dlatego, że się szybko palą itp? Jeśli tylko dlatego, że są nieszczelne to być może silikon załatwiłby ten problem...Przemcio pisze:Miałem , świecą świetnie ale są awaryjne i nie są szczelne.
Żadne z nich nie są markowe - może jedynie diody w środkunorbert_p pisze:Co sądzicie o tych ledach:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1808515193
lub takich:
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 15109.html
Albo takich:
http://allegro.pl/vw-audi-osram-led-swi ... 50538.html
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 69904.html
Nr 2 to "Hella Style" czyli jedynie marna podróba stąd znacznie niższa cena.
Nr 3 i 4 - niemal identyczne przestały u mnie działać po roku a już po kilku miechach parowały przez co rdzewiały też śrubki które są od świecącej strony.
[ Dodano: Sro Wrz 21, 2011 15:40 ]
Prosimy o fotki "z bliska".F-19 pisze:Dlatego wybrałem rozwiązanie żarówkowe. W zaślepkach zamontowałem 4 identyczne ( rozmiar i kształt dla mnie to był priorytet) lampy polskiej firmy WESEM (tej od świateł cofania i przeciwmgielnych do Fiata 126p). Dwie lampy są światłami do jazdy dziennej, dwie to halogeny (homologacja). Lampy różnią się fakturą szkła. Dzienne zamontowałem sobie po zewnętrznej stonie natomiast halogeny bliżej środka. W przypadku montażu lampy halogenu z lewej stony musiałem przerobić zbiornik spryskiwacza, ponieważ nie mieściła się lampa. Zaślepki oczywiście zostały przerobione ponownie. Efekt końcowy można zobaczyć na zdjęciach.
Wydaje mi się jednak że ta modyfikacja nie jest zgodna z przepisami dot. lamp dziennych (brak homologacji E4) więc ryzyko spore w przypadku kontroli drogowej
Widzę, że zastosowałeś zaślepki (płaskie)... Czy to Twój pomysł i wykonanie? Czy możliwe by było zastosowanie zespolonych świateł, np ze skody octavii (nowej), gdzie światła dzienne (żarówkowe) są ładnie zespolone ze światłami przeciwmgielnymi? Skoda to tylko przykład auta, gdzie jest to zastosowane...F-19 pisze:Może żarówkowe rozwiązanie nie jest na topie bo każdy chce mieć ledy ale estetyka i spójność całości myślę że została zachowana a to dla mnie było najważniejsze.
Zaślepki właściwie są zrobione na nowo, założone tuleje dopasowane do lamp, lampy są zamontowwane prostopadle do podłoża i osi pojazdu. Przeróbek musi dokonać ktoś kto ma pojęcie o łączeniu tworzyw (spawanie, klejenie) i będzie mu się chciało to robić - warunek konieczny.norbert_p pisze:Jakich konkretnych przeróbek dokonałeś i czy są ona jakieś poważne czy do zrobienia dla laika?
Efekt ciekawy. Prosiłbym o zbliżenie (możliwie maksymalne) jednej ze stron. Chodzi mi o umiejscowienie oraz o kąty lamp.
Firma robiła oświetlenie już czasach, w których kiedy w słoneczny dzień jechałem z załączonymi światłami mijania co drugi kierowca migał mi długimi i pokazywał, że mam załączone (oczywiście niepotrzebnie) światła, a o dziennych nikt nawet nie słyszał.ronin pisze:Wydaje mi się jednak że ta modyfikacja nie jest zgodna z przepisami dot. lamp dziennych (brak homologacji E4) więc ryzyko spore w przypadku kontroli drogowej
Nie jest to firma "krzak" z Pekinu i pewnych zasad przestrzegają:
http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_820_hm4-dz_pl.pdf
http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_280_hm4_pl.pdf
Myślę, że konkurencję w opisie technicznym i podejściem do tematu wytrzymają tylko poważne firmy jak Philips lub Hella, natomiast chińskiej twórczości jeszcze daleko pod wieloma względami (wyżej opisywaliście).
Zaślepki to mój pomysł (sugerowałem się BRABUS-em - firmą tuningową Mercedesa).norbert_p pisze:Widzę, że zastosowałeś zaślepki (płaskie)... Czy to Twój pomysł i wykonanie? Czy możliwe by było zastosowanie zespolonych świateł, np ze skody octavii (nowej), gdzie światła dzienne (żarówkowe) są ładnie zespolone ze światłami przeciwmgielnymi? Skoda to tylko przykład auta, gdzie jest to zastosowane...
Światła zespolone np. z Octavii wyglądają nieźle tylko może pojawić się problem odpowiedniego kąta po zamocowaniu. Temat wyżej omawiany w przypadku pasków LED. Również kształt musiałby być neutralny żeby pasował do zderzaka, a z tym może być mały problem.
Zdjęcie postaram się zamieścić.