[B] dzienne światła LED

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
zbyszekm80

#331 Post autor: zbyszekm80 »

będą ci świecić na boki, a nie do przodu, właśnie przez to zaokrąglenie.

ronin

#332 Post autor: ronin »

norbert_p pisze:Rozumiem, że przez to, że zderzak w ZB jest za bardzo "zaokrąglony". Czy jednak nie można przymocować tych ledów równo wzdłuż tych plastików gdzie jest światło przeciwmgielne? Tak, aby nie wystawały z nich?
Zobacz na stronę 5 tego wątku i moje fotki - z bliska raczej kiepsko to wygląda. Inna sprawa że po roku się zdu.czyły więc i tak ich nie włączam. Na razie nie kupuję nowych zaślepek, może pojawi się gotowe rozwiązanie jak dla ZA ?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#333 Post autor: Pszczyna »

No i strona 17 nic więcej nie wypociłem

norbert_p

#334 Post autor: norbert_p »

Co sądzicie o tych ledach:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1808515193

lub takich:

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 15109.html

Albo takich:

http://allegro.pl/vw-audi-osram-led-swi ... 50538.html

http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 69904.html

Pierwsze są "Kątowe" (że tak to określę). Może podejdą do naszych ZB. Drugie to pojedyncze, które wg opisu można dowolnie ustawiać w zależności od kształtu zderzaka. Myślę, że te drugie byłyby chyba ok... Trzecie też kątowe...

Jak widać jest tego trochę na rynku... No i najważniejsze, że nie jakaś chińszczyzna, ale markowe (hella, osram, philips)z homologacją i certyfikatami.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#335 Post autor: Pszczyna »

Pierwsze są warte uwagi lecz aby jeszcze sprzedawca wysilił się podać kąt łuku .
Swego czasu obczajałem z nowego Mondeo lecz kąt załamania jest inny i do naszych ZB nie podejdzie.

Aby choć dorwać na chwilę te pierwsze z Alledrogo !!! i przyłożyć do kratki!!!!

norbert_p

#336 Post autor: norbert_p »

pszczyna pisze:Aby choć dorwać na chwilę te pierwsze z Alledrogo !!! i przyłożyć do kratki!!!!
Przecież wymiary są podane. Wystarczy tekturka, wyciąć jak pisze w ofercie i można przyłożyć do kratki w aucie. Przecież nawet drobny błąd niczego nie zmieni, bo w rzeczywistości to ledy albo mocniej albo mniej musiałyby być wkomponowane w kratkę. Mnie osobiście bardziej martwiłby fakt - jak je przymocować, aby się stabilnie trzymały... :/

Przemcio

#337 Post autor: Przemcio »

norbert_p pisze:Co sądzicie o tych ledach
Przestrzegam przed kupnem czwartej propozycji. Miałem , świecą świetnie ale są awaryjne i nie są szczelne. Do ZB lift ew. tylko druga propozycja :>

F-19

#338 Post autor: F-19 »

Witam.
Może troszkę nie w temacie ponieważ nie dotyczy to LED-ów, ale świateł dziennych do ZB już tak. Śledzę temat od dłuższego czasu i widzę różne rozwiązania. Może pokrótce przedstawię swoje. Paski ledów od początku nie wchodziły w grę, ponieważ mnie osobiście się nie podobają a ich montaż i estetyka całośći pozostawia trochę do życzenia. W grę wchodziła przeróbka zaślepek likwidacja poziomych pasków kłócących się optycznie z kratkami w grillu i zderzaku. Pierwsza wersja obejmowała wygładzenie zaślepek i pozostawienie oryginalnych halogenów (zdjęcie w avatarze). Druga opcja brana pod uwagę to światła dzienne (LED)zamiast halogenów, rozwiązanie według mnie bardzo ładne i estetyczne. Brałem pod uwagę LED-y okrągłe, ale chciałem mieć również halogeny. W ZB przed liftingiem mamy ten plus że nasza zaślepka jest duża i można tam zmieścić dwie lampy.Niestety oryginalne halogeny mają szkło umieszczone pod kątem a LED-y musiałyby być zamontowane prostopadle a to już nie było to co chciałem osiągnąć, zresztą średnice też są chyba inne. Dlatego wybrałem rozwiązanie żarówkowe. W zaślepkach zamontowałem 4 identyczne ( rozmiar i kształt dla mnie to był priorytet) lampy polskiej firmy WESEM (tej od świateł cofania i przeciwmgielnych do Fiata 126p). Dwie lampy są światłami do jazdy dziennej, dwie to halogeny (homologacja). Lampy różnią się fakturą szkła. Dzienne zamontowałem sobie po zewnętrznej stonie natomiast halogeny bliżej środka. W przypadku montażu lampy halogenu z lewej stony musiałem przerobić zbiornik spryskiwacza, ponieważ nie mieściła się lampa. Zaślepki oczywiście zostały przerobione ponownie. Efekt końcowy można zobaczyć na zdjęciach. Gdy nie było obowiązku jazdy na światłach, bardzo często jeździłem tylko z zapalonymi halogenami (bardzo mi się to podobało)i równie często miałem z tego powodu rozmowy z policją (niekiedy niestety kończącą się mandatem za niedozwolone używanie świateł). Może żarówkowe rozwiązanie nie jest na topie bo każdy chce mieć ledy ale estetyka i spójność całości myślę że została zachowana a to dla mnie było najważniejsze. Pozdrawiam

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Włączone są halogeny
Obrazek

Włączone są dzienne
Obrazek

norbert_p

#339 Post autor: norbert_p »

F-19 pisze:W przypadku montażu lampy halogenu z lewej stony musiałem przerobić zbiornik spryskiwacza, ponieważ nie mieściła się lampa.
Jakich konkretnych przeróbek dokonałeś i czy są ona jakieś poważne czy do zrobienia dla laika?
Efekt ciekawy. Prosiłbym o zbliżenie (możliwie maksymalne) jednej ze stron. Chodzi mi o umiejscowienie oraz o kąty lamp.

[ Dodano: Sro Wrz 21, 2011 12:58 ]
Przemcio pisze:Miałem , świecą świetnie ale są awaryjne i nie są szczelne.
Czy są awaryjne, bo są nieszczelne czy dlatego, że się szybko palą itp? Jeśli tylko dlatego, że są nieszczelne to być może silikon załatwiłby ten problem... :/

ronin

#340 Post autor: ronin »

Żadne z nich nie są markowe - może jedynie diody w środku :lol:
Nr 2 to "Hella Style" czyli jedynie marna podróba stąd znacznie niższa cena.
Nr 3 i 4 - niemal identyczne przestały u mnie działać po roku a już po kilku miechach parowały przez co rdzewiały też śrubki które są od świecącej strony.

[ Dodano: Sro Wrz 21, 2011 15:40 ]
F-19 pisze:Dlatego wybrałem rozwiązanie żarówkowe. W zaślepkach zamontowałem 4 identyczne ( rozmiar i kształt dla mnie to był priorytet) lampy polskiej firmy WESEM (tej od świateł cofania i przeciwmgielnych do Fiata 126p). Dwie lampy są światłami do jazdy dziennej, dwie to halogeny (homologacja). Lampy różnią się fakturą szkła. Dzienne zamontowałem sobie po zewnętrznej stonie natomiast halogeny bliżej środka. W przypadku montażu lampy halogenu z lewej stony musiałem przerobić zbiornik spryskiwacza, ponieważ nie mieściła się lampa. Zaślepki oczywiście zostały przerobione ponownie. Efekt końcowy można zobaczyć na zdjęciach.
Prosimy o fotki "z bliska".
Wydaje mi się jednak że ta modyfikacja nie jest zgodna z przepisami dot. lamp dziennych (brak homologacji E4) więc ryzyko spore w przypadku kontroli drogowej

norbert_p

#341 Post autor: norbert_p »

F-19 pisze:Może żarówkowe rozwiązanie nie jest na topie bo każdy chce mieć ledy ale estetyka i spójność całości myślę że została zachowana a to dla mnie było najważniejsze.
Widzę, że zastosowałeś zaślepki (płaskie)... Czy to Twój pomysł i wykonanie? Czy możliwe by było zastosowanie zespolonych świateł, np ze skody octavii (nowej), gdzie światła dzienne (żarówkowe) są ładnie zespolone ze światłami przeciwmgielnymi? Skoda to tylko przykład auta, gdzie jest to zastosowane...

F-19

#342 Post autor: F-19 »

norbert_p pisze:Jakich konkretnych przeróbek dokonałeś i czy są ona jakieś poważne czy do zrobienia dla laika?
Efekt ciekawy. Prosiłbym o zbliżenie (możliwie maksymalne) jednej ze stron. Chodzi mi o umiejscowienie oraz o kąty lamp.
Zaślepki właściwie są zrobione na nowo, założone tuleje dopasowane do lamp, lampy są zamontowwane prostopadle do podłoża i osi pojazdu. Przeróbek musi dokonać ktoś kto ma pojęcie o łączeniu tworzyw (spawanie, klejenie) i będzie mu się chciało to robić - warunek konieczny.
ronin pisze:Wydaje mi się jednak że ta modyfikacja nie jest zgodna z przepisami dot. lamp dziennych (brak homologacji E4) więc ryzyko spore w przypadku kontroli drogowej
Firma robiła oświetlenie już czasach, w których kiedy w słoneczny dzień jechałem z załączonymi światłami mijania co drugi kierowca migał mi długimi i pokazywał, że mam załączone (oczywiście niepotrzebnie) światła, a o dziennych nikt nawet nie słyszał.
Nie jest to firma "krzak" z Pekinu i pewnych zasad przestrzegają:

http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_820_hm4-dz_pl.pdf

http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_280_hm4_pl.pdf

Myślę, że konkurencję w opisie technicznym i podejściem do tematu wytrzymają tylko poważne firmy jak Philips lub Hella, natomiast chińskiej twórczości jeszcze daleko pod wieloma względami (wyżej opisywaliście).

norbert_p pisze:Widzę, że zastosowałeś zaślepki (płaskie)... Czy to Twój pomysł i wykonanie? Czy możliwe by było zastosowanie zespolonych świateł, np ze skody octavii (nowej), gdzie światła dzienne (żarówkowe) są ładnie zespolone ze światłami przeciwmgielnymi? Skoda to tylko przykład auta, gdzie jest to zastosowane...
Zaślepki to mój pomysł (sugerowałem się BRABUS-em - firmą tuningową Mercedesa).
Światła zespolone np. z Octavii wyglądają nieźle tylko może pojawić się problem odpowiedniego kąta po zamocowaniu. Temat wyżej omawiany w przypadku pasków LED. Również kształt musiałby być neutralny żeby pasował do zderzaka, a z tym może być mały problem.

Zdjęcie postaram się zamieścić.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#343 Post autor: Lorry »

F-19 pomysł genialny, świetnie Zafka tak wygląda. Gratuluje :piwo:

Woytas

#344 Post autor: Woytas »

F-19, a mógłbyś strzelić fotkę z bliska, jak wyglądają te zaślepki?
Bardzo fajny pomysł... nie planujesz jakiejś produkcji pod zamówienie (ledy dostarczone przez ewentualnego klienta)??

pozdr

m@@rcin

#345 Post autor: m@@rcin »

pomysl naprawde fajny, widzialem gdzies wlasnie brabusa i fajnie to wygladalo. wlasnie jak by to wygladalo z wieksza produkcja??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”