[B] Szarpanie silnika
Objawy jakie opisujesz pasują do problemów z zaworem EGR.Bardzo często jest tak,że EGR na początku swoich "niedomagań" nie objawia tego błędem P0400.Nie domyka delikatnie komór przez co auto nie ma mocy do ok 2 tys obr. do póki nie zacznie pompować turbo.EGR to urządzenie ,które ulega zabrudzeniu przez spaliny i prędzej czy później będzie do czyszczenia lub wymiany.Jednym użytkownikom pada po 50 tys innym po 80 tys km.Na pewno użytkownikom którzy jeżdzą więcej w trasach EGR popracuje dłużej.
Z tymi blaszkami to bywa różnie.Jednym pomaga drugim wręcz szkodzi.Jak zabierzesz się za czyszczenie EGR-a to za jednym zamachem wyczyść przepustnicę http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1888 i czujnik doładowania turbo http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7146&start=0 .
To jest kompleksowe czyszczenie dolotu przy jednym ubrudzeniu rąk.
To jest kompleksowe czyszczenie dolotu przy jednym ubrudzeniu rąk.
- szmurlo
- Bywalec
- Posty: 111
- Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
- Imię: Waldemar
- Lokalizacja: Kaszuby
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Sprawdzałem opcomem i nie ma żadnych błędów poza tym od świec ECN 3808 (któraś do wymiany).
Czy to jest mój EGR: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d41 ... 18bea.html ?
Bo ktoś pisał, że żeby się dostać do niego trzeba demontować osłonę przy szybie, a tu wygląda, że dostęp jest.
[ Dodano: Wto Wrz 20, 2011 22:41 ]
To z czarną strzałką.
Czy to jest mój EGR: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d41 ... 18bea.html ?
Bo ktoś pisał, że żeby się dostać do niego trzeba demontować osłonę przy szybie, a tu wygląda, że dostęp jest.
[ Dodano: Wto Wrz 20, 2011 22:41 ]
To z czarną strzałką.
Szmurlo Twój EGR jest taki http://allegro.pl/nowy-oryg-zawor-egr-o ... 15008.html
Zamontowany jest za silnikiem.Aby go zobaczyć musisz zdjąć osłonę plastikową silnika...pociągając delikatnie do góry.
Miejsce montażu zaznaczone na foto poniżej
Zamontowany jest za silnikiem.Aby go zobaczyć musisz zdjąć osłonę plastikową silnika...pociągając delikatnie do góry.
Miejsce montażu zaznaczone na foto poniżej
Też miałem podobny problem. u mnie oprócz takiej jakby dziury w tych okolicach występowało jakby przerywanie turbiny gdy potrzebna była moc zwłaszcza pod górkę - i w ogóle był przymulony. Wyczyściłem przepustnicę, ale bez demontażu oraz sensor w kolektorze. Do EGR-a się nie dostałem ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Po mechanicznych zabiegach za głosem forum zdecydowałem się na zmianę SOFTA na najnowszy. Trochę kasy zainwestowane ale efekt piorunujący - aż do tej pory nie wierzę, że zmiana oprogramowania może zmienić oblicze samochodu. Na dziś brak szarpania, brak tych dziwnych objawów z turbiną, o mule nie ma mowy. Nie chce chwalić dnia przed zachodem, ale od razu po wyjeździe z ASO Zosia złapała drugi oddech . Tak jest w moim przypadku więc ja jestem zadowolony.
ZAFIRKA B 1.9 CDTI '06 - 6,8L /100km
dobre.....szkoda się było w ogóle brudzićCHRIS7779 pisze:Wyczyściłem przepustnicę, ale bez demontażu
Zgadzam się w 100%. Na piszę też, że czyszczenie samego EGRa bez przepustnicy i sensor boosta jest bez sensu. Lepiej zrobić wszystko niż po czyszczeniu samego EGRa mieć pretensje (do kogo ), że auto dalej szarpie. Więc albo wszystko, albo odpuścić i jeździć żabką Poza tym przykręcenie EGRa a w zasadzie tej rurki z plecionką po wyjęciu przepustnicy jest banalnie proste. Z założoną przepustnicą to przekleństwo. Nic nie widać i robota po omacku jedną ręką...Marki pisze:Z tymi blaszkami to bywa różnie.Jednym pomaga drugim wręcz szkodzi.Jak zabierzesz się za czyszczenie EGR-a to za jednym zamachem wyczyść przepustnicę http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1888 i czujnik doładowania turbo http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7146&start=0 .
To jest kompleksowe czyszczenie dolotu przy jednym ubrudzeniu rąk.
[ Dodano: Nie Wrz 25, 2011 09:07 ]
Nie miałeś klucza lub nasadki 13 oraz torxa bodajże 25? Przecież to podstawowe narzędzia...CHRIS7779 pisze:Do EGR-a się nie dostałem ze względu na brak odpowiednich narzędzi.
nie jestem przekonany, że to pomoże.....Jesteś kolejnym przykładem, że po czyszczeniu/wymianie auto szarpie. Może spróbuj z blaszką. Albo być może egr nowy...a w przypustnicy syf.....i sterownik szaleje.....i zaczął więc źle dawkować przepływ spalin w nowym egr w stosunku do starych nastaw w przepustnicy.jacek171177 pisze:Witam kolegów .
Też mam podobny problem przy obrotach 2000/2200,ostatnio wymieniałem erg w serwisie opla i po ok 2000 km powstało szarpanie .Jest to odczuwalne i denerwujące .Mam więc za pytanko ile kosztuje wgranie nowego SOFTA w serwisie tak orientacyjnie jak by ktoś podał cenę .Z góry dzienki .