MieHor ma rację.Omyłkowo napisałem,że to jest czujnik temperatury.Przewód,który dochodzi do tego czujnika jest na moim zdjęciu pod zdemontowanym podszybiem.MieHor pisze:Ten zaznaczony na czerwono element, to chyba czujnik automatycznej recyrkulacji powietrza, ale może się mylę
[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
hmm ciekawa teoria....kaliope pisze: Dzięki niemu silnik się szybciej nagrzewa....
W grupie VAG dodatkowo montuje się chłodnice spalin EGR...niektórzy twierdzą że dzięki temu w zimie silnik szybciej się nagrzewa itd...ani ja ani mój teść, ani koledzy którym robiłem auta, gdzie EGR z chłodnicą był wywalany nie zauważyliśmy żadnych istotnych zmian...u siebie usuwałem to wszystko zimą...
tak więc luzik
u nas wyłączenie EGRa to 499zł, dla forumowiczów 399zł cena więc podobna do nowego zaworu...niech każdy sam sobie kalkuluje co jest lepsze. dla niego...ja we wszystkich swoich autach od zawsze usuwam to g.. no ale ja lubię prostotę bo przekłada się to na mniejsza awaryjność...
właśnie kończymy składać moją skodę, taki mały swap był robiony...EGRa już nie ma a jak tylko fura odpali to jeszcze dodatkowo wyłączymy przepływkę...żeby było jeszcze prościej
Po przejechaniu bodajże 4000 km rozkręciłem swój EGR i zauważyłem, że od strony cewki jest on zupełnie czysty. Cewka również bez żadnych śladów okopcenia. Bolec chował się i wysuwał na 6mm. Natomiast od drugiej strony można było zauważyć delikatne okopcenie. Blaszka założona była PRZED EGR (wbrew temu co zaleca Fiat).
Niestety po założeniu blaszki PRZED EGR efekt płynnej jazdy, bez szarpania był krótkotrwały. Teraz założyłem blaszkę ZA EGR (jak zaleca FIAT). Przy okazji wyczyściłem przepustnicę, która w miejscu, gdzie się łączy z EGR była strasznie zasyfiona tłustym osadem BARDZO trudnym do usunięcia. Wyczyściłem również sensor boosta, który też był mocno oklejony tym osadem. Później wkleję środek (bardzo skuteczny), którym usuwałem tą maź. W efekcie auto jeździ bardzo ładnie i płynnie, bez żadnych szarpnięć.
Na koniec sorry za spostrzeżenia odnośnie i przepustnicy i sensor boosta, ale chciałem to opisać razem z EGR-em.
I jeszcze jedno. Na 200% macie u siebie oklejonego sensor boosta. No chyba, że już go czyściliście. Sugeruję czyszczenie i posty dotyczące szarpania znikną
Niestety po założeniu blaszki PRZED EGR efekt płynnej jazdy, bez szarpania był krótkotrwały. Teraz założyłem blaszkę ZA EGR (jak zaleca FIAT). Przy okazji wyczyściłem przepustnicę, która w miejscu, gdzie się łączy z EGR była strasznie zasyfiona tłustym osadem BARDZO trudnym do usunięcia. Wyczyściłem również sensor boosta, który też był mocno oklejony tym osadem. Później wkleję środek (bardzo skuteczny), którym usuwałem tą maź. W efekcie auto jeździ bardzo ładnie i płynnie, bez żadnych szarpnięć.
Na koniec sorry za spostrzeżenia odnośnie i przepustnicy i sensor boosta, ale chciałem to opisać razem z EGR-em.
I jeszcze jedno. Na 200% macie u siebie oklejonego sensor boosta. No chyba, że już go czyściliście. Sugeruję czyszczenie i posty dotyczące szarpania znikną
z tym sie nie zgodzę...obserewuje to u siebie i innych użytkowników....wielu osobom szarpie własnie po czyszczeniu...zwałszcza egr'a...bez zakładania balszki. Dodatkowo inni zakąłdaja blaszkę....i jednym szarpie jak jest blaszka 'przed'... innym 'za' a innym szarpie po prostu po czyszczeniu...a potem sie stabilizuje. Także nikt nie wie jaka bedzie reakcja. Oczywście szarpanie szarpaniu nie równe. Ja miałem bardzo lekkie szarpanie w okolicy 2tys, niewyczuwalne dla pasażera.....tylko ja czułem pod gazem dziwne 1-2 sekundowe szarpanie. Blaszkę wyrzuciłem i spokój. Chyba że piszesz o ewidentynm szarpaniu....że trzęsie całym autem.norbert_p pisze:
I jeszcze jedno. Na 200% macie u siebie oklejonego sensor boosta. No chyba, że już go czyściliście. Sugeruję czyszczenie i posty dotyczące szarpania znikną
może to coś wniesie do dyskusji ...
w Zimę DPF wypalał dużo częściej niż latem , postanowiłem cos z tym zrobić w tym celu udałem się do Serwisu gdyż moje Auto było jeszcze na gwarancji , w tamtym czasie nie byłem świadomy iz w silnikach 1,7 DPF jest o połowę mniejszy niz w 1,9 tudzież w zimę ten gniot po prosty częściej się wypala , zanim sie udałem do Servisu "" wy-pedałowałem ten oto kod usterki ECN -040571 - ( P0405 "Czujnik A recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy" ) w serwisie wgrali nowy soft do kompa Astry i zajęli się EGR-em ... PROGRAMOWO !! nic nie czyścili , kod usterki zniknął , pewnie dokonali jakaś korekt i po zawodach ... nie naprawiając problemu ... do czego zmierzam
Bardzo możliwe iz po czyszczeniu wasz EGR także potrzebuje korekty softem , stąd sie dzieją jakiś szarpania itd ..
P.S w lato na-stukałem sporo Km .. i zauważyłem ze chwilowe spalanie na postoju na rozgrzanym silniku podniosło się z 0.4 - 0.5 ... na 0,5 - 0.6 , bardzo mozliwe iz to także problemy z EGR , wiec czeka mnie czyszczenie , z tym ze chyba nikt tego nie robił w silniku Z17DTR
w Zimę DPF wypalał dużo częściej niż latem , postanowiłem cos z tym zrobić w tym celu udałem się do Serwisu gdyż moje Auto było jeszcze na gwarancji , w tamtym czasie nie byłem świadomy iz w silnikach 1,7 DPF jest o połowę mniejszy niz w 1,9 tudzież w zimę ten gniot po prosty częściej się wypala , zanim sie udałem do Servisu "" wy-pedałowałem ten oto kod usterki ECN -040571 - ( P0405 "Czujnik A recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy" ) w serwisie wgrali nowy soft do kompa Astry i zajęli się EGR-em ... PROGRAMOWO !! nic nie czyścili , kod usterki zniknął , pewnie dokonali jakaś korekt i po zawodach ... nie naprawiając problemu ... do czego zmierzam
Bardzo możliwe iz po czyszczeniu wasz EGR także potrzebuje korekty softem , stąd sie dzieją jakiś szarpania itd ..
P.S w lato na-stukałem sporo Km .. i zauważyłem ze chwilowe spalanie na postoju na rozgrzanym silniku podniosło się z 0.4 - 0.5 ... na 0,5 - 0.6 , bardzo mozliwe iz to także problemy z EGR , wiec czeka mnie czyszczenie , z tym ze chyba nikt tego nie robił w silniku Z17DTR
Kaliope, chodziło mi o to, że ZB, które mają przejechane ponad 100kkm na pewno mają zasyfiony sensor boost. Niestety, sadza oraz maź skutecznie go zalepia... On również ma pewnie coś wspólnego z płynną jazdą.kaliope pisze:z tym sie nie zgodzę...obserewuje to u siebie i innych użytkowników....wielu osobom szarpie własnie po czyszczeniu...zwałszcza egr'a...bez zakładania balszki. Dodatkowo inni zakąłdaja blaszkę....i jednym szarpie jak jest blaszka 'przed'... innym 'za' a innym szarpie po prostu po czyszczeniu...a potem sie stabilizuje. Także nikt nie wie jaka bedzie reakcja. Oczywście szarpanie szarpaniu nie równe. Ja miałem bardzo lekkie szarpanie w okolicy 2tys, niewyczuwalne dla pasażera.....tylko ja czułem pod gazem dziwne 1-2 sekundowe szarpanie. Blaszkę wyrzuciłem i spokój. Chyba że piszesz o ewidentynm szarpaniu....że trzęsie całym autem.norbert_p pisze:
I jeszcze jedno. Na 200% macie u siebie oklejonego sensor boosta. No chyba, że już go czyściliście. Sugeruję czyszczenie i posty dotyczące szarpania znikną
Poniżej środek, który jako tako nie jest jakimś rozpuszczalnikiem, ale BARDZO DOBRZE i przede wszystkim BARDZO SZYBKO usuwa tą tłustą maź (z EGR, przepustnicy itp). Ja moczyłem w tym szmatkę i mocno tarłem zasyfioną powierzchnię. Super się rozpuściło do gołego metalu:
Tutaj opis:
http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/SID- ... 000001FDF1
Moja ma przejechane 71000 km więc zastanawiam się czy tam nie zaglądnąć. Póki co, nie czuć aby silnik tracił moc do 2tys.
Poczekać czy przeczyścić przed zimą?
p.s.
Czy byście mi coś zasugerowali co do eksploatacji zafiry w zimie? Będzie pod chmurką stała więc może na coś zwrócić uwagę by później nie było kłopotów z odpaleniem, itd.
Pozdrawiam.
Poczekać czy przeczyścić przed zimą?
p.s.
Czy byście mi coś zasugerowali co do eksploatacji zafiry w zimie? Będzie pod chmurką stała więc może na coś zwrócić uwagę by później nie było kłopotów z odpaleniem, itd.
Pozdrawiam.
Skoro auto nie szarpie, ma moc to po co masz tam zaglądać? Mój oryginalny EGR na niemieckim paliwie przejechał 150kkm i dopiero padł. Niemniej pojawiła się oczywiście kontrolka oraz szarpanie.stasznik41 pisze:Moja ma przejechane 71000 km więc zastanawiam się czy tam nie zaglądnąć. Póki co, nie czuć aby silnik tracił moc do 2tys.
Poczekać czy przeczyścić przed zimą?
Kosmetyka: dobrze umyć i nawoskować dobrym woskiem.stasznik41 pisze:Czy byście mi coś zasugerowali co do eksploatacji zafiry w zimie? Będzie pod chmurką stała więc może na coś zwrócić uwagę by później nie było kłopotów z odpaleniem, itd.
Silnik: sprawdzić akumulator w test mode lub miernikiem na włączonym i wyłączonym silniku. Można podjechać do jakiegoś elektryka, aby Ci to sprawdził oraz prąd ładowania w alternatorze.
Karoseria: nasmarować uszczelki w drzwiach. Ja to zrobiłem jakimś środkiem w sztyfcie firmy SONAX. Środki w sprayu nie działają długo.
Wymienić za wczasu płyn do spryskiwaczy na zimowy, wycieraczki jak niedomagają (teraz cześciej się będą przydawać no i dzień krótszy więc lepiej jest coś widzieć po zmroku
Dzięki za kilka sugestii, jeszcze chciałbym dopytać:
Co do EGR, to zrozumiałem, że jego przeczyszczenie przedłuża jego żywotność. Czekanie zaś jak już będzie zapchany musi wiązać się z wydatkiem, stąd pytanie.
Pozdrawiam.
Możesz polecić jakiś sprawdzony wosk.. - kompletnie nie mam doświadczenia w woskowaniu - poza włączaniem programu na myjni. ROzumiem, że program na myjni z woskowaniem odpada. :-)))Kosmetyka: dobrze umyć i nawoskować dobrym woskiem.
Ja mam kompa po niemiecku, może podpowiesz pod jakim hasłem w test mode znajdę aku? NIby na areometrze świeci zielona dioda a więc naładowany.Silnik: sprawdzić akumulator w test mode
Co do EGR, to zrozumiałem, że jego przeczyszczenie przedłuża jego żywotność. Czekanie zaś jak już będzie zapchany musi wiązać się z wydatkiem, stąd pytanie.
Pozdrawiam.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
A ja wykręciłem wyczyściłem i zonk - nadal błądkaliope pisze:wiec jak masz czas i chęci to sobie go wykręć i wyczyść. MI sie też nic nie działo....ale z ciekawości to zrobiłem.... i pełne zadowolenie.
No tak, ale trza - jak piszesz na innym wątku - jeszcze i przepustnicę i boot sensor. To zajmie trochę czasu, trza go mieć. A jeszcze wyczytałem, że po czyszczeniu EGR pojawia się szarpanie.. . Chyba nie mam na razie ochoty "drapać się gdzie nie zwędzi.".kaliope pisze:wiec jak masz czas i chęci to sobie go wykręć i wyczyść. MI sie też nic nie działo....ale z ciekawości to zrobiłem.... i pełne zadowolenie.
Pozdr.
Witam !
Może ktoś będzie wstanie powiedzie co może dolegać mojej Zafirze?
Wymieniłem EGR 2 tygodnie temu na nowy,dziś podłączyłem go do Op-coma i wyskakuje ciągle taki błąd:
Łączna ilość kodów: 1
P0400 - Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego
(04) - Obecny
Typ silnika: Z19DT 2007
Może zrobiłem coś źle przy wymianie?
Posługiwałem się tuto-rialem dostępnym na forum.
Pozdr.
Może ktoś będzie wstanie powiedzie co może dolegać mojej Zafirze?
Wymieniłem EGR 2 tygodnie temu na nowy,dziś podłączyłem go do Op-coma i wyskakuje ciągle taki błąd:
Łączna ilość kodów: 1
P0400 - Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego
(04) - Obecny
Typ silnika: Z19DT 2007
Może zrobiłem coś źle przy wymianie?
Posługiwałem się tuto-rialem dostępnym na forum.
Pozdr.