Problemy związane z użytkowaniem akumulatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#46 Post autor: Anony Mous »

Dzięki, przy fabrycznym autoalarmie nie powinien wyć? Nie mam nawet kluczyka do wyłączenia syreny.
Oczywiście wymiana aku spowodowana przez alternator Denso, padł mostek prostowniczy a przy okazji wykończył akumulator. :evil:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#47 Post autor: MieHor »

Odnośnie zachowania się alarmu w takiej sytuacji może niech wypowiedzą koledzy, którzy takie cudo mają

Anony Mous

#48 Post autor: Anony Mous »

MieHor, dziękuję, czytałem.
Mam 60 Ah, ale fabryczny alternator tylko 100 A, auto na co dzień jeździ po mieście - wprawdzie sporo km ale jednak to miasto. Boję się więc niedoładowania - wezmę Centre Future 60 lub 64 ale o większym prądzie rozruchowym niż oryginalna Varta.

Mati_2001
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
Imię: Jac
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z22YH
Gender:

#49 Post autor: Mati_2001 »

ostatnio odłączałem aku ( wymiana pompy wtryskowej ) i nic się nie stało - np. radio nie rozkodowało się, ale pokasowały się pamięci nietrwałe: BC1, BC2 i dzienny przebieg na liczniku, data i godzina zaktualizowały się przez RDS
W poprzedniej zośce A, jak zmieniałem aku, to przed odłączeniem starego, podpięli mi do klem " zewnętrzne żódło zasilania " :> , - dodatkowy akumulator podpięty na drucikach podtrzymał pamięci i nic mi się nie skasowało
Co do alarmu - też mam fabryczny i niic nie wyło

kobra

#50 Post autor: kobra »

przemeks pisze:MieHor, dziękuję, czytałem.
Mam 60 Ah, ale fabryczny alternator tylko 100 A, auto na co dzień jeździ po mieście - wprawdzie sporo km ale jednak to miasto. Boję się więc niedoładowania - wezmę Centre Future 60 lub 64 ale o większym prądzie rozruchowym niż oryginalna Varta.
daj spokój to nie maluch :shock: ja mam w swojim 74 i nic się nie dzieje :mrgreen: spokojnie da rade 60

TUX

#51 Post autor: TUX »

przemeks pisze:wezmę Centre
podobno fajne aku Centra robi - psuja sie tuż po zakończeniu gwarancji - takie opinie słyszałem!

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#52 Post autor: MieHor »

Z alternatorem to raczej bym nie kombinował, o takim prądzie 100A są montowane w ZB - szkoda tylko że nie te najlepsze we wszystkich, bo właśnie trafiają się Denso, które nie cieszą sie najlepszą reputacją (sam jeszcze nie wiem co w mojej siedzi). Odnośnie akumulatora Centra Futura mam jak najlepsze zdanie.

dneo

#53 Post autor: dneo »

Witam,
ja w ten weekend również musiałem wymienić aku w mojej ZB.
Wybrałem Centre Future, jednak nieco większą: CA722 72 Ah / 720 A.
Przy okazji poczytałem kilka stron w książce sam naprawiam ZB... o akumulatorze
Wyczytałem tam, że przy rozruchu napięcie w pełni naładowanego aku nie powino spaść poniżej 10V (w innym miejscu jest że poniżej 8V, przy 20 stopniach celcjusza).
Dopiero wtedy przypomniałem sobie że jak miesiąc temu pierwszy raz uruchomiłem logowanie parametrów w op_comie, to rzeczywiście w trakcie uruchamiania miałem poniżej 9,5V. Pewnie to były pierwsze odznaki kończenia się aku...

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#54 Post autor: prymus »

Witam, mam Zafirę 1.9 150KM i zaczęły się ostatnio dziać dziwne rzeczy, najpierw przy przekręceniu kluczyka nie gasły kontrolki od kontroli trakcji oraz abs i ekran od radia lekko mrugał i słychać było ciche buczenie (jakby jakaś pompka chodziła), ale przeważnie przy ponownej próbie przekręcenia kluczyka te kontrolki gasły i tak miałem około 5 razy, ale ostatnio po przejechaniu 100km, kiedy to podczas drogi przerwało ze dwa razy radio (jeszcze wtedy nie wiedziałem jak podejrzeć ładowanie), zostawiłem auto pod domem i rano nie mogłem otworzyć tylnej klapy, próbuję go odpalić, a tu przez chwilę choinka z kontrolek, po chwili wszystkie zgasły, ekran praktycznie ledwo świecił. Wyciągnąłem akumulator, i do prostownika, w między czasie oczytałem się forum - diagnoza padł alternator, ale akumulator nie był jakoś strasznie rozładowany po ok. 1,5h miał już pełne naładowanie, jak go włożyłem to też miałem chwilowo choinkę z kontrolkami, ale jakoś udało mi się odpalić, w trybie TEST MODE ładowanie było 11.5V i pod elektryka, z racji że była niedziela to dopiero dzisiaj do niego zajrzał i okazało się że alternator wzorowo ładuje około 14V, tylko akumulator był trochę rozładowany, dzisiaj jak jeździłem to cały czas ładowanie było 13.5-13.8v, a moje pytanie brzmi czy to były pierwsze objawy padającego altka, czy akumulatora, bo nie długo wakacje i nie chciałbym się zdziwić w trasie.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2011, 14:09 przez prymus, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#55 Post autor: Harry200 »

Jeżeli po dłuższej przerwie przed odpaleniem masz takie problemy to raczej kończy Ci się akumulator,wielu sprzedawców akumulatorów ma testery sprawności akumulatora i można sprawdzić..

johny34

#56 Post autor: johny34 »

Witam. Mam problem ze słabnącym akumulatorem. Ładowanie 14-14,2 V.
Po sprawdzeniu akumulatora okazało się, że jest ok. Słyszałem, że jak auto stoi nie zamknięte na klucz/pilot to czerpie więcej energii niż po zamknięciu z klucza/pilota.
Czy to prawda? U mnie po około 1-2 tygodnia jeździe po mieście muszę ładować baterię, bo auto nie odpala... (a co będzie zimą?)Czy spotkaliście się z czymś takim?
Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#57 Post autor: Bodek »

Wymień go jak najszybciej bo później padnie Ci alternator i będziesz miał wyższe koszta.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

norbert_p

#58 Post autor: norbert_p »

DaRek7 pisze:To czy auto jest zamknięte czy nie nie ma znaczenia, też mi się wydaje że to "końcówka" Twojego akumulatora. Sprawdź go dokładnie i jeśli tak jest, wymień czym prędzej bo za chwilę będziesz naprawiał altka.
Dlaczego słaby aku może uszkodzić altka?

norbert_p

#59 Post autor: norbert_p »

Marki pisze:Gdy akumulator jest słaby(niedoładowany,rozładowany)
Czy 13,7-13,9 na włączonym silniku w test mode powinno niepokoić? Niedawno zauważyłem 14,1, a już dawno nie widziałem wartości powyżej... Nie wiem tylko czy w test mode wartości te są prawdziwe...

norbert_p

#60 Post autor: norbert_p »

krasnal pisze:
norbert_p pisze:Czy 13,7-13,9 na włączonym silniku
jakie urządzenia pobierające prąd były włączone ( radio, światła, .......) przy pomiarze ?
Tak, włączone były światła oraz radio. Klima wyłączona podobnie jak podgrzewanie tylnej szyby.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”