Problemy związane z użytkowaniem akumulatora
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
- Imię: Jac
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
ostatnio odłączałem aku ( wymiana pompy wtryskowej ) i nic się nie stało - np. radio nie rozkodowało się, ale pokasowały się pamięci nietrwałe: BC1, BC2 i dzienny przebieg na liczniku, data i godzina zaktualizowały się przez RDS
W poprzedniej zośce A, jak zmieniałem aku, to przed odłączeniem starego, podpięli mi do klem " zewnętrzne żódło zasilania " :> , - dodatkowy akumulator podpięty na drucikach podtrzymał pamięci i nic mi się nie skasowało
Co do alarmu - też mam fabryczny i niic nie wyło
W poprzedniej zośce A, jak zmieniałem aku, to przed odłączeniem starego, podpięli mi do klem " zewnętrzne żódło zasilania " :> , - dodatkowy akumulator podpięty na drucikach podtrzymał pamięci i nic mi się nie skasowało
Co do alarmu - też mam fabryczny i niic nie wyło
daj spokój to nie maluch ja mam w swojim 74 i nic się nie dzieje spokojnie da rade 60przemeks pisze:MieHor, dziękuję, czytałem.
Mam 60 Ah, ale fabryczny alternator tylko 100 A, auto na co dzień jeździ po mieście - wprawdzie sporo km ale jednak to miasto. Boję się więc niedoładowania - wezmę Centre Future 60 lub 64 ale o większym prądzie rozruchowym niż oryginalna Varta.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Z alternatorem to raczej bym nie kombinował, o takim prądzie 100A są montowane w ZB - szkoda tylko że nie te najlepsze we wszystkich, bo właśnie trafiają się Denso, które nie cieszą sie najlepszą reputacją (sam jeszcze nie wiem co w mojej siedzi). Odnośnie akumulatora Centra Futura mam jak najlepsze zdanie.
Witam,
ja w ten weekend również musiałem wymienić aku w mojej ZB.
Wybrałem Centre Future, jednak nieco większą: CA722 72 Ah / 720 A.
Przy okazji poczytałem kilka stron w książce sam naprawiam ZB... o akumulatorze
Wyczytałem tam, że przy rozruchu napięcie w pełni naładowanego aku nie powino spaść poniżej 10V (w innym miejscu jest że poniżej 8V, przy 20 stopniach celcjusza).
Dopiero wtedy przypomniałem sobie że jak miesiąc temu pierwszy raz uruchomiłem logowanie parametrów w op_comie, to rzeczywiście w trakcie uruchamiania miałem poniżej 9,5V. Pewnie to były pierwsze odznaki kończenia się aku...
ja w ten weekend również musiałem wymienić aku w mojej ZB.
Wybrałem Centre Future, jednak nieco większą: CA722 72 Ah / 720 A.
Przy okazji poczytałem kilka stron w książce sam naprawiam ZB... o akumulatorze
Wyczytałem tam, że przy rozruchu napięcie w pełni naładowanego aku nie powino spaść poniżej 10V (w innym miejscu jest że poniżej 8V, przy 20 stopniach celcjusza).
Dopiero wtedy przypomniałem sobie że jak miesiąc temu pierwszy raz uruchomiłem logowanie parametrów w op_comie, to rzeczywiście w trakcie uruchamiania miałem poniżej 9,5V. Pewnie to były pierwsze odznaki kończenia się aku...
Witam, mam Zafirę 1.9 150KM i zaczęły się ostatnio dziać dziwne rzeczy, najpierw przy przekręceniu kluczyka nie gasły kontrolki od kontroli trakcji oraz abs i ekran od radia lekko mrugał i słychać było ciche buczenie (jakby jakaś pompka chodziła), ale przeważnie przy ponownej próbie przekręcenia kluczyka te kontrolki gasły i tak miałem około 5 razy, ale ostatnio po przejechaniu 100km, kiedy to podczas drogi przerwało ze dwa razy radio (jeszcze wtedy nie wiedziałem jak podejrzeć ładowanie), zostawiłem auto pod domem i rano nie mogłem otworzyć tylnej klapy, próbuję go odpalić, a tu przez chwilę choinka z kontrolek, po chwili wszystkie zgasły, ekran praktycznie ledwo świecił. Wyciągnąłem akumulator, i do prostownika, w między czasie oczytałem się forum - diagnoza padł alternator, ale akumulator nie był jakoś strasznie rozładowany po ok. 1,5h miał już pełne naładowanie, jak go włożyłem to też miałem chwilowo choinkę z kontrolkami, ale jakoś udało mi się odpalić, w trybie TEST MODE ładowanie było 11.5V i pod elektryka, z racji że była niedziela to dopiero dzisiaj do niego zajrzał i okazało się że alternator wzorowo ładuje około 14V, tylko akumulator był trochę rozładowany, dzisiaj jak jeździłem to cały czas ładowanie było 13.5-13.8v, a moje pytanie brzmi czy to były pierwsze objawy padającego altka, czy akumulatora, bo nie długo wakacje i nie chciałbym się zdziwić w trasie.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2011, 14:09 przez prymus, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam. Mam problem ze słabnącym akumulatorem. Ładowanie 14-14,2 V.
Po sprawdzeniu akumulatora okazało się, że jest ok. Słyszałem, że jak auto stoi nie zamknięte na klucz/pilot to czerpie więcej energii niż po zamknięciu z klucza/pilota.
Czy to prawda? U mnie po około 1-2 tygodnia jeździe po mieście muszę ładować baterię, bo auto nie odpala... (a co będzie zimą?)Czy spotkaliście się z czymś takim?
Z góry dziękuję za pomoc.
Po sprawdzeniu akumulatora okazało się, że jest ok. Słyszałem, że jak auto stoi nie zamknięte na klucz/pilot to czerpie więcej energii niż po zamknięciu z klucza/pilota.
Czy to prawda? U mnie po około 1-2 tygodnia jeździe po mieście muszę ładować baterię, bo auto nie odpala... (a co będzie zimą?)Czy spotkaliście się z czymś takim?
Z góry dziękuję za pomoc.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Wymień go jak najszybciej bo później padnie Ci alternator i będziesz miał wyższe koszta.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.