Problem z tylną wycieraczką i nie tylko

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
qba1970
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 26 maja 2010, 23:32
Imię: Maciej
Lokalizacja: Mizerów
Auto: ZAFIRA C 2.0 CDTI COSMO AUTOMAT
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20CDTI

#46 Post autor: qba1970 »

który z bezpieczników odpowiada za tylną wycieraczkę?
czasami przewożę rowery na tylnej klapie a stelaż opiera się o szybę i niechciałbym przez nieuwagę włączyc wycieraczki bo mogłoby się to skończyć spaleniem silniczka.

chwałek

#47 Post autor: chwałek »

Witam. Jestem od niedawna użytkownikiem Zafiry B 1.9 CDTI. Mam problem z tylną wycieraczką. Gdy ją załączę to przez cały czas chodzi i w ogóle nie można jej wyłączyć. Dopiero gdy zgaszę silnik to wycieraczka już nie chodzi. Nie wiem co to może być.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#48 Post autor: Harry200 »

Powodem tego może być uszkodzona krzywka w silniczku wycieraczki która odpowiada za doprowadzenie wycieraczki do pozycji startowej gdy wyłączymy przełącznikiem,ewentualnie niedomaga ci tylny moduł sterujący..

chwałek

#49 Post autor: chwałek »

Dzięki za podpowiedź :) . Jeżeli uszkodzona krzywka to wymienić cały silniczek? Jak nie domaga tylny moduł sterujący to wymienić? Czy jest inny sposób?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#50 Post autor: Harry200 »

Do zasilania tylnej wycieraczki idą dwa przewody czarny i niebieski,o ile mnie pamięć nie myli to na niebieskim powinno być napięcie po włączeniu napięcia kluczykiem a na czarnym tylko wtedy jak załączymy wycieraczki.Sprawdź to i napisz to postaram sie dalej pomóc..

chwałek

#51 Post autor: chwałek »

Wielkie dzięki. Sprawdzę w miarę możliwości jak najszybciej i dam odpowiedź. Pozdrawiam.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#52 Post autor: twardypt91 »

Zauważyłem, że tylna wycieraczka nie działa prawidłowo. Konkretnie samo pióro nie jest dociskane do szyby na całej długości łuku pracy wycieraczki. Mniej więcej od pozycji pionowej w lewo (stając na wprost tyłu auta) docisk słabnie. Miał ktoś podobny problem?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#53 Post autor: chabretti »

twardypt91 pisze:Zauważyłem, że tylna wycieraczka nie działa prawidłowo. Konkretnie samo pióro nie jest dociskane do szyby na całej długości łuku pracy wycieraczki. Mniej więcej od pozycji pionowej w lewo (stając na wprost tyłu auta) docisk słabnie. Miał ktoś podobny problem?
Witam kolego. Ja miałem ten sam problem. Przyjrzyj się mocowaniu ramienia do silniczka wycieraczki. na 99% masz pęknięte ramie w miejscu śruby którą przykręca się ramie do silnika. Ja próbowałem to kleić ale porażka bo tulejka bodajże aluminiowa też pęknięta. Koszt nowego ramienia w serwisie to coś blisko 100 zł lub więcej. Ja kupiłem tylne ramię od opla astry clasic kombi za 40 zł. z MOTGUMu. Tylko trzeba rozwiercić otwór bo tam śruba bodajże 6-ka a w zafirze 8-ka. Jak będziesz to rozwiercał to najpierw wiertłem 8-ką cały otwór a później delikatnie 9-ką bo śruba wystająca z silniczka jest na stożku. U mnie wymiana pomogła. Wyciera teraz całą długością wycieraka bez mijaków. Podobnierz pasuje też ramie tylne od vw golf 2. :piwo:

gwizdenson

#54 Post autor: gwizdenson »

Ramion od różnych marek pasuje wiele.Ja miałem tak jak pisze Chabretti pęknięte mocowanie w miejscu przykręcenia sruby.Ścisąłem wszystko razem z tulejką np.francuzem i przykleiłem z dołu i u góry podkładki żeby przy dokręcaniu nie było możliwości aby pęknięcie sie rozeszło.Trzeba później z czuciem ale raczej dosyć mocno przykręcić do ośki.U mnie narazie pól roku i działa.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#55 Post autor: twardypt91 »

Dobrze, że napisałeś to. Bo już miałem brać się za doginanie ramienia wycieraczki nad ogniem.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#56 Post autor: Jaymzarf »

twardypt91, kolejny powód "odstawania" pióra to urwane mocowanie samego mechanizmu do klapy, a ściślej mówiąc górnego ucha (podejrzewam, że to od trzaskania klapą) a te są tylko trzy. Miałem (i nadal mam) to u siebie, kleiłem różnymi klejami, od zwykłych po specjalistyczne - pomagało najwyżej na kilka dni. W końcu zastosowałem prowizorkę totalną - opaski zaciskowe do kabli. Pomogło i działa już ponad pół roku.

Co do ramienia, nudząca się młodzież złamała mi zaraz po nabyciu Zosi - na aledrogo kupiłem oryginał w fabrycznym worku GM za 50pln z przesyłką a sam pantograf z piórem miałem ze starego. Problem był tylko ze zdjęciem starego - jakiś baran użył kleju i nie obeszło się bez sił drastycznych. Najpierw zeszła plastikowa część a później brzeszczot i przecięcie aluminiowej tulei.
UWAGA - ośka mechanizmu ma stożkowy wieloklin a tuleja ramienia jest gładka z miękkiego aluminium - po założeniu nowego i po kilku dniach sprawdzić i dokręcić nakrętkę.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#57 Post autor: twardypt91 »

Obejrzałem i obmacałem dokładnie to ramię wycieraczki. Nic nie wygląda na urwane, wydaje się być ok. Sprawdziłem dokładnie o ile odstaje wycieraczka. Gdy ramie jest już maksymalnie wychylone, to pióro wycieraczki na całej długości unosi się nad szybą, wysokość około 1 cm. Trochę sporo jeżeli miałbym je wyginać nad ogniem :mysli:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#58 Post autor: Jaymzarf »

twardypt91, dokładnie tak samo miałem w moim przypadku. Złap za ośkę mechanizmu i poruszaj nią energicznie góra - dół. Powinna się minimalnie (dosłownie minimalnie) poruszać z uwagi na gumowe tuleje mocowania. Jeśli da radę ją ruszyć bardziej, lub będziesz słyszał stukanie wewnątrz klapy - 100% pęknięte któreś mocowanie. Tego nie zobaczysz od zewnątrz, musisz zdjąć poszycie klapy (przy okazji można sobie przeczyścić trzeciego stopa) - UWAGA na zatrzaski!!! Ja urwałem 1...

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jeszcze możesz mieć słaby docisk sprężyny w ramieniu, ale wtedy pióro by na całym łuku odstawało...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#59 Post autor: twardypt91 »

Zajrzałem pod poszycie - złamań nie stwierdziłem. Mechanizm wygląda jak z fabryki. Więc pozostaje doginanie ramienia wycieraczki :mysli:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

darkp1

#60 Post autor: darkp1 »

Ja mam dokładnie ten sam problem a mocowanie mechanizmu też całe..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”