kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
buli

#91 Post autor: buli »

Witam koledzy znowu mam problem z ta kontrolka z samochodem! Wracałem wczoraj z pracy przez 350 km jazdy po autostradzie z predkoscia do 170 km /h autko jechało bez problemu jednak pod koniec zaswieciła sie ta cholerna kontrolka auto straciło całkowicie moc obroty silnika nie mogły przekroczyc 3000 obr /min. zatrzymywałem sie gasiłem i zapalałem samochód kilka razy i nic dalej sie swieciła dowlokłem sie do domu jadac bez mocy jakies 200 km zgasiłem samochód i poszedłem spac. Rano odpalam wszystko jest ok zrobiłem juz ok 100 km i jest ok. Kolega zczytał mi błedy i były P0234 i P0105. co moze byc przyczyna zapalania sie tej kontrolki? Moze ktos mi pomoc? Dodam ze pisze o motorze 2.0 DTI! Prosze o pomoc!

kicaj

#92 Post autor: kicaj »

http://forum.opel24.com/kody-bledow-do- ... htm#197720
obawiam sie ze to moze byc cos z olejem i z pompa oleju...

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#93 Post autor: MieHor »

Kolego buli, ponieważ nie piszesz co oznaczają odczytane błędy, to tak dla jasności:

P0105 - MAP Sensor Circuit Insufficient Activity
lub
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
lub
P0105 "Czujnik ciśnienia absol. kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka"
lub
P0105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania
P0105 Obwód sensora ciśnienia ładowania Zakres/Działanie


P0234 - Turbocharger Engine Overboost Condition
lub
P0234 "Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika"
lub
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne

może opis znaczenia podanych błędów pomoże w rozwiązaniu problemu.

Awatar użytkownika
alpi666
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model:

#94 Post autor: alpi666 »

Ten temat był wielokrotnie powtarzany auto jest słabsze ponieważ wchodzi w tryb awaryjny jest słaby i więcej pali komputer przybiera jak najlepsze proporcje auto ma tylko dojechać. A jak ci kontrolka świeci a raz znika to może być wiele przyczyn sprawdź błędy i to co wyskoczyło . Jak będzie się to powtarzać to może być problem z masa ja tez tak miałem
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#95 Post autor: rzadki »

buli, z którego roku masz samochód?

dodam że to że wyskakuje błąd, to nie znaczy ze ta część się zepsuła, często coś innego strzeli a dana część po prostu przestała działać. dlatego polecam chwilę pomyśleć zanim się zacznie wymieniać ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

gwizdenson

#96 Post autor: gwizdenson »

Przepraszam oczywiście konrolka z silniczkiem gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika a z samochodzikiem jakiś czas po włączeniu zapłonu.Tak zresztą jest w instrukcji obsługi - czytać,czytać,czytać

wojt21

#97 Post autor: wojt21 »

witam mam problem pojawila sie mi kontrolka samochod z kluczykiem-zafira 2.0 diesel 2002r samochod stracil na mocy-drugi problem wyciagnelem filtr paliwa,sprawdzalem szczelnosc przewodow i chyba zapowietrzyl mi sie caly uklad-pomozcie co mam zrobic dzieki.

wojt21

#98 Post autor: wojt21 »

prosze o rade

kicaj

#99 Post autor: kicaj »

wojt21 pisze:pojawila sie mi kontrolka samochod z kluczykiem
zczytac bledy
wojt21 pisze:chyba zapowietrzyl mi sie caly uklad
odpowietrzyc
wojt21 pisze:prosze o rade
prosze


wojt21

#101 Post autor: wojt21 »

kicaj, co jest najczestrza przyczyna jakie moga byc koszta?Jestem teraz w Holandi dzisiaj zalalem filtr paliwa i probowalem na lince go odpalic ale bez rezultatu-chyba nie uszkodzilem pompy?

wojt21

#102 Post autor: wojt21 »

mam problem z ta kontrolka na wolnych obrotach sie zapala a gdy jade gasnie silnik traci na mocy probowalem sprawdzic szczelnosc przewodow wyjelem filtr paliwa i go calego zapowietrzylem dzisiaj zalalem filtr i probowalem na holu zaciagnac ale nie odpalila-chyba nie uszkodzilem pompy -jestem w holandi i mam problem jakie moga byc koszty naprawy

darkp1

#103 Post autor: darkp1 »

No to odpowietrz ją najpierw.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#104 Post autor: rzadki »

wojt21 pisze:i probowalem na lince go odpalic ale bez rezultatu-chyba nie uszkodzilem pompy?
jak nie chcesz wymieniać całej pompy za 4000zł to lepiej tak nie rób. są takie ręczne pompki do odpowietrzania. ale cóż mogę poradzić, jak nie masz możliwości załątwienia tej pompki to prawdopodobnie najlepiej będzie skoczyć do mechanika. trzeba zalać filtr paliwa ale może powietrze poszło dalej i lipa. spróbuj jeszcze postawić tył samochodu wyżej niż przód, choć teraz to już może za wiele nie pomoże.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

sebavad

#105 Post autor: sebavad »

żeby odpowietrzyć trzymaj kluczyk odpalając samochód przez ok 30 sek kręci długo ale tak się odpowietrza nawet w servisie.Układ sam się odpowietrza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”