Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#136 Post autor: Harry200 »

Jeżeli stało się to po hamowaniu,to może uszkodziło Ci się serwo hamulców albo przewody i zasysa Ci lewe powietrze..Czy same hamulce działają w porządku i do hamowania nie trzeba używać większej siły.. :?: Zgaś silnik i po minucie naciśnij hamulec,czy będzie twardy czy miękki..
Ostatnio zmieniony 11 lis 2011, 20:45 przez Harry200, łącznie zmieniany 1 raz.

melon

#137 Post autor: melon »

Witam
Mam problem z Zafirą otóż:
Występuje tylko na zimnym silniku po uruchomieniu gdy obroty są podwyższone wtedy nierówno chodzi. Jak się od razu ruszy to szarpie. Jak poczekam aż obroty biegu jałowego spadną to chodzi prawie równo a jak dostanie temperatury to chodzi idealnie. Problem jest identyczny na benzynie i na gazie. Wymienione części:
- cewka zapłonowa
- sonda lambda oryginał
- świece zapłonowe
Na komputerze brak błędów.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#138 Post autor: Harry200 »

Czy kontrolka usterki silnika sie świeci.. :?:

melon

#139 Post autor: melon »

Nie nic się nie świeci.

powerman30

#140 Post autor: powerman30 »

dzięki za odpowiedz,sprawdzę jutro jeszcze raz ten hamulec na wyłączonym zapłonie ale przy jezdzie normalnie działa a nawet jak kilka razy wduszę to na chwile przestaje wachlować obrotami a następnie szarpie tak jak napisałem wcześniej,przy odczycie kodu podaje 044.1 patrząc na kody to jest złe odpowietrzanie paliwa jeśli to to to jak to zdziałać....pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#141 Post autor: Dziadek13 »

A no może masz nieszczelności w układzie dolotowym,proponuje samostartem delikatnie opsikać dopiero za przepływką cały układ dolotowy silnik musi być na chodzie jeżeli sie zwiększą obroty to jest nieszczelność i zasysa lewe powietrze.

J.A.C.E.K

#142 Post autor: J.A.C.E.K »

Witam,
Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem... sa w porządku. Co ciekawe, po zdjęciu kanału za przepływomierzem obroty wracają do normy. Wraca kanał... wraca problem. Macie jakis pomysł?
PS.
Zafira A 1.8 '99.
Pozdro,
JaceK

J.A.C.E.K

#143 Post autor: J.A.C.E.K »

powerman30 pisze:witam panowie dzisiaj rano miałem problem z moją zośką gdy ją odpaliłem na luzie było wszystko ok
po 2 minutach, wcisnąłem pedał hamowania i tu zaczęły się problemy obroty wzrastają do 2000 i opadają do 500 i wachluje tak pojechałem do pracy,myślałem że jej przejdzie ale nic z tego, na wyższych biegach jest normalnie ok, na małych obrotach zaczyna znowu szaleć,co tu teraz działać
za wszelkie odp dziękuje z góry
Sonda?

marian07

#144 Post autor: marian07 »

Miałem takie same objawy jak wymieniłem filtr powietrza. Niechcący zsunąłem jakiś wężyk w okolicach podszybia, jak przewód powietrze z filtra dostarcza do silnika. Trudno go było zobaczyć, ale kolega nasunął go i po temacie było. Objaw taki: obroty wariowały, nie bardzo można było jechać, a heble były coraz słabsze, tak po trzecim nacisnięciu zdychały .

powerman30

#145 Post autor: powerman30 »

dalszy ciąg obroty wariują lecz nowe zachowanie jest takie że gdy zapali się w czasie jazdy kontrolka samochodu z kluczykiem to jak ręką odjąć jedzie tak jak powinno być i obroty w normie gdy wyłączę zapłon znowu obroty skaczą do zapalenia kontrolki ......

opolanin

#146 Post autor: opolanin »

marian07 pisze:Niechcący zsunąłem jakiś wężyk w okolicach podszybia, jak przewód powietrze z filtra dostarcza do silnika. Trudno go było zobaczyć, ale kolega nasunął go i po temacie było. Objaw taki: obroty wariowały, nie bardzo można było jechać, a heble były coraz słabsze, tak po trzecim nacisnięciu zdychały .
Zapewne chodzi o gumowy przewod podcisnienia ktory idzie do przepustnicy.

pozdr

J.A.C.E.K

#147 Post autor: J.A.C.E.K »

Kluczyk oznacza najpewniej, że auto przechodzi w tryb awaryjny i narzuca pewne ustawienia. Lepsze, niż te rozhuśtane, ale na pewno nie optymalne. Przewód podciśnienia o którym kolega pisał faktycznie może dawać takie objawy. Więc sprawdź wszystkie przewody... ten do przepustnicy (guma + plastik), z kolektora do reduktora, jeśli masz gaz i do serwa. Standardowo - najlepiej na odpalonym silniku przeleć autostartem albo nawet plakiem po przewodach, jak silnik zacznie reagować, znaczy, że gdzieś zaciąga powietrze. Ale ja bym się przy takim huśtaniu na sondzie skupił.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#148 Post autor: firek »

powerman30, zczytaj błędy(metoda gaz -hamulec) a póżniej cos spróbujemy pomóc, bo wiesz od wróżenia z fusów to sa wróżki :D

J.A.C.E.K

#149 Post autor: J.A.C.E.K »

ja bym z zamiennikami nie kombinował. 40 000 km temu zmieniłem na DISa Valeo i jeździ do tej pory idealnie... Ale to już Twoja decyzja.

J.A.C.E.K

#150 Post autor: J.A.C.E.K »

Wg mnie tak, one chyba dopiero ZC się zmieniły. Ja kupiłem listwę w Pruszkowie, fajny i tani sklep tam jest. Tani, znaczy na poziomie allegro, poza tym sami się tam ogłaszają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”