Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jeżeli stało się to po hamowaniu,to może uszkodziło Ci się serwo hamulców albo przewody i zasysa Ci lewe powietrze..Czy same hamulce działają w porządku i do hamowania nie trzeba używać większej siły.. Zgaś silnik i po minucie naciśnij hamulec,czy będzie twardy czy miękki..
Ostatnio zmieniony 11 lis 2011, 20:45 przez Harry200, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Mam problem z Zafirą otóż:
Występuje tylko na zimnym silniku po uruchomieniu gdy obroty są podwyższone wtedy nierówno chodzi. Jak się od razu ruszy to szarpie. Jak poczekam aż obroty biegu jałowego spadną to chodzi prawie równo a jak dostanie temperatury to chodzi idealnie. Problem jest identyczny na benzynie i na gazie. Wymienione części:
- cewka zapłonowa
- sonda lambda oryginał
- świece zapłonowe
Na komputerze brak błędów.
Mam problem z Zafirą otóż:
Występuje tylko na zimnym silniku po uruchomieniu gdy obroty są podwyższone wtedy nierówno chodzi. Jak się od razu ruszy to szarpie. Jak poczekam aż obroty biegu jałowego spadną to chodzi prawie równo a jak dostanie temperatury to chodzi idealnie. Problem jest identyczny na benzynie i na gazie. Wymienione części:
- cewka zapłonowa
- sonda lambda oryginał
- świece zapłonowe
Na komputerze brak błędów.
dzięki za odpowiedz,sprawdzę jutro jeszcze raz ten hamulec na wyłączonym zapłonie ale przy jezdzie normalnie działa a nawet jak kilka razy wduszę to na chwile przestaje wachlować obrotami a następnie szarpie tak jak napisałem wcześniej,przy odczycie kodu podaje 044.1 patrząc na kody to jest złe odpowietrzanie paliwa jeśli to to to jak to zdziałać....pozdrawiam...
Witam,
Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem... sa w porządku. Co ciekawe, po zdjęciu kanału za przepływomierzem obroty wracają do normy. Wraca kanał... wraca problem. Macie jakis pomysł?
PS.
Zafira A 1.8 '99.
Pozdro,
JaceK
Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem... sa w porządku. Co ciekawe, po zdjęciu kanału za przepływomierzem obroty wracają do normy. Wraca kanał... wraca problem. Macie jakis pomysł?
PS.
Zafira A 1.8 '99.
Pozdro,
JaceK
Sonda?powerman30 pisze:witam panowie dzisiaj rano miałem problem z moją zośką gdy ją odpaliłem na luzie było wszystko ok
po 2 minutach, wcisnąłem pedał hamowania i tu zaczęły się problemy obroty wzrastają do 2000 i opadają do 500 i wachluje tak pojechałem do pracy,myślałem że jej przejdzie ale nic z tego, na wyższych biegach jest normalnie ok, na małych obrotach zaczyna znowu szaleć,co tu teraz działać
za wszelkie odp dziękuje z góry
Miałem takie same objawy jak wymieniłem filtr powietrza. Niechcący zsunąłem jakiś wężyk w okolicach podszybia, jak przewód powietrze z filtra dostarcza do silnika. Trudno go było zobaczyć, ale kolega nasunął go i po temacie było. Objaw taki: obroty wariowały, nie bardzo można było jechać, a heble były coraz słabsze, tak po trzecim nacisnięciu zdychały .
Zapewne chodzi o gumowy przewod podcisnienia ktory idzie do przepustnicy.marian07 pisze:Niechcący zsunąłem jakiś wężyk w okolicach podszybia, jak przewód powietrze z filtra dostarcza do silnika. Trudno go było zobaczyć, ale kolega nasunął go i po temacie było. Objaw taki: obroty wariowały, nie bardzo można było jechać, a heble były coraz słabsze, tak po trzecim nacisnięciu zdychały .
pozdr
Kluczyk oznacza najpewniej, że auto przechodzi w tryb awaryjny i narzuca pewne ustawienia. Lepsze, niż te rozhuśtane, ale na pewno nie optymalne. Przewód podciśnienia o którym kolega pisał faktycznie może dawać takie objawy. Więc sprawdź wszystkie przewody... ten do przepustnicy (guma + plastik), z kolektora do reduktora, jeśli masz gaz i do serwa. Standardowo - najlepiej na odpalonym silniku przeleć autostartem albo nawet plakiem po przewodach, jak silnik zacznie reagować, znaczy, że gdzieś zaciąga powietrze. Ale ja bym się przy takim huśtaniu na sondzie skupił.