Zafira B - silnik diesel czy benzyna.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#181 Post autor: Bodek »

mmuchowski pisze:http://allegro.pl/show_item.php?item=1911580439

Strona jest aktywna, więc nie wiem czemu nie wchodzi?
Nie kupiłbym tego nigdy, za bardzo się świeci :!:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#182 Post autor: mmuchowski »

Możecie mi napisać, czy lepiej 1.9 120km, czy 150km? Bo słyszałem, że 120km jest mniej problematyczny a osiągi podobne. Czy to prawda?
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.

Anony Mous

#183 Post autor: Anony Mous »

mmuchowski, DT 120 KM, 8V - w serii koledzy na hamowniach w serii mają wyniki oscylujace wokol 130 KM.
W DTH 150 KM, 16V - dobrze jest jak ma te 150 na hamowni... W DTH dochodzą problematyczne klapy wirowe w kolektorze dolotowym (zasyfiają sie, zacinają - przez co albo, w wersji optymistycznej, tylko spada listwa nimi poruszająca, a w wersji pesymistycznej szlag trafia siłownik sterujący nimi).
Koszt regeneracji kolektora max. 1000 PLN.

Mam DTH, ale jezdzilem tez DT - DTH trzeba troche wyzej krecić, to co najlepsze pokazuje przy wiekszym zakresie obrotów. DT "ciągnie" od dołu, ale wcześniej "kończy". IMHO - kwestia przyzwyczajenia.

Jesli bedziesz chcial chipowac to oczywiscie z DTH wiecej wyciśniesz :).

kubik_CDTi

#184 Post autor: kubik_CDTi »

Jako użytkownik DT,bardzo spodobała mi się przejażdżka DTH.
To pisanie o lepszym ciągnięciu z dołu przez DT,tak jest jak w DTH kolektor jest zabity,zdrowe DTH idzie lepiej i idealnie z automatem jeździ.

Anony Mous

#185 Post autor: Anony Mous »

I DT i DTH nie idzie "z dołu" jak ma zasyfiony EGR. DTH przy zabitych klapach - to zależy w jakim położeniu się ustawiły... Przy odrobinie szczęścia w nieszczęściu uzytkownik moze nie zauwazyc awarii :)

Piotrek413

#186 Post autor: Piotrek413 »

Wiecie czy może ktoś badał na hamowni DTH z padniętym kolektorem i po naprawie? czy duża jest różnica mocy na papierze?

Ja mam niestety padnięty kolektor (nie mam kiedy samochodu oddać do warsztatu, bo nowy już leży w garażu) i po tym jak mi się klapy przestawiły auto straciło moc. Klapy są teraz dobrze ustawione. Ale i tak lepiej zbiera się od Astry 100KM :piwo:

Ja bym brał DTH Jak trafisz z dobrym kolektorem to będziesz miał wielką frajdę z jazdy :D

Do dzisiaj pamiętam jak wracałem z komisu i jechałem jak poprzednim autem czyli gazu 1/3 i na 4 biegu miałem około 40km/h więcej niż w poprzednim samochodzie :lol: i reakcja syna "Tata wiesz, że jeszcze masz dwa biegi?" :mrgreen:

cieniassss

#187 Post autor: cieniassss »

mmuchowski pisze: Jeżeli ktoś się chce jeszcze podzielić wrażeniami z jazdy ZB 1.8 140KM to będę wdzięczny.
Moje wrażenia po 3 miesiącach jazdy:
- krótka skrzynia
- jest głośno przy prędkości 120km/h, około 140km/h jest już "normalnie"
- ciężko ruszyć z wolnych obrotów (manewrowanie na parkingu), więc albo silnik się zdusi albo wyrywa do przodu, albo półsprzęgło i obroty skaczą jak w e[L]ce
- za długi bieg wsteczny, trzeba się namęczyć żeby cofnąć pod górkę, sprzęgło musi dużo znieść

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#188 Post autor: mmuchowski »

cieniassss pisze:
mmuchowski pisze: Jeżeli ktoś się chce jeszcze podzielić wrażeniami z jazdy ZB 1.8 140KM to będę wdzięczny.
Moje wrażenia po 3 miesiącach jazdy:
- krótka skrzynia
- jest głośno przy prędkości 120km/h, około 140km/h jest już "normalnie"
- ciężko ruszyć z wolnych obrotów (manewrowanie na parkingu), więc albo silnik się zdusi albo wyrywa do przodu, albo półsprzęgło i obroty skaczą jak w e[L]ce
- za długi bieg wsteczny, trzeba się namęczyć żeby cofnąć pod górkę, sprzęgło musi dużo znieść
Dzięki bardzo. Właśnie o takie praktyczne info mi chodzi.

Pozdrawiam
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.

jaskol

#189 Post autor: jaskol »

Bodek_K pisze: Nie kupiłbym tego nigdy, za bardzo się świeci :!:
Gosciu który sprzedaje ma myjnie samochodowa - na powaznie ;)

Jak znajde czas to jutro obejrze auto

Szymon78

#190 Post autor: Szymon78 »

jaskol pisze:Gosciu który sprzedaje ma myjnie samochodowa
w sumie po ilości wosku, plaku, lakierów do ogumienia chyba masz racje :D
wygnieciony fotel kierowcy (głównie lewa strona) troche daje do zastanowienia - chyba ze ktoś miał specyficzny sposób wsiadania

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#191 Post autor: mmuchowski »

jaskol pisze:
Bodek_K pisze: Nie kupiłbym tego nigdy, za bardzo się świeci :!:
Gosciu który sprzedaje ma myjnie samochodowa - na powaznie ;)

Jak znajde czas to jutro obejrze auto
Jestem ciekawy co to za egzemplarz? Napisz coś jak go obejrzysz.
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#192 Post autor: Lorry »

Ale ten Pan zawodowo handluje autami, głównie Zośkami i na bezwypadkach wyszły jakieś jaja z licznikiem u niego.....

Mocno wskazana ostrożność :!: Buda może być zdrowa, licznik i książka niekoniecznie...

mkmal

#193 Post autor: mkmal »

To może ja też kilka groszy dorzucę. Zafirę kupiłem w lipcu bieżącego roku. Ogólnie z auta jestem zadowolony średnio. Co do wyboru benzyna-diesel prawdopodobnie nie kupię już nowoczesnego diesla. Szukałem długo, wiedząc, że jeżdżę 80% w mieście. Po opinii przekazanej przez kolegę Tradelux ( http://bez-wypadkowe.net/showthread.php ... l-Zafira-B ) postanowiłem szukać Zafiry. Obecnie ZDECYDOWANIE wybrałbym benzyniaka (czy to Mazda5 czy Zafira), ponieważ w przypadku jazdy miejskiej zdecydowanie zalecany jest benzyniak. Ponieważ jednak uparłem się na automat (i tu nigdy zdania nie zmienię) wybrałem Opla ze względu na lepszy automat. Gdybym mógł wybierać ponownie - pewnie zdecydowałbym się na innego vana z automatem... Pewnie amerykańca :D
Ostatnio zmieniony 21 lis 2011, 08:49 przez mkmal, łącznie zmieniany 1 raz.

Woytas

#194 Post autor: Woytas »

mkmal, to z doświadczenia napiszę nie decyduj się na amerykańca (typu Voyager)...miałem i tragedia non stop problem ze skrzynią

mkmal

#195 Post autor: mkmal »

Wiem... Teraz pewnie przebujam się kilka lat zośką a potem prawdopodobnie będzie s-max :D Oczywiście z automatem.. No, może Chevy Orlando (ale to Zafira III...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”