Nie kupiłbym tego nigdy, za bardzo się świecimmuchowski pisze:http://allegro.pl/show_item.php?item=1911580439
Strona jest aktywna, więc nie wiem czemu nie wchodzi?
Zafira B - silnik diesel czy benzyna.
Moderator: Tunio999
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- mmuchowski
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
mmuchowski, DT 120 KM, 8V - w serii koledzy na hamowniach w serii mają wyniki oscylujace wokol 130 KM.
W DTH 150 KM, 16V - dobrze jest jak ma te 150 na hamowni... W DTH dochodzą problematyczne klapy wirowe w kolektorze dolotowym (zasyfiają sie, zacinają - przez co albo, w wersji optymistycznej, tylko spada listwa nimi poruszająca, a w wersji pesymistycznej szlag trafia siłownik sterujący nimi).
Koszt regeneracji kolektora max. 1000 PLN.
Mam DTH, ale jezdzilem tez DT - DTH trzeba troche wyzej krecić, to co najlepsze pokazuje przy wiekszym zakresie obrotów. DT "ciągnie" od dołu, ale wcześniej "kończy". IMHO - kwestia przyzwyczajenia.
Jesli bedziesz chcial chipowac to oczywiscie z DTH wiecej wyciśniesz .
W DTH 150 KM, 16V - dobrze jest jak ma te 150 na hamowni... W DTH dochodzą problematyczne klapy wirowe w kolektorze dolotowym (zasyfiają sie, zacinają - przez co albo, w wersji optymistycznej, tylko spada listwa nimi poruszająca, a w wersji pesymistycznej szlag trafia siłownik sterujący nimi).
Koszt regeneracji kolektora max. 1000 PLN.
Mam DTH, ale jezdzilem tez DT - DTH trzeba troche wyzej krecić, to co najlepsze pokazuje przy wiekszym zakresie obrotów. DT "ciągnie" od dołu, ale wcześniej "kończy". IMHO - kwestia przyzwyczajenia.
Jesli bedziesz chcial chipowac to oczywiscie z DTH wiecej wyciśniesz .
Wiecie czy może ktoś badał na hamowni DTH z padniętym kolektorem i po naprawie? czy duża jest różnica mocy na papierze?
Ja mam niestety padnięty kolektor (nie mam kiedy samochodu oddać do warsztatu, bo nowy już leży w garażu) i po tym jak mi się klapy przestawiły auto straciło moc. Klapy są teraz dobrze ustawione. Ale i tak lepiej zbiera się od Astry 100KM
Ja bym brał DTH Jak trafisz z dobrym kolektorem to będziesz miał wielką frajdę z jazdy
Do dzisiaj pamiętam jak wracałem z komisu i jechałem jak poprzednim autem czyli gazu 1/3 i na 4 biegu miałem około 40km/h więcej niż w poprzednim samochodzie i reakcja syna "Tata wiesz, że jeszcze masz dwa biegi?"
Ja mam niestety padnięty kolektor (nie mam kiedy samochodu oddać do warsztatu, bo nowy już leży w garażu) i po tym jak mi się klapy przestawiły auto straciło moc. Klapy są teraz dobrze ustawione. Ale i tak lepiej zbiera się od Astry 100KM
Ja bym brał DTH Jak trafisz z dobrym kolektorem to będziesz miał wielką frajdę z jazdy
Do dzisiaj pamiętam jak wracałem z komisu i jechałem jak poprzednim autem czyli gazu 1/3 i na 4 biegu miałem około 40km/h więcej niż w poprzednim samochodzie i reakcja syna "Tata wiesz, że jeszcze masz dwa biegi?"
Moje wrażenia po 3 miesiącach jazdy:mmuchowski pisze: Jeżeli ktoś się chce jeszcze podzielić wrażeniami z jazdy ZB 1.8 140KM to będę wdzięczny.
- krótka skrzynia
- jest głośno przy prędkości 120km/h, około 140km/h jest już "normalnie"
- ciężko ruszyć z wolnych obrotów (manewrowanie na parkingu), więc albo silnik się zdusi albo wyrywa do przodu, albo półsprzęgło i obroty skaczą jak w e[L]ce
- za długi bieg wsteczny, trzeba się namęczyć żeby cofnąć pod górkę, sprzęgło musi dużo znieść
- mmuchowski
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
Dzięki bardzo. Właśnie o takie praktyczne info mi chodzi.cieniassss pisze:Moje wrażenia po 3 miesiącach jazdy:mmuchowski pisze: Jeżeli ktoś się chce jeszcze podzielić wrażeniami z jazdy ZB 1.8 140KM to będę wdzięczny.
- krótka skrzynia
- jest głośno przy prędkości 120km/h, około 140km/h jest już "normalnie"
- ciężko ruszyć z wolnych obrotów (manewrowanie na parkingu), więc albo silnik się zdusi albo wyrywa do przodu, albo półsprzęgło i obroty skaczą jak w e[L]ce
- za długi bieg wsteczny, trzeba się namęczyć żeby cofnąć pod górkę, sprzęgło musi dużo znieść
Pozdrawiam
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.
- mmuchowski
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
Jestem ciekawy co to za egzemplarz? Napisz coś jak go obejrzysz.jaskol pisze:Gosciu który sprzedaje ma myjnie samochodowa - na powaznieBodek_K pisze: Nie kupiłbym tego nigdy, za bardzo się świeci
Jak znajde czas to jutro obejrze auto
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.
To może ja też kilka groszy dorzucę. Zafirę kupiłem w lipcu bieżącego roku. Ogólnie z auta jestem zadowolony średnio. Co do wyboru benzyna-diesel prawdopodobnie nie kupię już nowoczesnego diesla. Szukałem długo, wiedząc, że jeżdżę 80% w mieście. Po opinii przekazanej przez kolegę Tradelux ( http://bez-wypadkowe.net/showthread.php ... l-Zafira-B ) postanowiłem szukać Zafiry. Obecnie ZDECYDOWANIE wybrałbym benzyniaka (czy to Mazda5 czy Zafira), ponieważ w przypadku jazdy miejskiej zdecydowanie zalecany jest benzyniak. Ponieważ jednak uparłem się na automat (i tu nigdy zdania nie zmienię) wybrałem Opla ze względu na lepszy automat. Gdybym mógł wybierać ponownie - pewnie zdecydowałbym się na innego vana z automatem... Pewnie amerykańca
Ostatnio zmieniony 21 lis 2011, 08:49 przez mkmal, łącznie zmieniany 1 raz.