Czarny olej po 800km od wymiany

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#16 Post autor: Szuwarek »

Cóż jaki samochód wybierzesz takim będziesz jeździł. Ja przy kupnie zafiry kierowałem się właśnie dostępnością części i ich kosztami. Poza tym szukałem auta rodzinnego do wyboru jeszcze miałem Sharana - ale za kanciasty mi się wydawał :) Dodatkowo każdy samochód po 2000r w opinii mechaników samochodowych to coraz bardziej postępująca degeneracja prostego samochodu - coraz więcej rzeczy może się zepsuć + różne proekologiczne wynalazki. Ech nie ma to jak Syrenki jeździły po polskich drogach :)

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#17 Post autor: jendrek »

Milus pisze:Espace
No akurat w tym aucie niema co rdzewieć prócz podstawowej konstrukcji :lol:
Zawsze jest możliwość podmiany silnika.Ale tak jak wcześniej miałeś napisane to zmierz ciśnienie .

Milus

#18 Post autor: Milus »

a bardziej martwic sie roznica miedzy cisnieniem w poszcegolnych garkach czy bardziej zbyt niskiem we wszystkich? Jaka powinna byc norma i odchylki dla kazdego no i powtarzam, ze przeciez zle sprezanie nie jest chyba jednoznaczne ze zuzytym pierscieniem zbierajacym.

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#19 Post autor: darek_s »

Milus pisze:no to u mnie jest tragicznie, nie wiem co bylo wczesniej ale pewnie jakis najtanszy minerał i jeszcze być może wlany uszczelniacz. Ja zalałem Mobilem 1 5W50. Czy jest sens robic caly remont czy zaczać od samych uszczelaniczy? Ile moze kosztowac wymiana samych uszcelaniczy czesci+robota i czy trzeba do tego zdejmowac glowice i wymieniac uszczelke?
Którą drogą ten silnik pije tyle oleju, uszczelniaczami czy ze ścianek cylindrów. Wykręcalem ostatnio świeczki i wszystkie były suche, bez nagaru olejowego. Po rozgrzaniu nie dymi, ale rura od wydechu czarna/osmolona nalotem mimo ze smigam na LPG. Nie jezdze zbyt ostro ale 3 tys. obr/min w trasie zdarza mi sie utrzymywać co uwazam za jazde spokojna i do tego wyprzedzania tirow z redukcja na 4 a czasami na 3 i pociagniecie do 5 tys obrotow.
Witam ja robilem taki zabieg u siebie bez sciagania glowicy koszt uszczelniacze zaworowe uszczelniacze walkow i uszczelka pod pokrywe zaworow 100 robota 300 ja to zrobilem przy okazji wymiany rozrzadu wraz z pompa koszt +150 zeta,rozrzad mialem kupiony dawno.Jak na razie zbyt malo przejechalem aby cos stwierdzic ale gosc ktory to robil powiedzial ze kilka uszczelniaczy nie siedzialo w gniazdach tylko na samych trzonkach.pzdr.

olo018

#20 Post autor: olo018 »

kompresja jest zależna od wielu czynników ,pierścienie,zawory,gniazda zaworów,uszczelka pod głowicą,tolerancja między cylindrami to około 3 bar,mniejsza kompresja na jednym cylindrze ,może być skutkiem tak jak u mnie zasyfionego zaworu ,u mnie chyba przy wymianie pompy wtryskowej coś chyba musieli poruszyć i zawór się kompletnie zasyfił i było 000000 kompresji a na innych 29,30,29 i zerooo,po czyszczeniu i dotarciu zaworów jest po 30 i 31bar.
Mała kompresja na wszystkich może świadczyć o nieszczelności na pierścieniach właśnie ,tzn zużycie naturalne ,od przebiegu i stylu jazdy .

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#21 Post autor: Harry200 »

Milus ma benzynkę to ciśnienia będą o wiele niższe,maja się zawierać pomiędzy 14-16 Bar z maksymalną różnicą pomiędzy cylindrami do 20%..Żeby wyeliminować zużycie pierścieni należy zrobić próbę olejowa..

Milus

#22 Post autor: Milus »

pytanie zasadnicze czy przy okazji wymiany rozrzadu warto bawic sie w wymiane uszcelaniczy? Czy po zdjeciu pokrywy widac je bezposrednio i czy sa osadzone w gniazdach? Czy jesli olej przedostawalby sie uszczelniaczami to rozumiem ze auto powinno dymic na niebiesko przy rozgrzanym oleju i przegazówce?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#23 Post autor: Harry200 »

Po zdjęciu pokrywy uszczelniaczy nie zobaczysz,piszesz że oleju ubywa to albo masz spore wycieki albo jest spalany...

Milus

#24 Post autor: Milus »

wycieku brak na 100%, oleju ubywa cholernie szybko, w trasie wychodzi litr na jakies 1200km. Auto w ogole nie dymi, swiece czyste nie zaolejone i bez nagaru ze spalonego oleju, suche i czyste.

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#25 Post autor: jacek76 »

Milus pisze:wycieku brak na 100%, oleju ubywa cholernie szybko, w trasie wychodzi litr na jakies 1200km. Auto w ogole nie dymi, swiece czyste nie zaolejone i bez nagaru ze spalonego oleju, suche i czyste.
Jeśli będziesz miał zużyte pierścienie / gładzie to nie będzie dymił , a przynajmniej będzie to mało zauważalne. Jeśli będzie coś nie tak z uszczelniaczami trzonków zaworowych to dymi na niebiesko.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Milus

#26 Post autor: Milus »

istnieje możliwość, że ktoś od początku lub później jeździł na mineralu i z nagaru zapiekły się pierścienie zbierające olej czy takie opowieści o zapieczonych pierścieniach to między bajki...? Nagrzałem go ostatnio do max. temperatury przed wlaczeniem wiatraka i powciskałem gaz do oporu kilka razy, żdanej niebieskiej chmurki z rury nie zaobserwowałem.

gregorkrk

#27 Post autor: gregorkrk »

5w50 to nie za mądre posunięcie

zobacz pod autem czy nie masz nieszczelności , bo po zastosowaniu syntetyku przy przebiegu ponad 200tys km i wcześniej zastosowanemu półsyntetykowi(lub w co watpie mineralnemu) to nieszczelnosci na 80% powstały,

troszke spali(bo zawsze 16v spali) a reszte pod siebie i liter gotowy.


i tak jak koledzy pisali sprawdź kompresje , jak niemasz przyrządu to podjedź do mechanika , dużo nie weźmie a dowiesz sie jak kondycja autka.-kompresja powinna być ok.16.- co nie oznacza że 14 to masz złomowaty silnik. ważne żeby nie było dużych różnic między cylindrami.

kubik_CDTi

#28 Post autor: kubik_CDTi »

gregorkrk pisze:5w50 to nie za mądre posunięcie
Czy ja wiem,sam używałem tego oleju w 1,8 od przebiegu 120-190tys.km(0w-40 zaczął podciągać w ilościach irytujących 350-400ml/1000km,spadło na 150-250ml/1000km,przy stylu mocno dynamicznym,bo jak się turlało to brał jeszcze mniej) i chodził doskonale

Milus

#29 Post autor: Milus »

gregorkrk pisze:5w50 to nie za mądre posunięcie

zobacz pod autem czy nie masz nieszczelności , bo po zastosowaniu syntetyku przy przebiegu ponad 200tys km i wcześniej zastosowanemu półsyntetykowi(lub w co watpie mineralnemu) to nieszczelnosci na 80% powstały,

troszke spali (bo zawsze 16v spali) a reszte pod siebie i liter gotowy.
tego oleju uzywalem w kazdym aucie i nie bylo problemu, w nubirze dolewalem litr miedzy wymianami co 12 tys. a miala nastukane 420 tys. km.
Co do nieszczelnosci, to wczesniej miska byla sucha a po wymianie na syntetyk zaczela sie bardzo delikatnie pocić, ale nie ma mowy o wycieku. W silniku musiała być niezła smoła bo po zalaniu swiezym olejem niemal natychmiast zrobil sie znowu czarny. Planuje pojeździć na nim troche, pozniej zrobic plukanie silnika specjalnym plynem liquidmoly przed sama wymianą, zalac ponownie swiezym syntetykiem i dodac uszlachetniacza niby odbudowującego rysy, nie ceramizera. Zobaczymy. Mozecie w ogole polecic jakis dobry dodatek do oleju zmniejszajacy spalanie?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2011, 20:12 przez Milus, łącznie zmieniany 1 raz.

Raf

#30 Post autor: Raf »

Zacznij od ciśnienia sprężania, jak radzą koledzy.
Próbujesz ratować silnik syntetykiem, jakimiś płukankami, a nie wiesz co mu tak naprawdę dolega. Robisz sobie kolejne koszty, a dalej nie wiesz gdzie jest usterka.
Pzdr
Raf

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”