Wymiana uszczelek pokrywy zaworów i miski olejowej

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#16 Post autor: sesorek »

wymieniłem w lutym br. i pod pokrywą zaworów i pod miską. Ta pierwsza teraz nie puszcza, ale ta pod miską tylko z miesiąc wytrzymała i znowu to samo chyba coś spapraŁem :/ przy następnej wymianie powtórzę pewnie zabieg tylko dołożę do tego sylicon bo sama nowa uszczelka widać nie zdaje egzaminu.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#17 Post autor: Harry200 »

Jak u mnie check level oil się świecił to na początku też dolewałem oleju ,w końcu odkręciłem miskę,wyczyściłem czujnik i już komunikat mnie nie męczy..

Paweł

#18 Post autor: Paweł »

Ja rok temu byłem "zmuszony" wymienić miskę, jadnak nie mogłem przez długi czas znaleźć używki z dziurą na czujnik poziomu oleju i założyłem taką bez. żeby mnie check oil nie drażnił to we wtyczke od czunika wstawiłem zworkę i mam spokój ;) tylko problem w tym, że albo za mało dałem silikonu albo za słabo dokręciłem jedną śrubkę po stronie koła pasowego (kiepskie dojście) i też cieknie. Zastanawiam się czy coś pomoże jak jeszcze raz ją zdemontuje i od nowa przykleje czy miska była jakaś felerna?

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#19 Post autor: JARO »

Co do uszczelniaczy zaworowych da się je wymienić bez zdejmowania głowicy wiem bo już to robiłem. Paweł, możesz spróbować jeszcze raz odkręcić miske i przykręcić na nowo tylko dobrze dokręć.

DaRek7

#20 Post autor: DaRek7 »

JARO pisze:tylko dobrze dokręć.
...i to jest podstawowy błąd!
Nie należy dokręcać zbyt dużą siłą ponieważ powierzchnia styku odkształca się i nie daje się uszczelnić ;)

piotrnysa

#21 Post autor: piotrnysa »

potrzebuje informacji na temat silnika bo musze wymienic w zafirce posiadam najprawdopodobniej y20dth i mam takie pytanie czy moge
zakupic np x20dtl czy bedzie pasowal sam slupek a osprzet z mojego silnika .
i jak wygloda temat mocy czy bedzie nadal 101 km w razie takiej operacji.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#22 Post autor: MieHor »

piotrnysa, jeśli chodzi o moc silnika to z całą pewnością nie będzie po tej wymianie 101 kucyków, ponieważ X20DTL może mieć co najwyżej 82 KM, chyba że go dokarmisz, odnośnie samej zamiany sądzę, że jest możliwa - oba wymienione silniki były montowane w ZA fabrycznie

cieniassss

#23 Post autor: cieniassss »

piotrnysa pisze:czy moge
zakupic np x20dtl czy bedzie pasowal sam slupek a osprzet z mojego silnika .
powinno się udać, ale lepiej jeszcze sprawdzić numery części w epc, x20dtl na osprzęcie dth (ECU i intercooler) powinien mieć te 100KM, ale ręki sobie uciąć nie dam :)

marcel

#24 Post autor: marcel »

odświeżę kotleta

jaką siłę na kluczu dynamometrycznym powinno się ustawić przy dokręcaniu śrub miski olejowej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”