Temperatura silnika w 1.8
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Póżniej sprawdzę na swoim to Ci odpiszę,instrukcję do klimatronika mam po Holendersku to Ci nie przetłumaczę..
Pozycja szyba-wentylator na max i nadmuch n szybę i boki
Strzałka do góry nadmuch na szybę i lekki z z reszty dysz
Strzałka w poziomie nadmuch z trzech dysz (bocznych i środkowej)
Strzałka w dół nadmuch na nogi
Pozycja szyba-wentylator na max i nadmuch n szybę i boki
Strzałka do góry nadmuch na szybę i lekki z z reszty dysz
Strzałka w poziomie nadmuch z trzech dysz (bocznych i środkowej)
Strzałka w dół nadmuch na nogi
Czy kontrolka pojawia się po przekroczeniu jakiejś temperatury? np 90st.JARO pisze:niedawno zauważyłem jeszcze jeden problem i to chyba nie jest normalne a mianowicie podczas jazdy w korku(przed światłami) przy temperaturze -4 załącza mi się wentylator i to dość często dopiero jak mine światła i jade cały czas to wentylator się nie włącza ale świeci się kontrolka chłodnicy z wiatrakiem do mometu wyłączenia zapłonu
Czy klima jest sprawna u Ciebie?
Koledzy to ja mam od niedawna troszkę inny problem. Bo zauważyłem że mam trochę za wysoką temperaturę podczas jazdy. Im dłużej sa wyższe obroty - powiedzmy ok. 3500 to wtedy od razu wskaźnik temp. idzie do ok 92-95 na oko wychyla się poza 90 o grubość wskazówki. I tak jest do momentu kiedy nie zwolnię i zacznę jechać przy maks. obrotach 3000. Wcześniej przy jeździe w trasie wskazówka była wręcz odwrotnie i wskazywała jakieś 85st. i nie zdarzało się żeby wkroczyła na równe 90st.
Zauważam takie coś od momentu wymiany pękniętej gumy - przewodu powrotnego od pompy wody (u dołu przy misce olejowej) - tyle, że nie jestem na 100% pewien czy nie było tka wcześniej. Po wymianie układ odpowietrzony był dobrze- tak mi się wydaje. Ogrzewanie działa dobrze i wszytko inne też. Jednak na pewno nie powinno być tak, że podczas jazdy swobodnej wentylator się załącza - a tak się dzieje!
Proszę o podpowiedzi.
PS. Termostat wymieniałem (sam wkład) dwa lata temu i raczej nie stawiam na termostat. Może to wina korka że nie trzyma ciśnienia?? Nie mam pomysłów na to....
Zauważam takie coś od momentu wymiany pękniętej gumy - przewodu powrotnego od pompy wody (u dołu przy misce olejowej) - tyle, że nie jestem na 100% pewien czy nie było tka wcześniej. Po wymianie układ odpowietrzony był dobrze- tak mi się wydaje. Ogrzewanie działa dobrze i wszytko inne też. Jednak na pewno nie powinno być tak, że podczas jazdy swobodnej wentylator się załącza - a tak się dzieje!
Proszę o podpowiedzi.
PS. Termostat wymieniałem (sam wkład) dwa lata temu i raczej nie stawiam na termostat. Może to wina korka że nie trzyma ciśnienia?? Nie mam pomysłów na to....
Poziom płynu jak najbardziej prawidłowy. instalacja szczelna.. właśnie po to wymieniałem rurę. Tym bardziej że przy nieszczelnej (pękniętej rurze) było OK więc szczelność tu nie ma wpływu.
PS. Dziś jeszcze trochę posprawdzałem. Jak bujne się tak konkretnie pod ok5tys obrotów to temp jeszce bardziej skacze na 95. Więc ewidentnie jest coś nie tak. Tak na prawdę nie spada mi poniżej 90-91st w trasie. Sprawdziłem po zatrzymaniu wiatraki pracują. Wąż od termostatu gorący mocno, powrotny od chłodnicy ciepły ale nie bardzo. Chłodnica tam w miejscu gdzie duży wiatrak jest ciepła od strony wiatraka a od strony chłodnicy klimy zimna. Ewidentnie dużo cieplejsza jest ta połowa chłodnicy przy której nie ma wiatraka. Pytanie czy chłodnica klimy powinna być zimna jak klima nie działa? Czy ona jest w tym samym obiegu.
Skoro wąż od termostatu jest gorący to wykluczyć należało by termostat. Albo chłodnica nie daje rady albo jednak nie jest coś dobrze odpowietrzone. Tylko jak to sprawdzić.
PS. Dziś jeszcze trochę posprawdzałem. Jak bujne się tak konkretnie pod ok5tys obrotów to temp jeszce bardziej skacze na 95. Więc ewidentnie jest coś nie tak. Tak na prawdę nie spada mi poniżej 90-91st w trasie. Sprawdziłem po zatrzymaniu wiatraki pracują. Wąż od termostatu gorący mocno, powrotny od chłodnicy ciepły ale nie bardzo. Chłodnica tam w miejscu gdzie duży wiatrak jest ciepła od strony wiatraka a od strony chłodnicy klimy zimna. Ewidentnie dużo cieplejsza jest ta połowa chłodnicy przy której nie ma wiatraka. Pytanie czy chłodnica klimy powinna być zimna jak klima nie działa? Czy ona jest w tym samym obiegu.
Skoro wąż od termostatu jest gorący to wykluczyć należało by termostat. Albo chłodnica nie daje rady albo jednak nie jest coś dobrze odpowietrzone. Tylko jak to sprawdzić.
imho odpowietrzenie chlodnicy jest "samoczynne" (przynajmiej takie powinno byc).
jak sie wlacza wentylator to plyn krazy wszedzie gdzie tylko mozliwe.
zrob jeszcze tak: nagrzej silnik otworz bardzo delikatnie zbiornik wyrownawczy i ponaciskaj weze z plynem - patrz co sie dzieje w zbiorniku tzn czy przelewa sie sam plyn czy rowniez wychodzi powietrze no i sprawdzisz (na oko) jak trzyma korek.
jak mozesz to sprawdz jaka jest temp plynu podlaczajac interfejs.
no i jeszcze zostaje czujniki temp plynu chlodzacego.
pozdr
jak sie wlacza wentylator to plyn krazy wszedzie gdzie tylko mozliwe.
zrob jeszcze tak: nagrzej silnik otworz bardzo delikatnie zbiornik wyrownawczy i ponaciskaj weze z plynem - patrz co sie dzieje w zbiorniku tzn czy przelewa sie sam plyn czy rowniez wychodzi powietrze no i sprawdzisz (na oko) jak trzyma korek.
jak mozesz to sprawdz jaka jest temp plynu podlaczajac interfejs.
no i jeszcze zostaje czujniki temp plynu chlodzacego.
pozdr
Dzisiaj podjechałem na znajomy warsztat. Przepatrzył jak się zachowuje płyn w zbiorniku etc. I padło na pompę wody. Musi coś niedomagać gdyż nie daje odpowiedniego przepływu wody i zapewne dlatego nie nadąża studzić silnika. Więc chyba nie mam wyjścia i muszę wymieniać pompę wody. I cały rozrząd przy okazji bo i tak za pół roku byłby czas na tę robotę.
Witam.U mnie tez jakieś cuda się dzieją. Wymieniałem ostatnio chłodnice , jakiś trójnik gumowy bo był rozwarstwiony oraz pompę wody bo starą szlag trafił.Co zauważyłem wczoraj : po 1 - zapaliła mi się kontrolka silniczka , po 2 - pali się co jakiś czas kontrolka TPC / ESP , po 3 - po przejściu temp. 90 st zapala się kontrolka usterki układu chłodzenia . W ogóle silnik jakoś się dusi przy 2500 - 3000 obr. Po zdjęciu nogi z gazu szarpie. Na wolnych obrotach czasem jakoś dziwnie pracuje. I teraz pytanie : przy chłodnicy są 2 wentylatory - 1 od zewnątrz 2 od środka. Działa jak zauważyłem tylko ten od zewnątrz - tak ma być??? czy coś w warsztacie gdzie montowali to wszystko ktoś dał ciała???
Tak jak wyczytałem ten przed chłodnicą to wentylator kondensatora klimatyzacji . Jakie ma zadanie i kiedy powinien się włączać - może przy włączonej klimie czy nie tylko ??. Ten wewnątrz (za chłodnica ) nie działa . Mam nadzieje , że to tylko złe podłączenie bo jak znowu będą go rozbierać to chyba z siebie wyjdę. Jak to jest z tymi wentylatorami i klimą ?