Temperatura silnika w 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#31 Post autor: Harry200 »

Póżniej sprawdzę na swoim to Ci odpiszę,instrukcję do klimatronika mam po Holendersku :lol: to Ci nie przetłumaczę..
Pozycja szyba-wentylator na max i nadmuch n szybę i boki
Strzałka do góry nadmuch na szybę i lekki z z reszty dysz
Strzałka w poziomie nadmuch z trzech dysz (bocznych i środkowej)
Strzałka w dół nadmuch na nogi

fabidan

#32 Post autor: fabidan »

JARO pisze:niedawno zauważyłem jeszcze jeden problem i to chyba nie jest normalne a mianowicie podczas jazdy w korku(przed światłami) przy temperaturze -4 załącza mi się wentylator i to dość często dopiero jak mine światła i jade cały czas to wentylator się nie włącza ale świeci się kontrolka chłodnicy z wiatrakiem do mometu wyłączenia zapłonu
Czy kontrolka pojawia się po przekroczeniu jakiejś temperatury? np 90st.
Czy klima jest sprawna u Ciebie?

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#33 Post autor: JARO »

Tak kontrolka pojawia się po załączeniu wiatraka czyli około 90st. a co do klimy to chyba właśnie w tym problem, raz się załączy a 10 razy nie i chyba padł wiatrak klimy.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#34 Post autor: firek »

JARO, zczytaj błędy jakimś fejsem i to powinno troszkę wyjaśnić.
Czy jak zapala sie kontrolka to działaja oba wiatraki??-powinny.
Zapalenie się kontrolki sygnalizuje jakiś błąd w układzie chłodzenia lub temperatury silnika.

piter.
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 07 wrz 2010, 13:35
Lokalizacja: Zambrów
Model:

#35 Post autor: piter. »

U mnie nagrzewa się w miarę szybko, ale powietrze za gorące nie leci, wskazówka ze swej zerowej pozycji ani drgnie. To też do wymiany termostat czy raczej czujnik temperatury ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#36 Post autor: Harry200 »

Jeżeli powietrze nie leci za gorące i wskazówka na dole to termostat do wymiany..

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#37 Post autor: JARO »

Jak zapala się kontrolka to działa tylko ten główny od strony silnika a ten od strony zderzaka to nie.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#38 Post autor: Harry200 »

Spróbuj zasilić silniczek od tego wentylatora bezpośrednio z akumulatora...

kris

#39 Post autor: kris »

Koledzy to ja mam od niedawna troszkę inny problem. Bo zauważyłem że mam trochę za wysoką temperaturę podczas jazdy. Im dłużej sa wyższe obroty - powiedzmy ok. 3500 to wtedy od razu wskaźnik temp. idzie do ok 92-95 na oko wychyla się poza 90 o grubość wskazówki. I tak jest do momentu kiedy nie zwolnię i zacznę jechać przy maks. obrotach 3000. Wcześniej przy jeździe w trasie wskazówka była wręcz odwrotnie i wskazywała jakieś 85st. i nie zdarzało się żeby wkroczyła na równe 90st.
Zauważam takie coś od momentu wymiany pękniętej gumy - przewodu powrotnego od pompy wody (u dołu przy misce olejowej) - tyle, że nie jestem na 100% pewien czy nie było tka wcześniej. Po wymianie układ odpowietrzony był dobrze- tak mi się wydaje. Ogrzewanie działa dobrze i wszytko inne też. Jednak na pewno nie powinno być tak, że podczas jazdy swobodnej wentylator się załącza - a tak się dzieje!
Proszę o podpowiedzi.
PS. Termostat wymieniałem (sam wkład) dwa lata temu i raczej nie stawiam na termostat. Może to wina korka że nie trzyma ciśnienia?? Nie mam pomysłów na to....

opolanin

#40 Post autor: opolanin »

poziom plynu sprawdziles? instalacja szczelna?

pozdr

kris

#41 Post autor: kris »

Poziom płynu jak najbardziej prawidłowy. instalacja szczelna.. właśnie po to wymieniałem rurę. Tym bardziej że przy nieszczelnej (pękniętej rurze) było OK więc szczelność tu nie ma wpływu.
PS. Dziś jeszcze trochę posprawdzałem. Jak bujne się tak konkretnie pod ok5tys obrotów to temp jeszce bardziej skacze na 95. Więc ewidentnie jest coś nie tak. Tak na prawdę nie spada mi poniżej 90-91st w trasie. Sprawdziłem po zatrzymaniu wiatraki pracują. Wąż od termostatu gorący mocno, powrotny od chłodnicy ciepły ale nie bardzo. Chłodnica tam w miejscu gdzie duży wiatrak jest ciepła od strony wiatraka a od strony chłodnicy klimy zimna. Ewidentnie dużo cieplejsza jest ta połowa chłodnicy przy której nie ma wiatraka. Pytanie czy chłodnica klimy powinna być zimna jak klima nie działa? Czy ona jest w tym samym obiegu.
Skoro wąż od termostatu jest gorący to wykluczyć należało by termostat. Albo chłodnica nie daje rady albo jednak nie jest coś dobrze odpowietrzone. Tylko jak to sprawdzić.

opolanin

#42 Post autor: opolanin »

imho odpowietrzenie chlodnicy jest "samoczynne" (przynajmiej takie powinno byc).
jak sie wlacza wentylator to plyn krazy wszedzie gdzie tylko mozliwe.
zrob jeszcze tak: nagrzej silnik otworz bardzo delikatnie zbiornik wyrownawczy i ponaciskaj weze z plynem - patrz co sie dzieje w zbiorniku tzn czy przelewa sie sam plyn czy rowniez wychodzi powietrze no i sprawdzisz (na oko) jak trzyma korek.

jak mozesz to sprawdz jaka jest temp plynu podlaczajac interfejs.
no i jeszcze zostaje czujniki temp plynu chlodzacego.

pozdr

kris

#43 Post autor: kris »

Dzisiaj podjechałem na znajomy warsztat. Przepatrzył jak się zachowuje płyn w zbiorniku etc. I padło na pompę wody. Musi coś niedomagać gdyż nie daje odpowiedniego przepływu wody i zapewne dlatego nie nadąża studzić silnika. Więc chyba nie mam wyjścia i muszę wymieniać pompę wody. I cały rozrząd przy okazji bo i tak za pół roku byłby czas na tę robotę.

hucio1

#44 Post autor: hucio1 »

Witam.U mnie tez jakieś cuda się dzieją. Wymieniałem ostatnio chłodnice , jakiś trójnik gumowy bo był rozwarstwiony oraz pompę wody bo starą szlag trafił.Co zauważyłem wczoraj : po 1 - zapaliła mi się kontrolka silniczka , po 2 - pali się co jakiś czas kontrolka TPC / ESP , po 3 - po przejściu temp. 90 st zapala się kontrolka usterki układu chłodzenia . W ogóle silnik jakoś się dusi przy 2500 - 3000 obr. Po zdjęciu nogi z gazu szarpie. Na wolnych obrotach czasem jakoś dziwnie pracuje. I teraz pytanie : przy chłodnicy są 2 wentylatory - 1 od zewnątrz 2 od środka. Działa jak zauważyłem tylko ten od zewnątrz - tak ma być??? czy coś w warsztacie gdzie montowali to wszystko ktoś dał ciała???

hucio1

#45 Post autor: hucio1 »

Tak jak wyczytałem ten przed chłodnicą to wentylator kondensatora klimatyzacji . Jakie ma zadanie i kiedy powinien się włączać - może przy włączonej klimie czy nie tylko ??. Ten wewnątrz (za chłodnica ) nie działa . Mam nadzieje , że to tylko złe podłączenie bo jak znowu będą go rozbierać to chyba z siebie wyjdę. Jak to jest z tymi wentylatorami i klimą ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”