Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#436 Post autor: Harry200 »

Ty masz podciśnieniowy czy elektroniczny EGR,w tych silnikach nie można zaślepiać EGR ,silnik sprawdza działanie zaworu biorąc sygnały z przepływomierza i czujnika doładowania, zaślepienie potraktuje jako błąd.Jeżeli masz podcisnieniowy to sprawdź czy zawór pracuje jak podasz mu podciśnienie...Czy u Ciebie kontrolka też gaśnie po przejechaniu kilku kilometrów. :?:

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#437 Post autor: beniu31 »

egr podcisnieniowy ,tak kontrolka gasnie,dzis po podlaczeniu do kompa blad p0400 nie wystepuje.....wykasowalem blad ...dodam tylko ze przedmuchalem wezyk od podcisnienia kompresorem moze byl zablokowany zaworek? jutro jade w trase wiec zobacze czy blad powruci.

[ Dodano: Pon Gru 19, 2011 12:30 ]
H,Łajszczak pisze:Ty masz podciśnieniowy czy elektroniczny EGR,w tych silnikach nie można zaślepiać EGR ,silnik sprawdza działanie zaworu biorąc sygnały z przepływomierza i czujnika doładowania, zaślepienie potraktuje jako błąd.Jeżeli masz podcisnieniowy to sprawdź czy zawór pracuje jak podasz mu podciśnienie...Czy u Ciebie kontrolka też gaśnie po przejechaniu kilku kilometrów. :?:
dzis po przejechaniu 10 km kontrolka z silnikiem sie zapaliła po podłączeniu z kompem pokazalo blad P0400 - <Nieznany kod błędu>
(05) - Nie występuje

jacekw7

#438 Post autor: jacekw7 »

Mam taki problem - na IV i V biegu powyżej 3tys obrotów włącza sie tryb awaryjny samochód traci moc, po podłaczeniu do kompa pojawił sie błąd - przeładowanie silnika mieszanką paliwową czy - jakos tak. Czy macie jakies pomysły czego to jest wina?
Dodam ze po zgaszeniu silnika jest juz ok dopóki nie przekroczę 3tys obrotów na IV lub v biegu (IKONKA AUTO Z KLUCZEM) :cry:

darkp1

#439 Post autor: darkp1 »

W takim razie podejrzewałbym przepływomierz.

stachupl

#440 Post autor: stachupl »

Zauważyłem, że moje auto straciło moc. Ja mu w gaz a on "nie ciągnie" tylko powoli przyspiesza. Nie ma tego "szarpnięcia" od turbiny tylko burczenie jak w zwykłym dieslu.

Dodam, że od czasu do czasu zapala się kontrolka autko z kluczykiem ( przeważnie jak stoję na światłach i gaśnie po przejechaniu 2-3 km).

Nie wyświetla się żaden problem/błąd.

Znajomy mówił, że miał taki problem i poruszał jakimiś kablami i po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.

Bardzo proszę o podpowiedź co może być przyczyną braku mocy.

ps: czy jest ktoś z okolicy(Świebodzice) kto ma identyczny silnik? Może udało by się zrobić spotkanie porównawcze...

adasko

#441 Post autor: adasko »

Jak wyskakuje kontrolka to musisz miec w pamięci komputera błąd zapisany.

stachupl

#442 Post autor: stachupl »

adasko pisze:Jak wyskakuje kontrolka to musisz miec w pamięci komputera błąd zapisany.
Wczoraj auto chodziło w miarę dobrze... dziś już jest padaczka a ostatni raz kontrolka wyświetliła się tydzień temu.

ps: zalałem zwykłego diesla... czy to może być wina paliwa?

Na początku chciałbym we własnym zakresie poszukać usterki a dopiero później udać się do mechaników, którzy mogą chcieć wymieniać mi różne części z marnym skutkiem...

adasko

#443 Post autor: adasko »

Nie, paliwo raczej nie ma nic do tego chyba ze filtr paliwa masz stary i zabrudzony to może trochę auto mulic. Żeby cokolwiek zrobić to musisz podłaczyc samochod pod komputer aby odczytać bład bo moze to byc wszystko - od glupiego czujniczka pod przepływomierz :piwo:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#444 Post autor: Harry200 »

Czym sprawdzałeś błędy że stwierdziłeś że niema,jak kontrolka się zapala to napewno w pamięci jest błąd zapisany..

stachupl

#445 Post autor: stachupl »

adasko pisze:Nie, paliwo raczej nie ma nic do tego chyba ze filtr paliwa masz stary i zabrudzony to może trochę auto mulic. Żeby cokolwiek zrobić to musisz podłaczyc samochod pod komputer aby odczytać bład bo moze to byc wszystko - od glupiego czujniczka pod przepływomierz :piwo:
Panowie, a jednak paliwo było przyczyną problemów z przyspieszaniem.
Wyjeździłem Lukoil-owski shit, zalałem na orlenie ON verva i auto idzie jak burza!

Po dolaniu dodatku do paliwa auto idzie jeszcze lepiej!

Dzięki temu prostemu zabiegowi zaoszczędziłem min 50 zł na podłączenie auta pod komputer - tzw. diagnostykę, którą doradzali mi Panowie na forum. ( a i pewno koszty naprawy przez mechanika )

( omijajcie Luk OIL na Bielanach wrocławskich...).
Ostatnio zmieniony 11 lut 2012, 20:08 przez stachupl, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#446 Post autor: Jaymzarf »

stachupl pisze:Moja rada dla wszystkich - nie lejcie ON95 w czasie zimy tylko ON98( omijajcie Luk OIL na Bielanach wrocławskich...).
Czy ja czegoś nie wiem czy kolega coś pomylił??

ON95???ON98???

Może to nie złe paliwo na stacji tylko kolega coś zamieszał??? Słyszałem tylko o ropie zimowej i letniej (pomijam podziały na zwykły i typu ultimate czy v-powery)...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

stachupl

#447 Post autor: stachupl »

Jaymzarf pisze:
stachupl pisze:
ON95???ON98???
.
chodzi mi o zwykłego diesla i o tego z podwyższoną liczbą cetanową, np: verva :)

za długo jeździłem benzyniakiem...stąd ta 95 i 98

KALFASOV

#448 Post autor: KALFASOV »

Bardzo proszę o pomoc przeszukałem już google i forum nie mam odpowiedzi na ten błąd - w innych autach błąd dotyczy zwrotnego obiegu powietrza Throttle Control Unit Detected Loss of Return Spring... nie wiem o co chodzi. EGR regenerowałem rok temu auto mało jeździło bez problemów. Kupiłem sobie urządzenie diagnostyczne i po wykasowaniu błędów tylko ten mi się pojawia.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#449 Post autor: Bodek »

KALFASOV pisze:Bardzo proszę o pomoc przeszukałem już google i forum nie mam odpowiedzi na ten błąd - w innych autach błąd dotyczy zwrotnego obiegu powietrza Throttle Control Unit Detected Loss of Return Spring... nie wiem o co chodzi. EGR regenerowałem rok temu auto mało jeździło bez problemów. Kupiłem sobie urządzenie diagnostyczne i po wykasowaniu błędów tylko ten mi się pojawia.
A jaki nr błędu :?:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#450 Post autor: Jaymzarf »

Koledze chyba chodzi o P1588. Czyżby przepływka albo czujnik ciśnienia powietrza?
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”