Temperatura silnika w 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kris

#46 Post autor: kris »

u mnie jest tak że zawsze oba działają bez względu na to czy klimatyzacja jest załączona czy nie.

hucio1

#47 Post autor: hucio1 »

czyli znowu coś spi....lone. co za samochód. skarbonka kupiłem. muszę postawić do serwisu a dopiero co ją zabrałem. może jednak ten zewnętrzny nie powinien chodzić bez klimy?

hucio1

#48 Post autor: hucio1 »

zobaczymy .Na jutro umówiłem się w serwisie tam gdzie mi to składali.Zobaczymy co wymyślą . Niby sprawdzali jak oddawali i działało ale coś mi nie chce się wierzyć. I ten czek mnie martwi . Może ma to z tym samym związek?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#49 Post autor: firek »

Jesli chodzi o wentylatory to zawsze powinny się włączać 2, a już w zależności od potrzeb będzie to 1lub 2 bieg. co do reszty usterek to najpierw należałoby zczytać błędy jakie sie pojawiły..

hucio1

#50 Post autor: hucio1 »

Odebrałem auto z myślą iż mam to zrobione. Niestety. Powiedzieli ,że wentylator walnięty ale elektryk naprawił. skasowali czeka - błąd sądy lambda - zły odczyt z powodu nieszczelności kolektora gdzieś za czy przed katalizatorem . Mają mi zrobić to następnym podejściem. Zapłaciłem 200 zł. Jednak już następnego dnia problem powrócił. Kontrolka chłodnicy , wentylator dalej nie chodzi, na trasie zapaliła się kontrola trakcji i oczywiście znowu czek. To może jest związane z tą nieszczelnością kolektora bo w pewnej chwili złapałem kangurka i lampki się zaświeciły . Czy ta nieszczelność ma wpływ na kont.trakcji???? I ten nieszczęsny układ chłodzenia...Jadę jutro zgłosić reklamację na ich ostatnią naprawę i moje 2 stówki.

Grisz

#51 Post autor: Grisz »

podepnę się pod temat, jaka jest właściwa temperatura do załączenia wiatraków? Mam zośkę od niedawna i tak naprawdę przy kupnie nie pomyślałem o sprawdzeniu wiatraków. Jak jeździłem nie dawno po mieście to trafiałem non stop na czerwone na krzyżówce i spostrzegłem że temperatura przekroczyła w pewnym momencie 90 i doszła prawie do 100, oczywiście jak ruszyłem i wyjechałem na trasę spadła do 80 . Próbowałem nagonić na postoju temp. ale udało mi się tylko troszkę ponad 90 ale wiatraki nie włączyły się . Czy sprawdzać na krótko wiatraki czy od razu wymienić czujkę na chłodnicy ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#52 Post autor: Harry200 »

Na początek sprawdź wiatraki na krótko ale jak któryś padnie to moduł wentylatorów powinien włączyć lampkę w licznikach informująca o awarii..

Grisz

#53 Post autor: Grisz »

a czy takowa lampka powinna się zapalić w sytuacji padniętego czujnika na chłodnicy? no właśnie kiedyś miałem golfa II i taki czujnik mi padł , to była kwestia wykręcenia go z chłodnicy i wkręcenia nowego, czy tu jest tak samo , bo przyznam się szczerze zaglądałem od góry na chłodnice i nie rzucił mi się w oczy.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#54 Post autor: Harry200 »

Czujnik ten jest z przodu po lewej srtrony głowicy cylindrów..

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#55 Post autor: darek_s »

U mnie pierwszy stopien wentylatora wlącza sie tak przy wskaznikowych 92C normalna temperatura zima to 90 lub minimalnie mniej lato 90-92,nigdy w najwiekszych nawet korkach latem z klimączy bez nie doszła nawet do 95C.pzdr.

hucio1

#56 Post autor: hucio1 »

Tak.Nagrzać tą bestię jest ciężko. Może i ten mój walnięty wentylator nie działał od początku ale dopiero teraz go wyczaiłem ??? Chociaż rok już się wożę tym wozidełkiem. Mam coś jednak z tą temp. bo jak już mu gorąco się zrobi to gaz wariuje. A raczej wariował . Wchodził na obroty i wył jak głupi. Ktoś by pomyślał z boku , że jezdzić nie potrafię. Usterka niezlokalizowana jeszcze niestety. Sugerowany uszkodzony sterownik silnika .

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#57 Post autor: arebuk »

A jaką macie temp. w czasie jazdy teraz, bo u mnie przy włączonym ogrzewaniu i dmuchawie na "2" to temp. wynosi 80st. Wydaje mi się że troszkę to za mało.

Freshh

#58 Post autor: Freshh »

Ja mam 90 stopni.

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#59 Post autor: arebuk »

tylko Ty masz 1.6

hucio1

#60 Post autor: hucio1 »

U mnie w czasie jazdy ledwo mija 80 . Owszem jak stanę na chwilę w korku , czy tak jakoś to rośnie wolno do 90 no i potem już zanany mi efekt - usterka z którą właśnie walczę.

[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 17:04 ]
Panowie, zamówiłem sterownik wentylatora ale teraz zastanawiam się (co prawda po czasie ) co oznaczają te dwie litery w symbolu - na jednych jest FR na innych jest CG . Co one oznaczają i czy mogą się różnić i nie pasować do mojej Zosi ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”