olej miksol jako dodatek do ropy
Moderator: Sebu$
Witam - różnica między Mixolem a Stihlem jest taka jak z olejem do silnika 15W40 a 5W50 -Stihl ma dużo lepsze parametry lepkości a co za tym idzie lepiej smaruje wszystkie części w pompie -no i oczywiście jest 2,5 raza droższy ale litr starcza 1000 litrów ropy--- starczy na dwa miesiące jazdy w Zosi
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jakoś tak dla testów sprawdziłem jak to coś (olej Stihl-a i Makity - akurat mam w garażu) miesza się z olejem napędowym.vertal pisze:...Piszecie żeby lać do ropy Mixol i tu macie troche racji ale nie Mixol tylko --- czerwony olej do pilarek i kosiarek dwusuwów STIHL leje go od 9 lat (100ml na 100 l oleju ) ma dużo lepsze parametry smarne od Mixolu
Po wlaniu Mixol-a do oleju i lekkim wymieszaniu wszystko ładnie się miesza i jest ok. Natomiast po wlaniu tego czerwonego cuda do oleju napędowego zrobiły się czerwone kuleczki i po porządnym wymieszaniu.... zrobiły się mniejsze kuleczki ale dalej się nie wymieszało. Na dnie powstała taka "kuleczkowa" zawiesina.
Oj ludziska uważajcie z tym co lejecie do baków bo szkód narobicie.
Podsumowując: Oba oleje do silników dwusuwowych, które posiadam (Makity i Stihla) "ni w ząb" nie mieszają się z olejem napędowym, który tankuję do swojej Zosi.
Nie eksperymentować, lać Mixola.
Ja zeszłej zimy dolewałem 100ml na pełny bak, jak zacznie mrozić znowu będę dolewał troszeczkę.
A i jeszcze jedno: Mixol nie jest jakimś cudownym środkiem na wszelkie bolączki dizelków - on po prostu troszeczkę poprawia ciężkie życie naszych spracowanych silników - a niech mają i niech nam służą jak najdłużej.
pozdrawiam
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Dek, i to właśnie miałem napisać, że te "markowe" ciężko z ropą zamieszać.
Mixol pamiętam od czasów Wartburga 353W, Komara i Ogarka, potem ojciec dolewał to do seata w który czasami świergoliła pompa paliwa w baku i przestała do momentu sprzedaży. Teraz ja kontynuuje tradycję i leje sete Zosi...
Mixol pamiętam od czasów Wartburga 353W, Komara i Ogarka, potem ojciec dolewał to do seata w który czasami świergoliła pompa paliwa w baku i przestała do momentu sprzedaży. Teraz ja kontynuuje tradycję i leje sete Zosi...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
W ashan i cerfurach to od 8,50 do 14 zł ja stosuje ten i też jest git Dodatek do Diesla DFA-39 K2 500ml i nie tylko chroni od wytrącania gliceryny mozna poczytać o nim np http://autokosmetyki-24.pl/pl/dodatek-d ... 500ml.html a ceny są różne.
Witam ! Przeczytałem wszystkie komentarze z uwagą bo od niedawna poruszam się 2.0 DTI i żywotność mojej zosi jest mi na sercu . Zauważyłem że piierwszorzędne znaczenie ma jakość paliw i nie warto na tym oszczędzać.Tankowałem jakiś czas na Tesco i na Carrefour i silnikzaczął sie dziwnie zachowywać ,szczególnie na wolnych obrotach objawy wskazywały na egr ,trochę się wystraszyłem przeczyściłe w/w zawór dodatkowo klapy te w dolocie ale niewiele to pomogło .slinik po rozruchu miał troszkę zaniżone obroty ok880 ob/min i pracował nierówno .i wtedy stał ssię cud ,otwarto u nas stację Optima zatankowałm ze wzg ekonomicznych bo było najtaniej i po kolejnym tankowaniu silnik odżył obroty wzrosły prasuje równiutko inic nie klekocze w egr-e jak przedtem i dla tego nie zatankuję na żadnej badziewnej stacji .A co do moxolu to też czasami dolewam ale nie do każdego tankowania.Pozdrawiam