[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#421 Post autor: Jarek 67 »

Tydzien temu wymienilem kompletny termostat na VERNET , bo jak u wielu slabo bylo z grzaniem - temp max 80 . Teraz grzeje szybciej i lepiej , ale wskazowka temp. ani drgnie . Czy to czujnik ?( jest wpiety po za obudowa termoststu )

[ Dodano: Nie Sty 22, 2012 10:24 ]
Nikt mi nic nie podpowie - ja nie bardzo wiem o co kaman .

Cornleone

#422 Post autor: Cornleone »

Witam!u mnie po wymianie termostatu opel zafira 2,0 DTI i przejechaniu ok.500km zawiesiło się ogrzewanie.Termostat nowy,przewody od chłodnicy miękkie,silnik łapie temperaturę 80-90 st.C,a wieje zimnym powietrzem.Zastamawiam się jak kolega nad czujnikiem temp.Pomóżcie! :cry:

Sławomir

#423 Post autor: Sławomir »

a wiatrak od powietrza jest sprawny

[ Dodano: Nie Sty 22, 2012 19:37 ]
Jarek 67 pisze:Tydzień temu wymieniłem kompletny termostat na VERNET , bo jak u wielu słabo było z grzaniem - temp max 80 . Teraz grzeje szybciej i lepiej , ale wskazówka temp. ani drgnie . Czy to czujnik ?( jest wpięty po za obudowa termostatu )

[ Dodano: Nie Sty 22, 2012 10:24 ]
Nikt mi nic nie podpowie - ja nie bardzo wiem o co kaman .

tak od czujnika bym zaczął sprawdzać
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, 20:23 przez Sławomir, łącznie zmieniany 1 raz.

Cornleone

#424 Post autor: Cornleone »

a o jakim wiatraku mówimy,? :/

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#425 Post autor: Jarek 67 »

Jak na razie jeszcze nie bylem gdzieś w trasie , bo pewnie by coś więcej się wyjaśniło . Nie wiem na przykład czy włącza się wentylator , bo do tego przy takiej pogodzie trochę trudno doprowadzić . Czytałem gdzieś , że komuś dopiero po jakimś czasie od wymiany termostatu wskaźnik zaczął pokazywać temp. Pewnie zacznę od czujnika , tylko zęby niepotrzebnie nie wydawać kasy .
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, 20:25 przez Jarek 67, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#426 Post autor: Harry200 »

Termostat możesz łatwo sprawdzić,jak uruchomisz silnik to zobacz czy chłodnica zacznie się szybko nagrzewać,jeżeli tak to coś z termostatem ...

Sławomir

#427 Post autor: Sławomir »

Cornleone pisze:a o jakim wiatraku mówimy,? :/
ten od nawiewu

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#428 Post autor: JARO »

kamil12luty, silnik grzeje do jakichś 86-87 st.C a wentylator załącza się mniej więcej przy 90st. C

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#429 Post autor: kamil12luty »

to troszeczke ( minimalnie) za mało. Nie dam głowy sobie uciaśc ze to moze być w tym problem. W calibrze silnik trzyma mi ( i tak ma trzymać) cały czas 90-92*C a wentylator dopiero uruchami sie przy ponad 95. Ogrzewanie mam bajka. Z nawiewów leci tak gorące że aż parzy. Na wiosnę padł mi termostat i dopiero czwarta sztuka okazała sie dobra. W auto świecie był kiedyś artukuł o termostatach że bardzo ciężko trafić na dobrze utrzymajacy temp.

kowalczyk

#430 Post autor: kowalczyk »

No niestety i ja muszę dołączyć do tematu dogrzania wnętrza termostat wymieniony temperatura silnika 90* a z nawiewu niby ciepłe ale przy -20 to nie wiem czy bym nie zmarzł.
I też nie bardzo wiem od czego zacząć,kiedyś coś podobnego miałem w Renault 19 wtedy wymieniłem całą nagrzewnice i było bardzo cacy a tu kto wie,a przy okazji czym przepłukać nagrzewnice nie uszkadzając uszczelek.

vojti

#431 Post autor: vojti »

kamil12luty pisze:to troszeczke ( minimalnie) za mało. Nie dam głowy sobie uciaśc ze to moze być w tym problem. W calibrze silnik trzyma mi ( i tak ma trzymać) cały czas 90-92*C a wentylator dopiero uruchami sie przy ponad 95. Ogrzewanie mam bajka. Z nawiewów leci tak gorące że aż parzy. Na wiosnę padł mi termostat i dopiero czwarta sztuka okazała sie dobra. W auto świecie był kiedyś artukuł o termostatach że bardzo ciężko trafić na dobrze utrzymajacy temp.
Gdy kupowałem termostat sprzedawca twierdził, że są dwa modele termostatu, jeden trzyma ok. 87 st.C a drugi ok. 92 st. C. Jeśli to prawda, to wasze oba termostaty działają prawidłowo. :D

cieniassss

#432 Post autor: cieniassss »

kowalczyk pisze:coś podobnego miałem w Renault 19 wtedy wymieniłem całą nagrzewnice
chyba każdy kto miał r19 wymieniał nagrzewnicę, bo tam w obiegu krążyła zupa z rdzy, taki urok r19
jeśli masz czysty płyn to płukanie nic nie da

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#433 Post autor: twardypt91 »

Czy jest jakiś prosty sposób by sprawdzić, czy termostat działa prawidłowo?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

adasko

#434 Post autor: adasko »

Zobacz czu auto sie nagrzewa czy na wskazniku np masz maksymalnie 80* :piwo: powinno byc 88-92, w zimie jadac spokojnie po ok. 5km powinien tyle silnik osiagnac.

cieniassss

#435 Post autor: cieniassss »

twardypt91 pisze:Czy jest jakiś prosty sposób by sprawdzić, czy termostat działa prawidłowo?
odpalasz zimny samochód, wyłączasz nawiewy i czekasz aż się ruszy wskazówka temp. i cały czas sprawdzasz ręką czy nagrzewa się chłodnica, jeśli chłodnica robi się ciepła zanim wskazówka pokaże ok. 80-90 C, to termostat jest zepsuty (oczywiście zakładam że wskaźnik działa prawidłowo)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”