[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#436 Post autor: twardypt91 »

Wiem, że to zależy od silnika ale tak mniej więcej po ilu minutach pracy silnika (gdy auto stoi na parkingu) wskazówka powinna "ożyć"? U mnie w lato nigdy nie pokazało się 90*, jeśli już to jakieś 87*. A wyczytałem na forum, że są termostaty trzymające właśnie 87*.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

cieniassss

#437 Post autor: cieniassss »

twardypt91 pisze:Wiem, że to zależy od silnika ale tak mniej więcej po ilu minutach pracy silnika (gdy auto stoi na parkingu) wskazówka powinna "ożyć"?
diesle z racji dużej sprawności nagrzewają się bardzo powoli, czas nagrzewania będzie zależał też od tego jak dobry masz olej, im lepszy tym dłużej
twardypt91 pisze:U mnie w lato nigdy nie pokazało się 90*, jeśli już to jakieś 87*. A wyczytałem na forum, że są termostaty trzymające właśnie 87*.
ale w lecie samo otwarcie termostatu nie wystarcza do schłodzenia silnika, więc temp powinna pójść wyżej aż włączą się wentylatory, więc wskazówka powinna przekraczać temp otwarcia termostatu i np przy 97C włączy się pierwszy bieg wentylatora a przy 103C drugi bieg, a jak to będzie za mało żeby schłodzić silnik to wyłączy się klimatyzacja...

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#438 Post autor: twardypt91 »

Wygląda na to, że termostat do wymiany mam :mysli:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

M4R10

#439 Post autor: M4R10 »

twardypt91 pisze:Wygląda na to, że termostat do wymiany mam :mysli:
Czy można się jeszcze zapisać do tego "klubu padniętych termostatów" :P
Od tygodnia nawet po półgodzinnym jeżdżeniu po mieście wskazówka ledwo się rusza, a chłodnica ciepła :/

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#440 Post autor: twardypt91 »

W lato to dopiero po 5 km ożywała u mnie. Czyli 200 zł w plecy :evil:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#441 Post autor: Harry200 »

No niestety termostaty to w Zafirkach dieselkach jedna z podstawowych bolączek...

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#442 Post autor: twardypt91 »

W ogóle to już sam nie wiem czy wymieniać czy nie. Na innych forach opinie są różne.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#443 Post autor: Harry200 »

Ja po wymianie miałem wyraźną poprawę to myślę że warto było...

mzabierek

#444 Post autor: mzabierek »

U mnie też temp. oscylowała przy 85 St C. Po wymianie temp. ok. 90 St C, w kabinie szybciej pojawia się ciepło, szybciej przełącza się na gaz no i zauważalne mniejsze spalanie, tak więc wymiana również nie poszła na marne... :)

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#445 Post autor: twardypt91 »

Niby u mnie tej zimy ani razu nie było 90*, ale powietrze z nawiewu czasami aż parzy :mysli:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

M4R10

#446 Post autor: M4R10 »

Wczoraj zrobiłem trasę ok 150km :driver: Przy prędkościach 85-100 km/h temp ledwo dobijała do 80° C, ale jadąc nie więcej jak 60km/h drastycznie spadała. :x Nie wspomnę o spalaniu :evil: (wg kompa - 7,3 l/ 100 km) - obciążenie 3 (słownie: trzy) osoby i sprzęcicho narciarskie :D
Czekam na troszkę lepszą (cieplejszą) pogodę i będzie wymiana termostatu :P, a do tego czasu Zafirinda ma wolne :lol:

marcin123

#447 Post autor: marcin123 »

Panowie mam problem z termostatem mianowicie wymieniłem już trzy termostaty i kicha . pierwsza wymiana termostatu kompletnego z obudową dwie pozostałe wymiany to wkłady i problem pozostał . problem polega na tym ze silnik ma problem osiągnąć 90 stopni a jak już osiągnie te 90 stopni to tylko przy jeździe ostrej i w mieście a gdy wyjeżdżam na drogę gdzie jadę 90 km to po chwili jazdy temp. spada i kicha do momentu kiedy zwolnię do 50 ki i znowu temperatura rośnie , czy to nadal jest wina termostatów .

adasko

#448 Post autor: adasko »

Do ilu spada temperatura?

marcin123

#449 Post autor: marcin123 »

Temperatura spada do początku skali.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#450 Post autor: Harry200 »

Jak odpalisz zimny to pozostaw go na wolnych obrotach i zobacz czy po pięciu minutach chłodnica zacznie się robić od góry ciepła,jeżeli tak to termostat do wymiany..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”