Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Moderator: Sebu$
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Zakładając że awaria jest w okolicy wybierka - skrzyni czy koledzy poratuję mnie wiedzą i odpowiedzą na następujące pytania:
- jak wyciągnąć cały wybierak, pomijam oczywiście sprawę śrub, ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat dla skrzyni F23. Czy wystarczy poruszać na lewo i prawo, tudzież obrócić i wyciągnąć czy to bardziej skomplikowane zadanie.
- czy awarii mogła ulec skrzynia biegów, sprzęgło?
- nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie. Od czego zamontować cały mechanizm zmiany biegów żeby w przyszłości pozbyć się tego typu problemów. Mam tu namyśli również wymianę skrzyni z F23 na inną.
Może warto przenieść ten problem do innego działu [ZA] --> [Silnik]
- jak wyciągnąć cały wybierak, pomijam oczywiście sprawę śrub, ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat dla skrzyni F23. Czy wystarczy poruszać na lewo i prawo, tudzież obrócić i wyciągnąć czy to bardziej skomplikowane zadanie.
- czy awarii mogła ulec skrzynia biegów, sprzęgło?
- nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie. Od czego zamontować cały mechanizm zmiany biegów żeby w przyszłości pozbyć się tego typu problemów. Mam tu namyśli również wymianę skrzyni z F23 na inną.
Może warto przenieść ten problem do innego działu [ZA] --> [Silnik]
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Sam tego nie zrobie. Muszę z tym poczekać do nowego roku.
Prędzej sprawdzę jeszcze poduszkę pod silnikiem (centralną).
Zauważyłem pewną systematyczność:
- żeby wrzucić bieg wsteczny muszę pluzować lewą (szarą) linkę i przesunąć ją jak najdalej od końcówki.
- żeby wrzucić bieg I muszę poluzować lewą linkę i przesunąć jak najbliżej gwintu (a jeszcze by chciało), jak nie zrobię tej operacji auto ruszy z III/IV biegu.
Samo wrzucenie biegu I jest dość problematyczne. Muszę wrzucić II, a następnie wychylająć lewarek ile się da w lewo oraz dodatkowu urzywając dwóch rąk, wcisnąć bieg I. Jedynka ustępuje za 2-10 razem - lub nie ia wtedy zostaje ruszenie z dwójki.
[ Dodano: Pon Sty 02, 2012 08:07 ]
Takie małe spostrzeżenie. Zakup nowej tulejki ma sens tylko w momencie dużego luzu. Gdy pojawia się problem z biegami, tj jedynka wrzucana z dwójki, proponuje zacząć od przesmarowania WD, a druga osoba majta lewarkiem 5-10 min, następnie ponowna regulacja.
W razie, czego służę radą.
Prędzej sprawdzę jeszcze poduszkę pod silnikiem (centralną).
Zauważyłem pewną systematyczność:
- żeby wrzucić bieg wsteczny muszę pluzować lewą (szarą) linkę i przesunąć ją jak najdalej od końcówki.
- żeby wrzucić bieg I muszę poluzować lewą linkę i przesunąć jak najbliżej gwintu (a jeszcze by chciało), jak nie zrobię tej operacji auto ruszy z III/IV biegu.
Samo wrzucenie biegu I jest dość problematyczne. Muszę wrzucić II, a następnie wychylająć lewarek ile się da w lewo oraz dodatkowu urzywając dwóch rąk, wcisnąć bieg I. Jedynka ustępuje za 2-10 razem - lub nie ia wtedy zostaje ruszenie z dwójki.
[ Dodano: Pon Sty 02, 2012 08:07 ]
Problem rozwiązany. Zapiekł się mechanizm wybieraka. Po przesmarowaniu WD40 problem znikł. Nie ma problemu z regulacją, a co za tym idzie z wrzuceniem odpowiedniego biegu.Samer pisze:Sam tego nie zrobie. Muszę z tym poczekać do nowego roku.
Prędzej sprawdzę jeszcze poduszkę pod silnikiem (centralną).
Zauważyłem pewną systematyczność:
- żeby wrzucić bieg wsteczny muszę pluzować lewą (szarą) linkę i przesunąć ją jak najdalej od końcówki.
- żeby wrzucić bieg I muszę poluzować lewą linkę i przesunąć jak najbliżej gwintu (a jeszcze by chciało), jak nie zrobię tej operacji auto ruszy z III/IV biegu.
Samo wrzucenie biegu I jest dość problematyczne. Muszę wrzucić II, a następnie wychylająć lewarek ile się da w lewo oraz dodatkowu urzywając dwóch rąk, wcisnąć bieg I. Jedynka ustępuje za 2-10 razem - lub nie ia wtedy zostaje ruszenie z dwójki.
Takie małe spostrzeżenie. Zakup nowej tulejki ma sens tylko w momencie dużego luzu. Gdy pojawia się problem z biegami, tj jedynka wrzucana z dwójki, proponuje zacząć od przesmarowania WD, a druga osoba majta lewarkiem 5-10 min, następnie ponowna regulacja.
W razie, czego służę radą.
Ja u siebie dalej kombinuje z jedynka. Kilka dni temu wyjalem akumuluator i podstawe i probowalem cos porobic. Mialem malo czasu ale zauwazylem, ze przy probie wrzucenia jedynki ciengno na wybieraku nie wsuwa sie do konca, brakuje doslownie 1 milimetra, jakby ciegno bylo delikatnie za dlugie. Po lekkim dopchnieciu pod maska jedynka wchodzi elegancko ale nikt nie bedzie caly czas siedzial pod maska i pykal na wybieraku. Jak sie popsikalo WD40 to przez kilkanascie minut byla poprawa. Czy jest to jakas droga do celu? Smarowanie i machanie lewarkiem az sie cos wyrobi lub odetka? Dodatkowo zrobie regulacje ale troche sie nie chce bawic z odpinaniem i zapinaniem wodzikow na lewarku.
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Jedynym słusznym rozwiązaniem jest poproszenie 2giej osoby do ruszania lewarkiem, ty w tym czasie psikaj WD40. Po kilkunastu min powinno puścić.
1 próba - sam penetrowałem WD a następnie ruszanie lewarkiem - nie dało żadnych rezultatów,
2 próba - 2 osoby (w tym kobieta ) po ok 10 min ruszania delikatna poprawa, po kolejnych 10-20 min wszystko zaczeło pięknie chodzić.
Tak więc lewarek w dłoń i ruszamy
PS Bez głupich skojarzeń :>
1 próba - sam penetrowałem WD a następnie ruszanie lewarkiem - nie dało żadnych rezultatów,
2 próba - 2 osoby (w tym kobieta ) po ok 10 min ruszania delikatna poprawa, po kolejnych 10-20 min wszystko zaczeło pięknie chodzić.
Tak więc lewarek w dłoń i ruszamy
PS Bez głupich skojarzeń :>
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Przy okazji wymiany meszka zajrzałem do środka. Czy na podstawie poniższych fotek możecie coś ciekawego stwierdzić?
Jak na razie nie ma tak, że bieg za cholerę się nie wbije. Czasem jedynie jedynka jest oporna, ale ogólnie biegi wchodzą. Auto ma niby 150 kkm przejechane. Wydaje mi się, że drążek za duży luz ma - patrz okolice tej białej kulki w podstawie drążka.
Jak na razie nie ma tak, że bieg za cholerę się nie wbije. Czasem jedynie jedynka jest oporna, ale ogólnie biegi wchodzą. Auto ma niby 150 kkm przejechane. Wydaje mi się, że drążek za duży luz ma - patrz okolice tej białej kulki w podstawie drążka.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... gory=18887 tu są zestawy naprawcze niwelujące luzy w lewarku. A na cięzką zmiane biegow moze pomóc wymiana oleju w skrzyni mimo ze nie zalecana przez Opla
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Witam!
Miałem podobny problem z wciskaniem biegów. Udało sie to załatwić za pomocą zestawu naprawczego z allegro za ok 56 zeta. Biegi wchodzą ładnie i bez zgrzytów. Ale mam problem gdyż "na luzie" lewarek nie sprężynuje dokładnie mówiąc nie ustawia się sam w pozycji miedzy 3 a 4-tym biegiem. Zatem trudno stwierdzić kiedy jest na luzie. ( uff chyba w miarę dobrze wyjaśniłem) Mechanik mówi, że w skrzyni biegów jakąś część trzeba podmienić ale dokładnie nie wiem czego szukać na allegro lub na złomkach ( a całej skrzyni nie potrzebuję). Pomóżcie Szanowni koledzy! Zafira 2.0 DTI 2002 r.
Miałem podobny problem z wciskaniem biegów. Udało sie to załatwić za pomocą zestawu naprawczego z allegro za ok 56 zeta. Biegi wchodzą ładnie i bez zgrzytów. Ale mam problem gdyż "na luzie" lewarek nie sprężynuje dokładnie mówiąc nie ustawia się sam w pozycji miedzy 3 a 4-tym biegiem. Zatem trudno stwierdzić kiedy jest na luzie. ( uff chyba w miarę dobrze wyjaśniłem) Mechanik mówi, że w skrzyni biegów jakąś część trzeba podmienić ale dokładnie nie wiem czego szukać na allegro lub na złomkach ( a całej skrzyni nie potrzebuję). Pomóżcie Szanowni koledzy! Zafira 2.0 DTI 2002 r.