Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
SZYMON_K

#496 Post autor: SZYMON_K »

Witam wszystkich posiadaczy zefirki! mam powarzny problem otuz mialem kolizje i moja zoska dostala wtyl niewielkie uszkodzenia blacharskie lecz problem z silnikiem zgasl i nieotpali niewiem co sie stalo czujnika antyuderzeniowego niema . prosze o pomoc :oops:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#497 Post autor: Harry200 »

Sprawdzałeś czy komputer nie ma jakichś błędów w pamięci,jak kręcisz rozrusznikiem to kontrolka silnika gaśnie czy świeci cały czas,możesz mieć uszkodzone przewody zasilania w paliwo przy zbiorniku przez co pompa sie zapowietrzyła...

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#498 Post autor: Dziadek13 »

A może cos z odpowietrzaniem baku sie stało podczas uderzenia z tył i pompa nie ma siły zaciągnąć paliwa.

kecajx26

#499 Post autor: kecajx26 »

Ostatnio moja zafira zastrajkowała niechce odpalić . pomimo że kręci się silnikem to nie dymi i zapal się żółta kontrolka silniczka . pompa umarła tak nagle nic


darkp1

#501 Post autor: darkp1 »

Pompa zazwyczaj umiera nagle ;)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#502 Post autor: Harry200 »

Nie miałeś wcześniej żadnych objawów,lekkie falowanie obrotów,trudności z odpalaniem,przerywanie w czasie jazdy.. :?:

kecajx26

#503 Post autor: kecajx26 »

nie niemiałem nie falował obroty nieraz zdażyło sie od jazdy po 3 godzinach że jK CHCIAło się odpalić to samochód z 3 4 razy musiał pokręcić

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#504 Post autor: Jaymzarf »

kecajx26,
1: kody błędów
2: odpowietrzenie układu zasilania
3: w najgorszym przypadku regeneracja pompy - co akurat w Twojej sztuce nie jest problemem. Masz pompę ze sterownikiem PSG5, którą w pełni regeneruje większość warsztatów Bosch i za niewielką (stosunkowo) kasę.

aaa.. i po 4: Zdrowych, wesołych Świąt Bożego Narodzenia...Obrazek
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#505 Post autor: twardypt91 »

W sumie problemu nie ma, bo auto zawsze odpala za I razem. Ale tak dla pewności jedną sprawę skonsultować chciałem...
Zocha stała cały dzień na mrozie. Wieczorem trzeba było obskoczyć parę miejsc. No to siadam, grzeję świecami i odpalam... Dosyć długo kontrolka świec się paliła, ale nic dziwnego - 5 stopni mrozu. Auto odpaliło. Ale moment przed tym jak silnik już zaskoczył i zaczął pracować normalnie odniosłem wrażenie, że tak jakby nie we wszystkich komorach gdzie śmigają tłoki doszło do zapłonu mieszanki. W lato od razu jest ten charakterystyczny klekot, tu przez dosłownie chwilę troszkę inaczej to brzmiało. Może przewrażliwiony jestem, ale wole się upewnić :mysli:
Później jeszcze ze 3 razy był odpalany silnik po godzinnych postojach w centrum miasta i było ok, od razu zaskakiwał.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Skasowany użytkownik 6483

#506 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Wiesz, na mrozie po odpaleniu silnik inaczej pracuje , ja mam to samo :D . ja to nazywam "stany nieustalone" i zanim się tam wszystko poobraca i nasmaruje to minie jakaś chwilka i wtedy już po ok 5 sek silnik pracuje w miarę równo. Skoro Tobie auto odpala bez problemu na mrozie to nie szukaj problemów na siłę bo jak znam zycie to one i tak kiedyś Ciebie znajdą :lol:

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#507 Post autor: Jaymzarf »

twardypt91, u mnie po wymianie świec wystąpił podobny problem.
Rano na lodowatym silniku, włączam rozruch zaraz po zgaśnięciu kontrolki, po 2 obrotach (-18 stopni) silnik zapala, ale pracuje nierówno. Zgłosiłem problem u mechanika, który wymieniał świece i mnie niemile zaskoczył... Wina kompresji lub...wtryskiwacze. Jestem umówiony na przyszły tydzień w celu ustalenia przyczyny.

Poza tym, paliwo. Tankuję Ultimate, dolewam depresatora, ale po tym, co ostatnio zobaczyłem to chyba podziękuję za "dodatki". Mam Skyyda. Na dworze było w nocy -19 stopni. Zrobiłem kilkadziesiąt km i by nie zostawiać za dużo miejsca w baku, podjechałem zatankować pod korek. Wyjmuję Skyyda i... szok - w butelce jest galaretka!!!
Źródło pochodzenia - kolega jest kierowcą TIR, jeździ po Skandynawii, preparat dostałem (kupiłem) od niego. Jak mu to pokazałem, był w szoku. Sprawdził swoje "zapasy" w garażu w którym było w najgorsze mrozy -10 i to samo - galaretka.
Albo pechowa partia, albo nie wiemy co się dzieje.
Wczoraj zatankowałem zwykłego ON prawie 40l, nie dolewałem nic, dzisiaj rano silnik zapalił i znaczniej mniej "skakał". Mimo wszystko jadę do mechanika na sprawdzenie wtrysków i kompresji.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

olo018

#508 Post autor: olo018 »

Ja miałem kiedyś ten skyyd i też się zrobiła galaretka,i więcej go nie dolewałem,lepiej dolać kilka litrów benzyny 95 na cały bak ,ok 2-3 % objętości zbiornika.

silver997

#509 Post autor: silver997 »

Witam mam problem z zafirą (silnik 2,0 dti 2002), otóż nie che zapalać. Od 3 miesięcy auto stoi u mechanika i nie moze znaleść usterki. Zaczne od poczatku problem zaczął sie wczesniej podczs jazdy od czasu do czasu zaczeło szarpać i falować obrotami wymieniłem filtr paliwa i jakis czas było dobrze aż do momentu kiedy auto stanęło i nie chciało już zapalić. Po podłączeniu pod komputer okazało sie ze jest uszkodzony czujnik kąta wtrysku i że jest do naprawy sterownik po naprawie sterownika problem jednak został, następna diagnoza mechanika to ta nieszczęsna pompa wtryskowa. Pompa oddana do regeneracji po regeneracji i ponownym założeniu jest bez zmian. Dodam że auto odpala na PLAKU. Może ktoś wie jaka jest przyczyna tego ze auto nie zapala? Albo ktos zna jakiś dobry warsztat w woj. Łódzkim?

olo018

#510 Post autor: olo018 »

Jaka pompa? Psg16,jak tak to może nie została zaprogramowana albo źle,ja tak miałem 2 pompy i nic,w serwisie opla,dopiero przyjechali chłopaki z warsztatu gdzie kupiłem pompy i zrobili,jeśli odpalasz na plaku i na obrotach 3000 silnik pracuje to uszkodzona jest krzywka nastawiacza wtrysku ,tak było u mnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”