Kontrolka samochód z kluczykiem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
przemo111

#16 Post autor: przemo111 »

Witam

Podłączę się do tematu samochodu z kluczykiem

Jak jest zimny i go odpalę to cały czas się świeci się ta kontrolka, gdybym przyśpieszył gwałtownie kontrolka gaśnie na kilka sekund po czym znów się pojawia.
Gdy silnik jest rozgrzany to kontrolka po przekręceniu kluczyka i odpaleniu silnika gaśnie całkowicie.
Mowa była powyżej, że to może być świeca walnięta, ale sprawdzałem je dwukrotnie i są na pewno dobre.
Co może być przyczyną , bo podłączając po kompa błąd idzie wykasować , ale przy następnym odpalaniu zimnego silnika ponownie się pojawia.

Dzięki

Anony Mous

#17 Post autor: Anony Mous »

przemo111 pisze:podłączając po kompa błąd idzie wykasować , ale przy następnym odpalaniu zimnego silnika ponownie się pojawia.

Dzięki
Ale jaki jest ten błąd ?? Skoro miałeś podłączonego kompa to powinieneś go odczytać i wtedy można wnioskować co jest nie tak.

dodek99

#18 Post autor: dodek99 »

Mój problem to również kontrolka autka z kluczykiem która gaśnie po odpaleniu, auto było podłączone do komputer i pokazało bład P0003( za niskie napięcie obwodu zdalnego elektrozaworu dozującego paliwo) objawy sa takie ze podczas jazdy auto potrafi szarpnac na 2 albo 3 biegu a nawet zgasnąć.gdy zapale je ponownie moge jechać znowu nieraz przez 3 dni nic się nie dzieje a na 4 znów to samo 3 do 4 szarpnięć i znowu spokój Po wykasowaniu bledu bylo ok przez 2 dni teraz problem powrócił co może być przyczyną takiego zachowania czy może ktoś już to przerabiał.Auto z silnikiem 1.9cdti 120 Km.Egr dziala poprawnie wiec to chyba nie jego wina.Dzieki za jakieś info i pomoc pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#19 Post autor: MieHor »

P0003 Fuel Metering Solenoid Valve Circuit Low Voltage C-021

dodek99

#20 Post autor: dodek99 »

Jezeli to jest jakaś podpowiedz na moje pytanie to nie zabardzo kumam o co chodzi?

Anony Mous

#21 Post autor: Anony Mous »

dodek99 pisze:Jezeli to jest jakaś podpowiedz na moje pytanie to nie zabardzo kumam o co chodzi?
to ang wersja tego co pisałeś, tzn: za niskie napięcie obwodu zdalnego elektrozaworu dozującego paliwo

dodek99

#22 Post autor: dodek99 »

Witam serdecznie wymieniłem w mojej zośce elektor zawór przy pompie ale niestety nic to nie pomogło auto zachowuje się tak nadal, tylko teraz częściej gaśnie,jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc.Słyszałem ze możne to być wina któregoś wtrysku ale blod to 0003,wszystko już sprawdzone filtr paliwa ok ręce opadają.Dzieki za pomoc pozdrawiam

twister226

#23 Post autor: twister226 »

Witam kolegów, może któryś z was mi pomoże mam tydz zafirę 1,7 i problem z błędem nieszczelność w układzie dolotowym pali się kontrolka z kluczykiem po zgaszeniu auta niby ok i za chwilę znowu nie włącza się turbina

cinek11

#24 Post autor: cinek11 »

hej proszę o poradę wyskoczył mi błąd P0002-5A

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#25 Post autor: Bodek »

cinek11 pisze:hej proszę o poradę wyskoczył mi błąd P0002-5A
P0002 Generic Fuel Volume Regulator Control Circuit Range/Performance
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

cinek11

#26 Post autor: cinek11 »

a cos więcej co sprawdzić?

shaqal
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 02 wrz 2011, 00:01
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk
Model:

#27 Post autor: shaqal »

cinek11 pisze:a cos więcej co sprawdzić?
Czym sprwadzałes błedy? Wartoby sprawdzic parametry pracy silnika na postoju i w czasie jazdy, błąd nie jest jednoznaczny. Jak chcesz to mozesz do mnie podjechac w weekend w Grudziądzu.
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!

cinek11

#28 Post autor: cinek11 »

hejka zdiagnozowane czujnik na listwie wtryskowej wariuje i auto przechodzi w tryb awaryjny. dzieki shaqal za chęci moze innym razem :))pozdr

Aston

#29 Post autor: Aston »

Witam właśnie zadzwonił do mnie z trasy nasz kolega Tomek. Niestety nie mogłem mu pomóc nie znalazłem nigdzie informacji na temat błędu który pojawił się po zaświeceniu kontroli autka z kluczykiem. Wypedałowany błąd to 42A52 może ktoś pomoże :?: na hiszpańskim forum znalazłem info że to od sondy lambda ale tylko tyle zdołałem wyczytać bo z hiszpańskim u mnie krucho.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: Bodek »

P042A Generic Catalyst Temperature Sensor High Input (Bank 1) - Temperatura katalizatora Sensor High input (Bank 1)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”