[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Witam, miałem ten sam problem. (też DPF mam usunięty) Byłem u 3 różnych magików, z których każdy dopatrywał się winy czego innego. Po wyczyszczeniu EGR i skasowaniu błędu, ten pojawiał się ponownie. po powrocie do warsztatu orzeczenie: padła przepustnica (co na szczęście okazało się kompletną bzdurą). Samochód był straszliwie zamulony (na zimnym silniku ruszałem z pierwszego biegu jakby to była co najmniej trójka-gaz do oporu - powolny przyrost obrotów i powolne puszczanie sprzęgła). W końcu pojechałem do ASO. Wymienili EGR (w którym poprostu cewka była spalona od zapchania!!! jednak nikt jakoś na to nie wpadł wcześniej), zapłaciłem po zniżce 720 PLN (i jeszcze diagnostyka reszty gratis) i zośka śmiga teraz jak nowonarodzona. Czasami warto odwiedizić ASO celem identyfikacji zwykłego błędu niż tułanie się po panach Józkach, którzy wymienią Ci (oczywiście na twój koszt) pół silnika i kląc nadal będą szukać po omacku co ją boli...zbigpuch pisze:Witam.Problemów z Egr ciąg dalszy- po usunięciu DPF-u fizycznym i komputerowym po około 2 tygodniach zapaliła się kontrolka serwisowa.,magiczny i słynny ECN 4005A.Po usunięciu DPF autko delikatnie muliło do 1900-2000 obrotów--po zapaleniu kontrolki serwisowej ,która po 2 dniach przeszła w kontrolkę silnika samochód odzyskał wigor, spalanie bez zmian ale wykasowanie błędu nic nie daje .Czy można nadal jeździc z tym niesprawnym EGR czy wymienic na nowy (był już czyszczony 2 X).Czy ewentualnie można zmienić w ustawieniach komputera żeby go nie widział skoro nic sie nie dzieje z samochodem?
Pojawił się u mnie błąd odczytany z OPCOM:
P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
(5A) - Nie występuje
Nie występują przy tym żadne opisane przez was objawy (zrywanie, brak mocy) oprócz świecącego CHECK ENGINE który gaśnie po zapaleniu silnika. Błąd kasowałem kilka razy jednak po przejechaniu kilkunastu km znowu się pojawia. Jak myślicie czy samo wyczyszczenie EGR-a wystarczy ??? Czy trzeba wymieniać.
P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
(5A) - Nie występuje
Nie występują przy tym żadne opisane przez was objawy (zrywanie, brak mocy) oprócz świecącego CHECK ENGINE który gaśnie po zapaleniu silnika. Błąd kasowałem kilka razy jednak po przejechaniu kilkunastu km znowu się pojawia. Jak myślicie czy samo wyczyszczenie EGR-a wystarczy ??? Czy trzeba wymieniać.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Na początek porządnie wyczyść - jak to nic nie da - wymień.jaro9 pisze:Pojawił się u mnie błąd odczytany z OPCOM:
P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
(5A) - Nie występuje
Nie występują przy tym żadne opisane przez was objawy (zrywanie, brak mocy) oprócz świecącego CHECK ENGINE który gaśnie po zapaleniu silnika. Błąd kasowałem kilka razy jednak po przejechaniu kilkunastu km znowu się pojawia. Jak myślicie czy samo wyczyszczenie EGR-a wystarczy ??? Czy trzeba wymieniać.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Panie i panowie. Dopadło i mnie.
Najpierw kontrolka autka z kluczykiem, sporadycznie, po przegonieniu auta do Zabrza i z powrotem sprawa na ok. dwa tygodnie z głowy. Po tych dwóch tygodniach zapaliła się kontrolka silnika. Czytanie błędów - oczywiście 4005A co znaczy... zasyfiony EGR.
Z racji iż zielonego pojęcia nie miałem jak sięm toto rozbiera i czyści podjechałem do znajomego mechanika, wyczyścił, owszem ale tylko część mechaniczną. Kontrolka zgasła... na 5 kilometrów. Potem znów się zapaliła i znów... 4005A. A co.
Na dodatek po tym mechanicznym czyszzceniu auto miało moc leniwego żółwia, na dwójce strach było z skrzyżowania ruszać, tak sie zbierał.
No i co mi zostało, cały wieczór szukałem w necie instrukcji, aż dziś rozebrałem (sam ) cały EGR i na dodatek rozwierciłem cewkę, wybiłem trzpień i wyczyściłem wszystko płynek do mycia szyb kominkowych. Elementy jak nowe złożyłem z powrotem i... rany julek - toż to nie to auto! Mocy przybyło chyba z 50KM , zbiera się na wolnych obrotach jak ta lala. Kontrolka z błędem paliła się jeszcze kilka uruchomień silnika aż zgasła.
Moja rada: Przy czyszczeniu nie zadowalajcie się samym czyszczeniem elementu mechanicznego, trzeba tez wyczyścić cewkę. Robota nie bardzo skomplikowana, ale trzeba poświęcić ok 3 godziny na spokojne rozebranie, wyczyszczenie i złożenia wszystkiego do kupy.
z czystym EGRem pozdrawia zicc
Najpierw kontrolka autka z kluczykiem, sporadycznie, po przegonieniu auta do Zabrza i z powrotem sprawa na ok. dwa tygodnie z głowy. Po tych dwóch tygodniach zapaliła się kontrolka silnika. Czytanie błędów - oczywiście 4005A co znaczy... zasyfiony EGR.
Z racji iż zielonego pojęcia nie miałem jak sięm toto rozbiera i czyści podjechałem do znajomego mechanika, wyczyścił, owszem ale tylko część mechaniczną. Kontrolka zgasła... na 5 kilometrów. Potem znów się zapaliła i znów... 4005A. A co.
Na dodatek po tym mechanicznym czyszzceniu auto miało moc leniwego żółwia, na dwójce strach było z skrzyżowania ruszać, tak sie zbierał.
No i co mi zostało, cały wieczór szukałem w necie instrukcji, aż dziś rozebrałem (sam ) cały EGR i na dodatek rozwierciłem cewkę, wybiłem trzpień i wyczyściłem wszystko płynek do mycia szyb kominkowych. Elementy jak nowe złożyłem z powrotem i... rany julek - toż to nie to auto! Mocy przybyło chyba z 50KM , zbiera się na wolnych obrotach jak ta lala. Kontrolka z błędem paliła się jeszcze kilka uruchomień silnika aż zgasła.
Moja rada: Przy czyszczeniu nie zadowalajcie się samym czyszczeniem elementu mechanicznego, trzeba tez wyczyścić cewkę. Robota nie bardzo skomplikowana, ale trzeba poświęcić ok 3 godziny na spokojne rozebranie, wyczyszczenie i złożenia wszystkiego do kupy.
z czystym EGRem pozdrawia zicc
przy samodzielnym montażu / demontażu + nowy zawór na allegro ok 500 PLN i masz problem z bańki na kilkadziesiąt najbliższych tysięcy. Polecam wymianę.jaro9 pisze:Pojawił się u mnie błąd odczytany z OPCOM:
P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
(5A) - Nie występuje
Nie występują przy tym żadne opisane przez was objawy (zrywanie, brak mocy) oprócz świecącego CHECK ENGINE który gaśnie po zapaleniu silnika. Błąd kasowałem kilka razy jednak po przejechaniu kilkunastu km znowu się pojawia. Jak myślicie czy samo wyczyszczenie EGR-a wystarczy ??? Czy trzeba wymieniać.
witam. jeśli wyczyściliście EGR w swoim aucie warto tez przeczyścić przepływkę i kolektor ssący.
wiadomo ze syf do EGRu idzie z kolektora a tam zazwyczaj jest mnóstwo brudu(oleju, sadzy itp.)
autko po wyczyszczeniu egru, kolektora i przewodów przepuszczających ciśnienie do turbiny powinno mieć widoczny wzrost mocy. naprawdę polecam taki manewr
pozdro
wiadomo ze syf do EGRu idzie z kolektora a tam zazwyczaj jest mnóstwo brudu(oleju, sadzy itp.)
autko po wyczyszczeniu egru, kolektora i przewodów przepuszczających ciśnienie do turbiny powinno mieć widoczny wzrost mocy. naprawdę polecam taki manewr
pozdro
W moim przypadku pomogło czyszczenie boostsensora. Jest na forum jak to wyczyścić.Jak znajde to zapodam linka. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7146