[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#526 Post autor: Bodek »

Wymienić, w końcu ceny są już w miarę przystępne.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Maciolo-78

#527 Post autor: Maciolo-78 »

zbigpuch pisze:Witam.Problemów z Egr ciąg dalszy- po usunięciu DPF-u fizycznym i komputerowym po około 2 tygodniach zapaliła się kontrolka serwisowa.,magiczny i słynny ECN 4005A.Po usunięciu DPF autko delikatnie muliło do 1900-2000 obrotów--po zapaleniu kontrolki serwisowej ,która po 2 dniach przeszła w kontrolkę silnika samochód odzyskał wigor, spalanie bez zmian ale wykasowanie błędu nic nie daje .Czy można nadal jeździc z tym niesprawnym EGR czy wymienic na nowy (był już czyszczony 2 X).Czy ewentualnie można zmienić w ustawieniach komputera żeby go nie widział skoro nic sie nie dzieje z samochodem?
Witam, miałem ten sam problem. (też DPF mam usunięty) Byłem u 3 różnych magików, z których każdy dopatrywał się winy czego innego. Po wyczyszczeniu EGR i skasowaniu błędu, ten pojawiał się ponownie. po powrocie do warsztatu orzeczenie: padła przepustnica (co na szczęście okazało się kompletną bzdurą). Samochód był straszliwie zamulony (na zimnym silniku ruszałem z pierwszego biegu jakby to była co najmniej trójka-gaz do oporu - powolny przyrost obrotów i powolne puszczanie sprzęgła). W końcu pojechałem do ASO. Wymienili EGR (w którym poprostu cewka była spalona od zapchania!!! jednak nikt jakoś na to nie wpadł wcześniej), zapłaciłem po zniżce 720 PLN (i jeszcze diagnostyka reszty gratis) i zośka śmiga teraz jak nowonarodzona. Czasami warto odwiedizić ASO celem identyfikacji zwykłego błędu niż tułanie się po panach Józkach, którzy wymienią Ci (oczywiście na twój koszt) pół silnika i kląc nadal będą szukać po omacku co ją boli...

jaro9

#528 Post autor: jaro9 »

Pojawił się u mnie błąd odczytany z OPCOM:

P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
(5A) - Nie występuje

Nie występują przy tym żadne opisane przez was objawy (zrywanie, brak mocy) oprócz świecącego CHECK ENGINE który gaśnie po zapaleniu silnika. Błąd kasowałem kilka razy jednak po przejechaniu kilkunastu km znowu się pojawia. Jak myślicie czy samo wyczyszczenie EGR-a wystarczy ??? Czy trzeba wymieniać.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#529 Post autor: Bodek »

jaro9 pisze:Pojawił się u mnie błąd odczytany z OPCOM:

P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
(5A) - Nie występuje

Nie występują przy tym żadne opisane przez was objawy (zrywanie, brak mocy) oprócz świecącego CHECK ENGINE który gaśnie po zapaleniu silnika. Błąd kasowałem kilka razy jednak po przejechaniu kilkunastu km znowu się pojawia. Jak myślicie czy samo wyczyszczenie EGR-a wystarczy ??? Czy trzeba wymieniać.
Na początek porządnie wyczyść - jak to nic nie da - wymień.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
tom 72
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2011, 16:55
Lokalizacja: BRZESZCZE MAŁOPOLSKA
Model:

#530 Post autor: tom 72 »

Ja miałem ten sam błąd i dopiero po wyczyszczeniu części elektrycznej zaworu EGR problem się rozwiązał.Był tam nalot rdzy który blokował swobodną pracę zaworu.

jaro9

#531 Post autor: jaro9 »

Rozumiem, a co myślicie o regeneracji jest sens ?
Jest to o wiele tańsze niż wymiana na nowy ale boję się popularnego powiedzonka:
"Chytry traci 2 razy"

tom 72 - sam to czyściłeś ?? czy masz jakiś serwis. Widzę że jesteśmy z tego samego regionu :)

Awatar użytkownika
tom 72
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2011, 16:55
Lokalizacja: BRZESZCZE MAŁOPOLSKA
Model:

#532 Post autor: tom 72 »

Sam nie bo za bardzo nie mam czasu.Mam swojego stałego mechanika i u niego to robiłem najpierw wyczyścił stronę mechaniczną ale to nic nie dało błąd powracał, myślałem nad wymianą ale nowy EGR to wydatek około 400 zł

zicc

#533 Post autor: zicc »

Panie i panowie. Dopadło i mnie.
Najpierw kontrolka autka z kluczykiem, sporadycznie, po przegonieniu auta do Zabrza i z powrotem sprawa na ok. dwa tygodnie z głowy. Po tych dwóch tygodniach zapaliła się kontrolka silnika. Czytanie błędów - oczywiście 4005A co znaczy... zasyfiony EGR.
Z racji iż zielonego pojęcia nie miałem jak sięm toto rozbiera i czyści podjechałem do znajomego mechanika, wyczyścił, owszem ale tylko część mechaniczną. Kontrolka zgasła... na 5 kilometrów. Potem znów się zapaliła i znów... 4005A. A co.
Na dodatek po tym mechanicznym czyszzceniu auto miało moc leniwego żółwia, na dwójce strach było z skrzyżowania ruszać, tak sie zbierał.
No i co mi zostało, cały wieczór szukałem w necie instrukcji, aż dziś rozebrałem (sam :) ) cały EGR i na dodatek rozwierciłem cewkę, wybiłem trzpień i wyczyściłem wszystko płynek do mycia szyb kominkowych. Elementy jak nowe złożyłem z powrotem i... rany julek - toż to nie to auto! Mocy przybyło chyba z 50KM :) , zbiera się na wolnych obrotach jak ta lala. Kontrolka z błędem paliła się jeszcze kilka uruchomień silnika aż zgasła.
Moja rada: Przy czyszczeniu nie zadowalajcie się samym czyszczeniem elementu mechanicznego, trzeba tez wyczyścić cewkę. Robota nie bardzo skomplikowana, ale trzeba poświęcić ok 3 godziny na spokojne rozebranie, wyczyszczenie i złożenia wszystkiego do kupy.
z czystym EGRem pozdrawia zicc :)

Awatar użytkownika
tom 72
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2011, 16:55
Lokalizacja: BRZESZCZE MAŁOPOLSKA
Model:

#534 Post autor: tom 72 »

Też tak miałem dopiero po wyczyszczeniu cewki problem zniknął , samo wyczyszczenie części mechanicznej nic nie da.

zicc

#535 Post autor: zicc »

Aha no i wyczyściłem też boost sensor (czy jak to się nazywa) - było tak zawalone syfem że raczej nie miało prawa działać. Płyn do czyszczenia szyb kominkowych i pędzelek czyni jednak cuda :)
Aha 2 - używajcie rękawiczek bo od tego żrącego płynu do teraz mam podrażnione ręce

Maciolo-78

#536 Post autor: Maciolo-78 »

jaro9 pisze:Pojawił się u mnie błąd odczytany z OPCOM:

P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
(5A) - Nie występuje

Nie występują przy tym żadne opisane przez was objawy (zrywanie, brak mocy) oprócz świecącego CHECK ENGINE który gaśnie po zapaleniu silnika. Błąd kasowałem kilka razy jednak po przejechaniu kilkunastu km znowu się pojawia. Jak myślicie czy samo wyczyszczenie EGR-a wystarczy ??? Czy trzeba wymieniać.
przy samodzielnym montażu / demontażu + nowy zawór na allegro ok 500 PLN i masz problem z bańki na kilkadziesiąt najbliższych tysięcy. Polecam wymianę.

makan89041

#537 Post autor: makan89041 »

witam. jeśli wyczyściliście EGR w swoim aucie warto tez przeczyścić przepływkę i kolektor ssący.
wiadomo ze syf do EGRu idzie z kolektora a tam zazwyczaj jest mnóstwo brudu(oleju, sadzy itp.)

autko po wyczyszczeniu egru, kolektora i przewodów przepuszczających ciśnienie do turbiny powinno mieć widoczny wzrost mocy. naprawdę polecam taki manewr
pozdro

nynek11

#538 Post autor: nynek11 »

ale dobrać się do kolektora to już nie taka łatwa sprawa jak z EGR a dokładnie gdzie jest ta przepływka? silnik Z19DTH 150KM

imalas

#539 Post autor: imalas »

Jeśli brak sensownego błędu, to początek przygody z EGR.

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#540 Post autor: ADAMO_16 »

W moim przypadku pomogło czyszczenie boostsensora. Jest na forum jak to wyczyścić.Jak znajde to zapodam linka. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7146
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”