[A] Problemy w układzie świec żarowych

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
cricet

schemat elektryczny

#1 Post autor: cricet »

Poszukuje schematu elektrycznego do zafiry 2.0 DTL/1999r- przede wszystkim chodzi mi o schemat sterowania swiecami zarowymi
google i inne wyszukiwarki -nie znalazlem nic
prosze o pomoc :? :? :?

Griszka

#2 Post autor: Griszka »

Jeśli wystarczy to Tobie, to poniżej podaję link, ale do rocznika 2002.

http://img106.imageshack.us/img106/3136 ... swiece.pdf

pozdrawiam
Griszka

cricet

#3 Post autor: cricet »

dzieki za kawalek instalacji i za chec pomocy ale ta wersja mi sie nie przyda- chociaz powiem ze juz mczesciowo na tej podstawie rozszyfrowalem co u mnie sie dzieje
jeszcze raz dzieki THX THX THX

byc moze ktos podrzuci do modelu z 99'

cbm80

#4 Post autor: cbm80 »

A czego dokladnie szukasz?

Tak w ogole co dokladnie jest w tym sterowniku swiec (same przekazniki czy tez elektronika), bo pomimo wymiany spalonej swiecy nadal zapala mi sie na 1-2 min. kontrolka. Prawdopodobnie szlag trafil tez ten sterownik (chyba).

cricet

#5 Post autor: cricet »

w samym przekazniku swiec zarowych jest elektronika, a co sie tyczy zapalanej kontrolki to czy aby napewno wszystkie uszkodzone zes wymienil? najprosciej sprawdzic swiece, ktora jest uszkodzona to zdejmnij fajke ze swiecy -wez kawalek kabelka i dotkajac swiecy i "+" akumulatora zobacz czy iskrzy przewod przy aku jesli tak tzn ze swieca jest dobra jesli nie to spalona (tylko nie dotykaj na dluzsza chwile tylko tak przeciagnij przewod po klemie)
sprwdz rowniez czy gdy zapal ci sie ta kontrolka to po dodaniu gazy ci zgasnie- jesli tak to 100% ze jeszcze masz uszkodzona ktoras swiece jesli nie zgasnie to prawdopodobnie moze byc uszkodzony przekaznik swiec zarowych lub ma zly styk przekaznik rozruchowy przekaznika swiec (wlesnie dlatego poszukuje schematu bo nie moge znalezc skad ten przekaznik dostaje sygnal) :idea: :idea: :idea:

benyxx

#6 Post autor: benyxx »

Podłączał już, ktoś dodatkowy załącznik do podgrzania świec w zafirce ?
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 16:47 przez benyxx, łącznie zmieniany 1 raz.

cricet

#7 Post autor: cricet »

po co ci dodatkowy zalacznik swiec :?: przeciez swiece grzeja ok 1minuty

benyxx

#8 Post autor: benyxx »

Grzeją, ale jak jest silnik całkiem zimny. Jak postoi 2 - 3 godziny to już nie załączaja się i trzeba troche pokrcić zanim zapali.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: Maciek »

Trzeba zaktualizować soft, wtedy będą grzały nawet przy +20 stopniach...


Pozdr.
M.

cbm80

#10 Post autor: cbm80 »

Ja mialem wlasnie okazje wczoraj sprawdzic - bylo +18st w W-wie i swieczki palily.
A wiem to po tym, ze komp ciagle zrzuca mi blad i swieci kontrolka z kluczykiem :)
To pewnie ten nieszczesny sterownik swiec.

cricet

#11 Post autor: cricet »

benexx napisal/a

Kod: Zaznacz cały

 Jak postoi 2 - 3 godziny to już nie załączaja się i trzeba troche pokrcić zanim zapali.
czy myslisz ze przez ten czas silnik wystygnie na tyle ze nie chce odpalic :?: (no chyba ze jest -30st, ale to tez nie mozliwe) mylisz sie kolego, bo jesli musisz troszke pokrecic to proponuje wizyte u mechanika i sprawdzenie kompresji silnika- bo wtakiej sytuacji silnik musi zaskoczyc bez podgrzewania


cbm80 napisal/a

Kod: Zaznacz cały

Ja mialem wlasnie okazje wczoraj sprawdzic - bylo +18st w W-wie i swieczki palily.
A wiem to po tym, ze komp ciagle zrzuca mi blad i swieci kontrolka z kluczykiem :)
To pewnie ten nieszczesny sterownik swiec
w ktoryms poscie juz ci pisalem ze kontrolka z kluczykiem jak sie pali non stop to 100% uszkodzony masz sterownik swiecy (tak ja mialem, wymienilem sterownik i NO PROBLEM)
a mam pytanie po czym stwierdziles ze swieczki sie grzeja przy +18? no chyba ze soft wymieniles, bo normalnie jest to nie mozliwe - kontrolka spirali swiec -zapala sie zawsze po dluzsym postoju jesli jest zimno powiedzmy ok +10, ale to nie oznacza odrazu ze swieczki sie grzeja. Zapalanie sie tej kontrolki to oznaka sprawdzania min. ciaglosci obwodu elektrycznego( to tylko jedna z mozliwosci)
u mnie swieczki przestaja grzac dopiero gdy na zewn jest +15/+18 bez aktualizacji softu
jak sprawdszalem :?: kontrolka zalozona na obwód swiec- i tak jezdilem ok 1m-c

benyxx

#12 Post autor: benyxx »

Kolega ma vectre z tym samym silnikiem i ma ten sam problem co ja. Miał sprawdzana kompresje, więc stawiam na aktualizacje softu. W przyszłym tygodniu jadę do serwisu i zobaczymy czy pomogło. :D

cbm80

#13 Post autor: cbm80 »

w ktoryms poscie juz ci pisalem ze kontrolka z kluczykiem jak sie pali non stop to 100% uszkodzony masz sterownik swiecy (tak ja mialem, wymienilem sterownik i NO PROBLEM)
a mam pytanie po czym stwierdziles ze swieczki sie grzeja przy +18? no chyba ze soft wymieniles, bo normalnie jest to nie mozliwe - kontrolka spirali swiec -zapala sie zawsze po dluzsym postoju jesli jest zimno powiedzmy ok +10, ale to nie oznacza odrazu ze swieczki sie grzeja. Zapalanie sie tej kontrolki to oznaka sprawdzania min. ciaglosci obwodu elektrycznego( to tylko jedna z mozliwosci)
u mnie swieczki przestaja grzac dopiero gdy na zewn jest +15/+18 bez aktualizacji softu
jak sprawdszalem :?: kontrolka zalozona na obwód swiec- i tak jezdilem ok 1m-c
Kontrolka nie pali mi sie nonstop tylko przez 1-2 minuty a teraz nawet krocej. Co ciekawe swiece mialem wymieniana, byla spalona. Pozostale sprawdzone i wygladaja na dobre.
Czy u Ciebie kontrolka faktycznie swiecila sie caly czas jak padl Ci sterownik?
U mnie ECU zrzuca blad 0380 czyli tak jak przy spalonej swiecy - tez tak miales?

A co do grzania swiec przy +18 to widze to wlasnie po tej kontrolce bledu. Jak silnik jest na tyle cieply to sterownik nie potrzebuje grzac swiec i kontrolka bledu nawet nie mignie ani tez ECU nie zrzuca bledu. Co ciekawe nawet przy malym mrozie jezdzilem bez problemu z tym bledem, pozniej wymienilem w serwisie swiece i dopiero na drugi dzien okazalo sie, ze silnik nadal generuje blad, ale pali ciagle bez zajakniecia. Dlatego zastanawiam sie co takiego moglo pasc przypuszczalnie w tym sterowniku, bo raczej nie jest tak ze nie gdzieje wcale swiecami, bo wtedy bylyby problemy.
Jeszcze co do tych +18st to moze temp. silnika byc nieco nizsza, ja podalem ta z wyswietlacza. A softu nie zmienialem, zreszta mam jakis dziwny numer, inny niz podaja po zmianie na forum Vectry. Ja mam
Wersja programu ECU:012D
Data programu: FFFFFFFF
Czyli fabryczne nic niezmieniane.

cbm80

#14 Post autor: cbm80 »

Swiece wszystkie sprawdzali w warsztacie. Po wymianie spalonej wszystkie sa ok. Rzucili podejrzenie na sterownik swiec. Ale to sporo kasy u nich kosztuje dlatego nie chce eksperymentowac. W Zafirce w ogole dosc ciezko to sprawdzic bo na cieplym silniku nie pali sie blad ani nie jest on w ogole zrzucany do pamieci sterownika.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: Maciek »

Soft od któregoś roku był fabrycznie ten lepszy - u mnie w 2.2DTI objawiało to się tym, że normalnie w ciepłe dni włączała się kontrolka od grzania świec przy odpalaniu...



Pozdr.
M.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”